Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-28, 20:29
  #13
Medlem
Elspermelinos avatar
Japp, jag valda att behålla PS3an
Citera
2013-02-28, 22:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elspermelino
Japp, jag valda att behålla PS3an
GOOD BOY! Tipsar återigen om PS+, kolla in det och se om några av spelen som finns där just nu är något för dig. De roterar en gång i månaden vill jag minnas (inte alla, men några byts ut).
Citera
2013-03-01, 00:40
  #15
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengilbefriaren
Då var det inte så konstigt, en extra kontroll kostar 400-500 kronor beroende på vart man köper den, och 500gb brukar ligga runt 2,2 lakan (jag köpte på rea). Jag tycker absolut du ska behålla konsolen, PS4 kommer till att börja med kosta runt 7000 kronor (prel. pris), vilket är helt jävla absurt för en konsol (precis som PS3 när den släpptes). Om du vill ha speltips kan du pma mig, det finns fantastiska spel i nästan varenda genre, strategispel är väl det som saknas, men wth, det är en konsol. Man får 5-6 skitbra spel för en tusenlapp.

Om jag var du skulle jag INTE köpa PS4 på release, det är alltid kalastorsk att vara först till en ny konsol. Vänta till första eller andra prisdroppen, vänta till de bra spelen, vänta till spelen har blivit billigare. Jag fick uppfattningen att du inte har outtömliga resurser, du får sjukt mycket mer för pengarna om du köper en konsol senare i sin livscykel.

EDIT: Ovan nämndes PS+, vilket är en riktigt bra deal. Jag betalade 380kr för ett år, och har tankat 10+ spel som jag faktiskt vill spela, däribland Mortal Kombat, LittleBigPlanet 2, Resident Evil 5, Vanquish, Bioshock 2, inFamous 2, Sleeping Dogs, Motorstorm: Apocalypse (LOVE IT) etc etc.

Den kommer inte b li så dyr, PS4:an. Cdon och Webhallen m.m tar överpris för att inte behöva höja det sen när de får reda på priset. Zavvi.com säljer den för 399.99 pund och Spelbutiken för typ 4,7 t.ex.
Citera
2013-03-01, 07:59
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Den kommer inte b li så dyr, PS4:an. Cdon och Webhallen m.m tar överpris för att inte behöva höja det sen när de får reda på priset. Zavvi.com säljer den för 399.99 pund och Spelbutiken för typ 4,7 t.ex.
Jag har väldigt svårt att tänka mig att den kommer gå för under 5000 kronor, med tanke på prislappen 650 dollar (för den fina versionen, dvs). Man brukar oftast bara behöva lägga till en nolla på dollarpriset för att se vad det kommer kosta i Sverige. Moms ftw.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback