Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-01, 14:22
  #1
Medlem
Hej Flashback!
Jag har lite kapital som ligger oplacerat just nu och känner att jag skulle vilja köpa något/några hus i Detroit då denna stad i stort sätt förfallit.
Idag kan man köpa hus i Detroit för mellan 100-1000 dollar vilket jag anser vara helt riskfria investeringar (i det stora hela) då en värdeminskning på 75% inte skulle skada mig något större.
Jag har dock lite funderingar och skulle behöva svar av någon kunnig, är det någon som köpt hus i USA och kanske till och med Detroit innnan, hur var det, flöt allt på bra eller uppstod det problem efter problem?

När det gäller kostnader, kommer det vara utgifter för mina hur under åren? Jag syftar på att jag inte kommer använda vatten, värme el osv.
Jag antar att det kommer vara skatt och vad isåfall ligger den på , eller hur räknar man ut den?
Är det några juridiska svårigheter? Måste jag vara på plats vid köpen (fullt möjligt men hade varit skönt att slippa). För man hyra ut som svensk om det skulle bli aktuellt?

I stora drag, är det jävligt mycket jobb och tillstånd med att få detta igenom?

Tack snälla för er tid, samt även enbart seriösa svar önskas!
Om ni tror det är en idiotisk ide, lägg isåfall fram argument för detta. Jag tror och kommer alltid att tro på en stigande bostadsmarknad i längden, hur mörkt det än ser ut idag så, med hjälp av en ökad befolkningsmängd, så kommer huspriserna stiga igen!


MVH VTM
Citera
2013-03-01, 14:29
  #2
Medlem
Haha ett hus för 100-1000 dollar skojar du?

Ska du bo i ghettot eller.
Citera
2013-03-01, 14:29
  #3
Medlem
namgrebs avatar
Det känns inte riktigt som att det primära i ditt diskussionunderlag är det juridiska utan snarare investeringen i sig. Sådant gör sig bättre på annat håll.

Vi kollar om Privatekonomi vill ha den här tråden.

Juridik -> Privatekonomi

/MOD
Citera
2013-03-01, 14:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Haha ett hus för 100-1000 dollar skojar du?

Ska du bo i ghettot eller.

Absolut, men som sagt, jag ska inte bo där, utan bara äga ut det i 10-20 år, marknadspriserna på dessa hus låt på 60-100 000 dollar 2006.

Tack mod, glömde skriva att jag var osäker på placeringen av tråden!
Citera
2013-03-01, 14:36
  #5
Medlem
Thepudiones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Haha ett hus för 100-1000 dollar skojar du?

Ska du bo i ghettot eller.
För ett par månader sen såldes en villa i Detroit för 17$
Citera
2013-03-01, 14:37
  #6
Medlem
Spara dina pengar TS! Kolla detta:

http://www.businessinsider.com/aband...detroit-2011-2

Lite ny färg bara så....
Citera
2013-03-01, 14:44
  #7
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtm25
Absolut, men som sagt, jag ska inte bo där, utan bara äga ut det i 10-20 år, marknadspriserna på dessa hus låt på 60-100 000 dollar 2006.

Tack mod, glömde skriva att jag var osäker på placeringen av tråden!
Om du planerar att äga det i 10-20 år så blir det ju en hel del utgifter för underhåll, uppvärmning (annars blir det fuktskador) osv.
Citera
2013-03-01, 14:45
  #8
Medlem
JBGoodes avatar
Jag är inte så insatt, men jag är ganska säker på att om det var en så bra investering så hade någon med bra mycket mer kapital än dig redan köpt upp alla de husen.
Citera
2013-03-01, 14:47
  #9
Medlem
JoakimBergs avatar
Tänk på att det kommer kosta pengar att ha husen stående. Risken för inbrott och vandalisering är överhängande.
Citera
2013-03-01, 14:51
  #10
Medlem
Jag tror knappast att myndigheterna där skulle bry sig om ditt 100-dollarshus och bevaka samt underhålla det åt dig samtidigt som du sitter på andra sidan Atlanten och hoppas på att tjäna en hacka. Glöm det. Du får åka dit, vara på plats och se efter din investering själv. Se dock till att beväpna dig, helst med k-pist. "Crackhusen" är nog närliggande också med allt det innebär.
Citera
2013-03-01, 14:53
  #11
Medlem
Jag tror att du kommer att ha knarkande husockupanter som bor i ditt hus och förstör.
Citera
2013-03-01, 14:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Jag tror att du kommer att ha knarkande husockupanter som bor i ditt hus och förstör.

Fan tanken slog mig, varför inte bara köpa en tomt, det kan ju inte vara någon utgift alls?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback