Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2021-10-13, 14:11
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Matintresserad som man är läste jag häromdagen att den franska fryskedjan Picard har öppnat två butiker i Stockholm och de planerar flera runt om i landet. Picards koncept är alltså att enbart sälja frysta produkter och maträtter av hög kvalité, inget Findus-skit således.

Kollar man på www.picard.se tyckte jag verkligen att utbudet såg lockande ut, speciellt då Sverige aldrig haft frysta premiumvaror på denna skala. Priserna var heller inte så farliga. Jag bor inte i Stockholm men någon som bor där som besökt Picards butiker? Hoppas de snart öppnar en butik i södra Sverige där jag bor.

Jag tänkte att vi i tråden förutom att diskutera Picard generellt även kunde tipsa/recensera matvaror etc.

59,90 för en av de mest patetiska pizzorna jag har nog handlat på många många år. Lidl har bättre kvalitet. Priset är absolut ett luftslott som har ingen koppling till vad du får.
Citera
2021-10-19, 03:01
  #62
Medlem
Bertil85s avatar
tråkigt att de stängde i Malmö.
Citera
2021-11-16, 21:41
  #63
Medlem
När jag provade Picard första gången fastnade jag för deras grönsaksskålar med typ ratatouille och deras soppor. Kändes mycket fräschare än de flesta motsvarigheter på Ica. Men det va lite nyhetens behag. tröttnade rätt fort faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av FinaChristina
Någon som testat deras aptitretare/förrätter? Ser ju väldigt goda ut på bild, men hur är de i verkligheten? Berätta gärna vilka ni smakat och hur de smakade!
3 år senare men jag svarar ändå :P

Provat
* smördegknyten med spenat och getost - https://picard.se/collections/aptitr...och-getost-4st - rätt goda. Pga att det är smördeg blev det frasigare och luftigare än typ matbutikens färska spenat och ost-piroger som ofta har rätt mycket tjock deg
* https://picard.se/collections/aptitr...ini-pajer-15st - mums
* https://picard.se/collections/aptitr.../kanapeer-20st - provade till nån liten bjudning, va väl najs men mäh inte värt hundringen. Enklare att göra en brödbit med ost, tomat och nån pickle och skära upp i småbitar.
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-11-16 kl. 21:46.
Citera
2021-11-17, 14:27
  #64
Medlem
Dem fanns tidigare i större sortiment på lokala City Grossaffären men numera finns bara lasagnen och någon pastarätt till kvar i frystrunken....
Citera
2021-11-17, 15:53
  #65
Medlem
bara sett frysta örtkryddor i min lokala butik. De flesta butikerna verkar stängda utanför city
Citera
2024-01-24, 10:54
  #66
Medlem
Konkurs i Sverige
Citera
2024-01-24, 15:23
  #67
Medlem
glimmandes avatar
Väldigt tråkigt. Uppskattade Picards pizzor, lasagne, cannelloni och annan fryst färdigmat. Senaste året har deras priser gått upp en hel del jmf med tidigare. Kanske bidrog till konkursen?
Citera
2024-01-25, 15:43
  #68
Medlem
3Godisars avatar
jaha... tråkigt att jag aldrig hann dit då. Får sluta vara så seg!!
Citera
2024-01-26, 08:52
  #69
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
jaha... tråkigt att jag aldrig hann dit då. Får sluta vara så seg!!
Ja men du hade ju bara 10 år på dig
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback