Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-28, 18:11
  #1
Medlem
Smirnoffboys avatar
Hej! Igår var vi med skolan i Ulricehamn och åkte skidor, fan va roligt det var!! Vill gärna åka dit mer gånger. Körde på den gröna backen hela tiden, provade den röda/blåa också, men den var sådär svår. Har ni tips på hur man åker som proffs utan att vara mesig o feg. Nästa gång jag är där ska jag prova hela den röda backen, från topp till botten!! Vad tror ni? Tips vore underbart.
Citera
2013-02-28, 18:29
  #2
Medlem
Zlaneks avatar
Det är bara att fortsätta att åka. Titta på youtube videor där olika tekniker visas eller eventuellt hyra en skidlärare för bästa resultat.

Själv körde jag hardcore mode och satte på mig brädan, åkte ut och bröt handleden det första man gjorde

Men nu är de svarta backarna inget problem alls. Finns mycket vänligt folk som kan ge tips när du väl är på plats.
Citera
2013-02-28, 18:32
  #3
Medlem
Smirnoffboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Det är bara att fortsätta att åka. Titta på youtube videor där olika tekniker visas eller eventuellt hyra en skidlärare för bästa resultat.

Själv körde jag hardcore mode och satte på mig brädan, åkte ut och bröt handleden det första man gjorde

Men nu är de svarta backarna inget problem alls. Finns mycket vänligt folk som kan ge tips när du väl är på plats.
Ja det kan jag göra, tänkte inte på att det fanns skidlärare. Oj då, är du frisk nu då? Åker du Snowboard eller skidor? Vill också prova dom svarta backarna, men vågar typ inte, är alltid rädd att åka på någon.
Citera
2013-02-28, 18:43
  #4
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirnoffboy
Ja det kan jag göra, tänkte inte på att det fanns skidlärare. Oj då, är du frisk nu då? Åker du Snowboard eller skidor? Vill också prova dom svarta backarna, men vågar typ inte, är alltid rädd att åka på någon.

Handleden bröt jag får många år sedan!
Jag brukade åka skidor tills jag en dag insåg att snowboard var dubbelt så roligt. Enligt mig behöver du bara bli van med hastigheten för att behärska brantare backar, oavsett snowboard eller skidor. Sen självklart krävs en del teknik.
Citera
2013-02-28, 18:55
  #5
Medlem
Smirnoffboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Handleden bröt jag får många år sedan!
Jag brukade åka skidor tills jag en dag insåg att snowboard var dubbelt så roligt. Enligt mig behöver du bara bli van med hastigheten för att behärska brantare backar, oavsett snowboard eller skidor. Sen självklart krävs en del teknik.
Okej, tur att du är bättre nu då!
Snowboard ser svårare ut, men dom som åker snowboard tycker väl skidor ser svårt ut, en smak sak tror jag Ja det är hastigheten jag ska lära mig, och ploga med skidorna sa dom var bra
Citera
2013-03-02, 01:22
  #6
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirnoffboy
Okej, tur att du är bättre nu då!
Snowboard ser svårare ut, men dom som åker snowboard tycker väl skidor ser svårt ut, en smak sak tror jag Ja det är hastigheten jag ska lära mig, och ploga med skidorna sa dom var bra

Det sägs faktiskt att det är lättare att lära sig åka bräda och tror allt det stämmer. Lånade en polares samt hans kunskap (relativt kass åkare samt smått alkoholiserad) en eftermiddag och innan man var hemma så hade man det nästan på kläm.

Men det gäller att inte vara feg självklart ska man inte släppa på till den gräns man inte har kontroll och är en risk för sig själv samt alla andra i backen. Men om du inte utmanar dig själv så går det liksom inte.

Kolla runt på youtube som någon nämnde är ett bra val innan du stegar ut i backen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback