• 1
  • 2
2013-02-27, 23:19
Medlem
Efter att ha läst flashback i några år är det nu dags att köra sin egen första tråd.

Jag själv studerar på ett av sveriges mer kända universitet, och använder mig kontinuerligt utav nootropila preparat (sk hjärndoping) både för att det ger mig en skön edge både i vardagen och när man pluggar samt jobbar extra.

Det jag länge har undrat är hur många som egentligen håller på med detta på våra universitetet ( endast våra mer framstående universitet ).

Så mina frågor är simpla: Hur det kom sig att ni började? Upplevelser? Samt slutligen vilka nootropila preparat tar ni?

En liten short story om mina upplevelser och varför här nedan.

Det är väldigt skönt att gå på nootropiska preparat helt enkelt, världen blir mer ljusare samt skönare att vara i. Ljud och musik låter bättre, jag är betydligt mer kreativ samt kan se saker på ett helt nytt perspektiv som jag normalt inte skulle göra.

Ibland känns det som att världen går in i slowmotion ( detta har bara hänt ett par gånger i konversationer med folk ) och jag i princip kan "backtracka" deras svar ( detta sker extremt fort ), föreställa mig mitt svar i bilder för att sedan "projicera" mitt svar tillbaks exakt så som jag vill ha det. Detta kunde jag inte alls förut, utan är något jag på sistone har upplevt.

Det är just såna här upplevelser som gör nootropiska preparat spännande, och bäst är att de i princip är helt ofarliga också.

Nu vill jag inte göra detta jättelångt, kan gå in väldigt mycket mer men skulle gärna vilja höra från andra personer som pluggar på framstående universitet / linjer som också kör på detta
Citera
2013-02-27, 23:31
Medlem
Var hittar man dessa preparat? Är dom lagliga?
Citera
2013-02-27, 23:58
Medlem
Timies avatar
Olagligt och väldigt svårt att få tag på om jag inte är helt ute och cyklar
Citera
2013-02-28, 00:05
Medlem
IncognitoReckittss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timie
Olagligt och väldigt svårt att få tag på om jag inte är helt ute och cyklar

Har för mig att nootropiska preparat inte är narkotikaklassade, men jag vet inte om det är receptfritt.
Citera
2013-02-28, 01:17
Medlem
Jyckees avatar
TS, eftersom du har valt att starta ett ämne om något som de flesta inte känner till så vore det lämpligt om du kunde ge en kort förklaring?

Vad är dessa "nootropiska preparat" för något?

EDIT: tydligen så räknas koffein som nootropika
Senast redigerad av Jyckee 2013-02-28 kl. 01:19.
Citera
2013-02-28, 01:20
Medlem
Typ adderall?
Citera
2013-02-28, 01:52
Medlem
mr.mafiosos avatar
http://forum.bodybuilding.com/showth...hp?t=136903713
Citera
2013-02-28, 05:57
Medlem
encephalizations avatar
Ingenting jag anvander sjalv men vet ett par i bekanskapskretsen som berattat om det. Tror framst de tar modafinil, mojligtvis aven adrafinil p.g.a. juridiska omstandigheter.
Citera
2013-02-28, 09:46
Medlem
KonradMorgans avatar
lol @ folk som måste använda droger för att ta sig igenom en utbildning.
Citera
2013-02-28, 12:05
Medlem
Mongopixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
lol @ folk som måste använda droger för att ta sig igenom en utbildning.

Verkar som att du inte har tagit igenom dig en enda utbildning? Detta preparat hade ju använts för att lära sig mer. Inte för att få en genväg genom en utbildning. Du blir inte självmant smart av dessa preparat utan du blir motiverad, och har ett bra tankesätt.
Citera
2013-02-28, 12:07
Medlem
wotoos avatar
Syftar du på metamina då eller?

har själv käkat/pluggat på metamina ett par gånger och ja, jag håller med dig. man känner sig onaturligt smart, kan alltid kontra diskussioner och vända dem till sin fördel. När man väl sätter sig och börjar plugga så blir det helt plötsligt det roligaste man kan göra. Satt 6 timmar i sträck och bara läste och läste. Det gick fort, jag var effektiv och klarade uppgifter utan minsta svårigheter.

De effekter jag märkte av detta preparat var i alla fall: Fokus(läste jag en text kretsade allt kring just texten, jag behövde aldrig gå tillbaka/läsa om texten utan allt fastnade direkt), koncentration(100% koncentrerad på plugget, ingenting annat kom upp i tankarna), energi(man är inte det minsta trött, det går helt enkelt inte att vara trött) samt välmående(dopaminet flödar i hjärnan).

Har dock lagt detta på hyllan tills vidare, dexamfetamin(metamina) är inget jag vill köra på heltid. Bra erfarenhet dock!

EDIT: Den stora metaminatråden på flashback: https://www.flashback.org/t382093
Citera
2013-02-28, 12:11
Medlem
c^2s avatar
Huh? Börja dopa sig för att studera? Hur utbredd det är vet jag inte, jag vet själv inte några som använder sig utav dessa preparat, förutom kaffe om man nu ska räkna det till nootrop?

Vet inte om det är för att det inte är utbrett eller för att det kanske kan ses som lite pinsamt att säga "jag tar preparat för att kunna koncentrera mig".

Citat:
Ursprungligen postat av Mongopixel
Verkar som att du inte har tagit igenom dig en enda utbildning? Detta preparat hade ju använts för att lära sig mer. Inte för att få en genväg genom en utbildning. Du blir inte självmant smart av dessa preparat utan du blir motiverad, och har ett bra tankesätt.

Bör man inte fundera på att byta utbildning istället då? Men visst är de intressant om hur kosten kan påverka ens mentala hälsa.
Senast redigerad av c^2 2013-02-28 kl. 12:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in