Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-18, 15:13
  #709
Medlem
Jag vill radera mitt Skype konto men när jag klickar mig fram är det bara 1 val som finns och det är att radera Gmail kontot Skype tillhör. Kan man inte radera Skype utan att ta bort Gmail /Hotmail?
Citera
2021-03-18, 15:36
  #710
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Jag vill radera mitt Skype konto men när jag klickar mig fram är det bara 1 val som finns och det är att radera Gmail kontot Skype tillhör. Kan man inte radera Skype utan att ta bort Gmail /Hotmail?
Min förståelse är att de är kopplade till en mejl, oftast en Outlook.
Citera
2021-04-08, 12:33
  #711
Medlem
Hjälp sökes!

I morgon ska jag bli intervjuad och det ska ske via videosamtal på Skype. Från mobil till mobil. Jag har Android. Jag har aldrig använt Skype och jag pratar nästan aldrig i telefon öht. Ingen erfarenhet av någon sorts videosamtal öht.

Jag ska ringa upp dem. Jag har precis laddat ner själva appen och kopplat den till ett konto på Microsoft. Jag antar att jag kan räkna ut hur själva uppringningen går till - men när/hur/vart kopplar man på videofunktionen? Kommer det automatiskt eller väljer jag det någonstans? Finns det någon fin steg för steg-guide någonstans - länka gärna.

Måste jag koppla in hörlurar?

Tack...
Citera
2021-04-08, 13:40
  #712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Hjälp sökes!

I morgon ska jag bli intervjuad och det ska ske via videosamtal på Skype. Från mobil till mobil. Jag har Android. Jag har aldrig använt Skype och jag pratar nästan aldrig i telefon öht. Ingen erfarenhet av någon sorts videosamtal öht.

Jag ska ringa upp dem. Jag har precis laddat ner själva appen och kopplat den till ett konto på Microsoft. Jag antar att jag kan räkna ut hur själva uppringningen går till - men när/hur/vart kopplar man på videofunktionen? Kommer det automatiskt eller väljer jag det någonstans? Finns det någon fin steg för steg-guide någonstans - länka gärna.

Måste jag koppla in hörlurar?

Tack...
Det är automagiskt.

Hörlurar uppskattas om du inte vill irritera motparten, ja.
Citera
2021-04-08, 13:48
  #713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420FourTwenty
Det är automagiskt.

Hörlurar uppskattas om du inte vill irritera motparten, ja.

Tackar! Men jag behöver inget headset med mikrofon? Tänkte luta telefonen mot några böcker på ett bord och sitta på en kontorsstol och prata dvs jag är väl 50 cm bort från telefonen - fungerar telefonens egna system då eller måste jag rusa och köpa ett hedset med mikrofon?
Citera
2021-04-08, 16:47
  #714
Medlem
En fråga till. Jag fick namnet hon använder (hennes namn + arbetsplats) på Skype och bad mig söka på henne för att kunna ringa henne. När jag provade söka så hittade jag flera med samma namn - och andra människor på samma arbetsplats. Men jag hittade inte min kontakt fast jag sökt på hennes namn + arbetsplats i alla möjliga kombinationer.

Är det så att man bara ser de som är online? Hon var helt enkelt offline och därför såg jag henne inte?

Konstigt system i sådana fall.

Tankar?
Citera
2021-05-08, 14:23
  #715
Medlem
LatexJockes avatar
Efter senaste uppdateringen av Skype har jag nu två konton att välja mellan vid inlogg.
Det ena har jag aldrig använt till Skype och det är kopplat till mitt windowskonto. Det andra är det jag alltid använder till Skype. Hur har det blivit så och går det att få bort det som är kopplat till windowskontot?

Windowskontot har gmail och det konto jag alltid använder Skype till är kopplat till outlook.
Citera
2021-12-20, 11:42
  #716
Medlem
PeterNosters avatar
På Min användning på Skype står det:

dec 02 15:56 +4670*******, Sverige
Samtal 1,110 kr 78:22 88,650 kr


Någon som kan tolka vad som står där?
Tfn numret är inte mitt och kostnaden 86650:- verkar lite mycket.

Har jag blivit hackad?
Har stängt av autobetalningen.
Citera
2021-12-24, 16:42
  #717
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
På Min användning på Skype står det:

dec 02 15:56 +4670*******, Sverige
Samtal 1,110 kr 78:22 88,650 kr


Någon som kan tolka vad som står där?
Tfn numret är inte mitt och kostnaden 86650:- verkar lite mycket.

Har jag blivit hackad?
Har stängt av autobetalningen.

Faran över. Min kompis hade fått ett mobilnummer som tidigare ägts av något företag.
Sen använder Skype decimalkomma och anger SEK priset med 3 decimaler så det var bara 86 SEK.
Citera
2023-10-18, 12:01
  #718
Medlem
RalfFarleys avatar
Skype inget ljud för meddelande

Undrar var man sätter igång ljudet när man får meddelande från vänner ?!

I Inställningar, fliken Notiser där är Aviseringsljud PÅ !

Fattar inget.

Tack för hjälpen i förskott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback