Citat:
Ursprungligen postat av Conscientious
Om jag blir kompis med någon så kan jag inte föreställa mig att se personen med någon annan. Inte ens att min kompis pratar med en annan person. Oavsett om det är tjej- eller killkompis till mig som gör det. Jag vågar aldrig uttrycka mina åsikter i skolan, jag har extremt och då menar jag EXTREMT dåligt självförtroende som trycker ner mig som fasiken.
I nian gick det bra i skolan och då fick jag ork med livet. Nu när jag började gymnasium och går naturvetenskapslinje, får jag bara C i nästan alla prov eller och jag har fått D på ett prov! Jag skrev ett prov idag och jag kan säga att jag var den enda i hela klassen som skrev så himla kass. Jag blev så himla deprimerad att jag fick nästan lust att ta självmord.
Min bästa kompis, vi har varit kompisar i tio och då menar jag verkligen bästisar. Folk brukade säga förut att där man hittar mig hittar man han. Nu har han skaffat nya kompisar. Visst, han brukar snacka med mig men han har blivit lite små dryg. Inte för mer än ett år sen var vi som bröder, va nästan varje dag och ja.
Han har hittat en ny bästis så är jag här ensam med depression, inga kompisar och extremt mycket problem med självförtroendet.
Är det möjligt att jag kan få bort all detta problem eller är det bara leva med det?
Du kan ju alltid börja med att acceptera den du är. Då kommerdu att få ett bättre självförtroende. Sedan kan du försöka prata med andra männislkor och lära känna dem. Du har ju en hel klass med killar din ålder som du kan hänga med och lära känna.