Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-20, 23:54
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Vilka större bolag då?

Själv har jag fått tilldelning av Eriksson och Swedbank utan teckningsrätter.Har bara prövat 2 gånger förut.

Det kostar inte mycket att skicka in och prova.Men de blir nog inte många aktier i tele2 eller kanske inga alls.Större aktieägare har väl förtur?

Castellum , ssab och någon mer. Kanske inte kostar något att teckna men man måste sälja något annat alternativt skyffla pengar in och ut på isk eller kf med extra skatt.
Citera
2017-02-01, 11:23
  #134
Medlem
%s avatar
Tror ni dagens nergång kan ha med comviqs urkorkade reklamkampanj att göra? Annars har de ett bra bokslut och bra utdelning.
Citera
2017-02-01, 12:54
  #135
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Tror ni dagens nergång kan ha med comviqs urkorkade reklamkampanj att göra? Annars har de ett bra bokslut och bra utdelning.
Personligen tror jag inte det finns något samband alls mellan reklamkampanjen och dagens i skrivande stund nedgång på 45 öre. Många är nog helt omedvetna om att Comviqs trafik delvis går genom Tele2´s mobilnät eller att Jan Stenbeck är far till både Tele2 och Comviq. Jag tror alltså att det är relativt få mobilzombies som ser sambandet mellan dom båda.

Off topic:
Däremot hoppas jag personligen att Kakan och övriga inblandade försvinner från Comviqs reklamkampanj. Överlag har jag väldigt svårt när företag tar politisk ställning. Företagen skall sköta sitt och inte blanda in politik i verksamheten. Comviq borde ha lärt sig hur det gått i tidigare reklamkampanjer Kakan varit inblandad i.
Citera
2017-02-02, 00:19
  #136
Medlem
Parnborrs avatar
Är helt ny inom aktier men ville inte starta en ny tråd. Undrar vad A och B betyder? Vad är skillnaden? Har sett A och B på nästan alla aktier. Vilken ska man helst köpa i?
Citera
2017-02-02, 11:50
  #137
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Är helt ny inom aktier men ville inte starta en ny tråd. Undrar vad A och B betyder? Vad är skillnaden? Har sett A och B på nästan alla aktier. Vilken ska man helst köpa i?

Olika röststyrka. Trejdar du är det bäst att handla den med högst likviditet (i regel B-aktien)

Om du är långsiktig ägare: Eftersom utdelningen är samma för A som B är det i regel smartast att köpa den som är billigast. Då får du högre direktavkastning.
Citera
2017-03-10, 16:44
  #138
Medlem
Märks tydligt att detta är en aktie utan mycket till rörelse, sålde den förra året precis innan utdelning. Det har inte rört sig mycket sen dess. Så vill man ha en långsiktig aktie så har Tele2 känts väldigt trygg, men är det inte så att de ska ändra utdelningspolicyn till nästa år vilket skulle göra att de delar ut betydligt mindre?
Citera
2017-03-10, 17:02
  #139
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wsop
Märks tydligt att detta är en aktie utan mycket till rörelse, sålde den förra året precis innan utdelning. Det har inte rört sig mycket sen dess. Så vill man ha en långsiktig aktie så har Tele2 känts väldigt trygg, men är det inte så att de ska ändra utdelningspolicyn till nästa år vilket skulle göra att de delar ut betydligt mindre?
Jo, det stämmer bra. Styrelsen har redan föreslagit en utdelning om 4.00:-/aktie för räknseskapsåret 2017 enligt deras nya utdelningspolicy. Räknat på dagens kurs ger det en direktavkastning på 4.8% så det är fortfarande bra. Räknar man aktiekursen på tre månader så har den gått upp med nästan 15%, men innan det så låg den still väldigt länge.

http://www.aktiespararna.se/analysgu...RAKT-FOR-2017/
Citera
2017-06-30, 17:09
  #140
Medlem
Köpte tele2 i veckan som en långsiktig aktie. Smart drag eller dåligt drag?
Citera
2017-06-30, 18:50
  #141
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Köpte tele2 i veckan som en långsiktig aktie. Smart drag eller dåligt drag?
Det vet du när du sålt den. Jag sålde nyligen mina men tror ändå Tele2 har mer att ge. Att jag sålde var mer strategiskt då jag tror på generella nedgångar på börsen. Det som kan bli spännande närmaste tiden är att se om de nya reglerna kring roamingavgifter inom EU kommer påverka bolag inom Tele negegativt och hur mycket
Citera
2017-07-04, 11:55
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Det vet du när du sålt den. Jag sålde nyligen mina men tror ändå Tele2 har mer att ge. Att jag sålde var mer strategiskt då jag tror på generella nedgångar på börsen. Det som kan bli spännande närmaste tiden är att se om de nya reglerna kring roamingavgifter inom EU kommer påverka bolag inom Tele negegativt och hur mycket

Sant, ja läste precis om det och undrar det samma så blev lite nojjig nu men oavsett så tror jag tele2 kommer gå bra långsiktigt.
Citera
2017-10-29, 11:23
  #143
Medlem
Gick precis in lång i aktien. Tycker det ser mycket bra ut.
Citera
2018-04-23, 15:34
  #144
Medlem
Tele2 går bra idag, men SHB har säjlrek.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback