Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-03, 21:12
  #13
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Några gökar samlar alltså ihop lite FB-trådar, skriver lite "lustiga" kommentarer och sammanställer allt till en bok. Och sedan köper folk den boken!

Som vanligt så spelar det ingen roll hur låga tankar man har om människor, de lyckas alltid överraska...
Va? Vad är det som säger att det måste vara dåligt? Syftet med en sådan här bok torde väl vara att underhålla, och då vet jag inte om det här skulle vara sämre än något annat?

Sett till upplägget liknar det här Tankesmedjan i P3, fast i bokform. Man visar på ett inlägg (jämfört med att spela upp ett ljudklipp), kommenterar lite lustigt med anspelning på nästa inlägg (klipp), visar därefter nästa inlägg (klipp) som då framstår som extra komiskt med den mellanliggande kommentaren i åtanke. Det är ett kul grepp tycker jag, få inslag är så roliga som P4-medley eller Puncha med Ekot!

Jag tänkte faktiskt på en liknande grej idag när jag lyssnade på en podd. Det var tre komiker som satt och återberättade piratebay-dokumentären, på ett lite felaktigt sätt som gynnade deras komiska poänger. Jag som sett dokumentären och gillat den tyckte att det mest var dumt, men de som inte sett den tyckte säkert att skämten var väldigt roliga...
Citera
2013-11-11, 22:01
  #14
Medlem
dok.s avatar
snyggt observation om att "parental advisory"-avataren är forumets vanligaste på sidan 36
Citera
2014-07-17, 15:52
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Hej Kringlan! Jag vet att du läser om dig själv på forumet, jag hörde en gammal Knyckare-pod där mitt inlägg i den här tråden nämndes och jag är lite ledsen. Jag skrev faktiskt lite mer än att den var "ganska rolig och ganska billig". Jag skrev ju att jag inte hade garvat så sen jag läste Dante-böckerna. Du kanske inte är bekant med dom men det är nonstop gapskratt, precis som din bok.
Citera
2014-07-21, 12:27
  #16
Medlem
Gift44s avatar
Tyckte boken var rätt platt (det brukar iofs böcker vara men ni fattar.) och intetsägande. Flasback irl är mycket roligare...
Citera
2014-07-22, 10:51
  #17
Medlem
Karlxgustafs avatar
Har nu läst boken under semestern och tycker att den är en svag 3a.
Som en annan användare skrev så är det tankesmedjan i bokform, mycket skräp blandat med guldkorn.
Kringlan borde få göra comeback i just tankesmedjan för att nu är det ju bara Jonathan Unge som har
jämn och hög kvalitet i programmet.
Citera
2016-12-20, 02:41
  #18
Medlem
Captinheros avatar
Hör talas om denna bok nu, så ska nog köpa den. Kan bli intressant och underhållande. Är den läsvärd?Några "kändisar" från forumet som sticker ut? Bra trådar som tas upp?
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2016-12-20 kl. 02:43.
Citera
2016-12-20, 21:39
  #19
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hör talas om denna bok nu, så ska nog köpa den. Kan bli intressant och underhållande. Är den läsvärd?Några "kändisar" från forumet som sticker ut? Bra trådar som tas upp?

Jag har inte läst boken i sin helhet. Men jag antar att det är samma bok, som jag råkade springa på i hyllorna på biblioteket i början på året. Om jag inte minns fel, så är pilens klassiska tråd ''Hur mångha timmar är 45 minuter?'' en av trådarna, som förekommer. Bläddrade bara lite snabbt i den. Kul att se lacrimas nick i smakprovet som länkas i TS också.
Citera
2016-12-20, 21:54
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag har inte läst boken i sin helhet. Men jag antar att det är samma bok, som jag råkade springa på i hyllorna på biblioteket i början på året. Om jag inte minns fel, så är pilens klassiska tråd ''Hur mångha timmar är 45 minuter?'' en av trådarna, som förekommer. Bläddrade bara lite snabbt i den. Kul att se lacrimas nick i smakprovet som länkas i TS också.

Hahaa den där gamla trolltråden. Jag har blivit informerad för länge sedan om den där sidan. Känner mig inte hedrad över att omnämnas lol.
Citera
2016-12-20, 22:16
  #21
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Titel: Snille & smak
Författare: Kringlan Svensson, Valle Westesson
ISBN: 9789170377495

(Har inte läst boken än.)
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hör talas om denna bok nu, så ska nog köpa den. Kan bli intressant och underhållande. Är den läsvärd?Några "kändisar" från forumet som sticker ut? Bra trådar som tas upp?
Thomas Järvheden skrev en liknade från/med familjeliv.se. Det går alltid att låna/fjärrlåna på närmsta bibliotek, om man inte vill köpa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback