2013-03-02, 23:39
Medlem
mr.demons avatar
Okej. Nu har jag dragit ner cirka 100 uppdateringar. Lika sämst grafik som förut.

Tänk er en bild som det ser ut som nån har målat typ. Och varför kommer det upp att jag ska säkerhetskopiera till en extern disk? Jag har ingen ledig disk. Har inget ledigt alls. Har fört över tusentals fiskebilder och musik.

Det konstiga är att tittar jag på bilder jag själv har fotat ( fiskebilder ) så är det okej. inte 100, men okej. Går jag in på en porrsida ( var tvungen att jämföra ) så ser allt bara kladdigt ut. Mycket skumt. Samma när jag skulle titta på tuben på Yucko the clown. Kletigt och billigt.

Får ju fan huvudvärk att titta på grejer nu ju.

EDIT: Hon har börjat suga igen. Inte lika hårt, men ändå.
Senast redigerad av mr.demon 2013-03-02 kl. 23:52.
Citera
2013-03-03, 02:23
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Okej. Nu har jag dragit ner cirka 100 uppdateringar. Lika sämst grafik som förut.

Tänk er en bild som det ser ut som nån har målat typ. Och varför kommer det upp att jag ska säkerhetskopiera till en extern disk? Jag har ingen ledig disk. Har inget ledigt alls. Har fört över tusentals fiskebilder och musik.

Det konstiga är att tittar jag på bilder jag själv har fotat ( fiskebilder ) så är det okej. inte 100, men okej. Går jag in på en porrsida ( var tvungen att jämföra ) så ser allt bara kladdigt ut. Mycket skumt. Samma när jag skulle titta på tuben på Yucko the clown. Kletigt och billigt.

Får ju fan huvudvärk att titta på grejer nu ju.

EDIT: Hon har börjat suga igen. Inte lika hårt, men ändå.
Den där Clownens videor sög ju kvalitémässigt, såg skit ut här också. Hur ser den här ut då?
http://www.youtube.com/watch?v=JFGVDWc_5Q8

Faktum är nog att minnen, grafikkort, moderkort eller hårddisk är knas med din dator. Om det inte är värmerelaterat, kolla om den funkar bättre när den varit avstängd i några timmar, hör du om fläkten snurrar? Kan även vara dags att byta kylpasta mellan processor, grafikprocessor och kylare.
Senast redigerad av Skadat gods 2013-03-03 kl. 02:26.
Citera
2013-03-03, 12:44
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Den där Clownens videor sög ju kvalitémässigt, såg skit ut här också. Hur ser den här ut då?
http://www.youtube.com/watch?v=JFGVDWc_5Q8

Faktum är nog att minnen, grafikkort, moderkort eller hårddisk är knas med din dator. Om det inte är värmerelaterat, kolla om den funkar bättre när den varit avstängd i några timmar, hör du om fläkten snurrar? Kan även vara dags att byta kylpasta mellan processor, grafikprocessor och kylare.

Den såg inte så bra ut.

Men varför blev allt sämre (grafikmässigt ) efter att jag gjort återsällning, det är det jag inte fattar?

Byta kylpasta? Ska man lämna in den då?
Citera
2013-03-03, 12:57
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Den såg inte så bra ut.

Men varför blev allt sämre (grafikmässigt ) efter att jag gjort återsällning, det är det jag inte fattar?

Byta kylpasta? Ska man lämna in den då?
Grejer kan gå sönder när som helst, en ren tillfällighet skulle jag tro.

Lämna in kostar en del, men reder du inte ut det själv så är det väl bättre att lämna in på datorverkstad och få kostnadsförslag och få reda på vad felet är. Eller om du känner till någon privatperson som gör sånt här.

Låter/snurrar fläkten när du trycker igång dator? Går fläkten då och då när du använder datorn?

Tanka hem Everest. i programmet går du till: Dator>>Sensor och avläser temperatur på allt. Ligger det uppåt 80 grader eller mer så bör du inte använda datorn mer förrän det är åtgärdat. Berätta värdena här!

Svara på de ställda frågorna här om du vill komma vidare med detta, det funkar inte om du inte ger oss feedback liksom.
Citera
2013-03-03, 17:13
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Eller om du känner till någon privatperson som gör sånt här.

Nää, jag gör inte det, tyvärr.

Citat:
Låter/snurrar fläkten när du trycker igång dator? Går fläkten då och då när du använder datorn?

Innan jag ominstalerde så lät den hela tiden. Nu med, men inte lika mycket. Men just nu är det så svårt att säga om det beror på att det är damm eller på grund av att den hela tiden uppdaterar vid start om avstängning.

Citat:
Tanka hem Everest. i programmet går du till: Dator>>Sensor och avläser temperatur på allt. Ligger det uppåt 80 grader eller mer så bör du inte använda datorn mer förrän det är åtgärdat. Berätta värdena här!

Jag tror inte jag hinner det nu. Har haft så mycket att göra idag, men kanske senare i kväll, annars så gör jag det i morgon.

Citat:
Svara på de ställda frågorna här om du vill komma vidare med detta, det funkar inte om du inte ger oss feedback liksom.

Svarar jag dåligt eller?
Citera
2013-03-03, 21:38
Medlem
Skadat godss avatar
Mjo, några frågor har du missat och då kommer man ju inte vidare.

Fortsätt när och om du känner för det, Flashback finns nog kvar framöver, det är lugnt.

Dock så behöver någon kunnig ta en titt på din dator, det är säkerligen hårdvarurelaterat fel.
Citera
2013-03-03, 23:23
Medlem
mr.demons avatar
Nej. Jag tror största felet är mina ögon. Tycker nämligen TV bilden ser likadan ut nu. Vete fan om det är min ögon, eller om jag har fått en fix idé när det kommer till grafik nu. Vet inte om det spelar nån roll, men jag ser alltid lite sämre efter att jag har haft på mig polaroida solglasögon.

Ska pilla i morgon kväll med Everest programet. Nu orkar jag inte.
Citera
2013-03-04, 17:55
Medlem
mr.demons avatar
Det går ju inte att ändra nåt på denna dator ju? Varför ser allt mer eller mindre ut som tecknad film. Och när man ringer till HP support så är dom lika dåliga som mig? Och varför ska jag behöva betala 250 eller hur mycket det nu var för att få support med några frågor som borde vara enkla för dom.

Hur ska jag veta vilka drivrutiner jag ska ladda hem när det finns 1000 pavilion g7. Och huvudvärk får jag så fort jag sätter mig framför den.

Det måste vara skärpan som är knas. Känns som att huvudet ska sprängas efter nån minut framför datorn.

Egentligen hade allt varit skitsamma som det bara var suddig text, men om man ser på en film, klipp, så vill man ju inte att det ska se ut som tecknad film. Som målarfärg.
Citera
2013-03-04, 19:22
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Hur ska jag veta vilka drivrutiner jag ska ladda hem när det finns 1000 pavilion g7. Och huvudvärk får jag så fort jag sätter mig framför den.
Står på etikett på undersidan. G7-2110so, G7-1301eo, G7-2127so är formatet på modellbeteckningarna.
Citera
2013-03-04, 22:58
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Står på etikett på undersidan. G7-2110so, G7-1301eo, G7-2127so är formatet på modellbeteckningarna.

Okej. Tack!

Ska kolla på det i morgon efter jobbet. Ska försöka att få tid för ögonen i morgon. För jag ser dåligt som satan nu. Jobbigt det där med att man får huvudvärk av att sitta vid datorn.

Men tycker att det är mycket märkligt att jag efter F11 upplever allt som teckant. Tittar jag på TV så tycker jag att allt ser ut som teckand film. Samma med datorn. Och nu när jag skriver så är texten inte mörk, utan grå suddig. Mycket märkligt.
Citera
2013-03-05, 10:54
Medlem
Gh0steds avatar
Jag tror ni tittar på det hela ur fel vinkel.
Det hårdvarurelaterade är väl "så gott som" ute ur bilden då Windows återställdes till fabriksinställningar?
Och nu är problemet dålig prestation vad gäller det grafiska? Jag läste någonting om att fiskebilder INTE ser lika illa ut som exempelvis en streamad porrfilm (som bekant använder sig utav Flash)?

Jag tror problemet kan vara mjukvarurelaterat. Prova uppdatera Flash.

EDIT: Det kan mycket väl vara rena Windows-inställningar också om det upplevs som "tecknat" på fler ställen än streamad video. Exempelvis skulle Windows kunna vara satt på Basic/Classic tema, vilket ser lite annorlunda ut. Alternativt så är någonting ändrat i "Visual effects" för Windows.
Senast redigerad av Gh0sted 2013-03-05 kl. 10:56.
Citera
2013-03-05, 13:19
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Jag tror problemet kan vara mjukvarurelaterat. Prova uppdatera Flash

Det har jag gjort.

Citat:
EDIT: Det kan mycket väl vara rena Windows-inställningar också om det upplevs som "tecknat" på fler ställen än streamad video. Exempelvis skulle Windows kunna vara satt på Basic/Classic tema, vilket ser lite annorlunda ut. Alternativt så är någonting ändrat i "Visual effects" för Windows.

Om du vet hur jag ska gå tillväga med det så är jag tacksam. Men nu måste jag iväg o jobba igen ska kolla i kväll igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in