• 11 004 online
  • 1 139 047 medlemmar
  • 59 002 394 inlägg
  • 1
  • 2
2013-02-27, 12:24
Moderator
zBr9s avatar
Dessa två gamla P3-komiker (Hej Domstol, Pang Prego, Tankesmedjan) har skrivit en bok om Flashback som ges ut av Galago senare i år. Boken tycks inte handla om forumet i stort, utan vissa utvalda trådar.

Ett smakprov finns här:

http://www.galago.se/blogg/delfiner-i-akvarium
Citera
2013-02-27, 17:22
Medlem
Själva tråden var ju roligare än deras kommentarer. Jag tycker att deras kommentarer gjorde det sämre.

Om humorn ligger i förvrängning och överdrift är det ju redan där, vad finns att tillägga?
Citera
2013-02-28, 03:08
Medlem
Läskigs avatar
Som sagt, tråden var riktigt rolig, men de skitnödiga kommentarerna som Kringlan och Valle skriver gör ju bara att man inte orkar läsa eländet, och med tanke på att de är Galago-människor kan jag gissa att hela boken kommer vara fylld med sarkastiska kommentarer med starkt prägling av feminism och radikal vänsterlogik...
Citera
2013-02-28, 19:07
Medlem
robomans avatar
Jag hade tänkt starta den här tråden, men du var visst före!

Jag kan tycka att exemplet de visar upp inte är så jätteroligt, då är som sagt tråden i sig roligare. Däremot de tre inlägg på riketssal.se som föregått idén till boken, de är snäppet vassare enligt mig: http://www.riketssal.se/etikett/flashback/

Och för att bygga på infon från trådstarten, kan jag tillägga att de båda utöver radio även arbetar (arbetat?) på SVT. Båda har varit programledare i barnprogrammet Gabba Gabba (Här på musikhjälpen), och Kringlan har dessutom lett sommarlovsmorgon de senaste två åren (Här med Jedward). Jag vet att i alla fall Kringlan skrivit manus för Parlamentet, Robins, Betnér Direkt mm. Valle har förmodligen också skrivit manus för humor-tv, men vilka produktioner vet jag inte.
Båda har dessutom skrivit humoristiska böcker förr:
Valles böcker
Kringlans böcker

Avslutningsvis något fint Kringlan sa för något år sedan i sin podd Crazy Town: "Tycker de på flashback att man är för mycket vänster, då är man väl någonstans i mitten."
Senast redigerad av roboman 2013-02-28 kl. 19:14.
Citera
2013-02-28, 19:45
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag kan tycka att exemplet de visar upp inte är så jätteroligt, då är som sagt tråden i sig roligare. Däremot de tre inlägg på riketssal.se som föregått idén till boken, de är snäppet vassare enligt mig: http://www.riketssal.se/etikett/flashback/
Va fan... Jag trodde det var Jehovas Vittnen!? Lär inte de (Jehovas Vittnen) bli arga när ett gäng komiker snott "deras" web-adress?
Citera
2013-02-28, 20:07
Moderator
Humbugs avatar
Jag tror det här kan bli bra! Kanske ger jag mig ut och köper en bok inom en snar framtid
Citera
2013-02-28, 20:24
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Va fan... Jag trodde det var Jehovas Vittnen!? Lär inte de (Jehovas Vittnen) bli arga när ett gäng komiker snott "deras" web-adress?
Det var tre år sedan adressen registrerades, och den är fortfarande kvar så det verkar inte vara något problem.
Citera
2013-03-02, 04:29
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Jippy, nu finns det alltså böcker som får sitt innehåll genom att helt citera andra. Snygg upphovsrätt på den gubben. Det är väl inte hela världen men det kommer att medföra att andelen trolltrådar ökar (de är inte få idag) där TS lever i hoppet om att odödliggöras av lata "komiker", "so what's the deal with rövpanna?".
Citera
2013-10-03, 03:05
Moderator
BigFatCones avatar
Boken landade i mina händer för några timmar sen och jag tycker att den är ganska rolig. Dom har inte valt dom trådar jag hade valt och det är ju bara en fördel. Har nog inte garvat så mycket åt en bok sen jag läste Dante-böckerna som ung grabb.
Citera
2013-10-03, 11:15
Medlem
Eftersom den bara kostar ynka 97 kronor med frakt så får det bli en beställning.

Särskilt efter BigFatCone's recension.

Edit: Beställning gjord.
Senast redigerad av N.Y 2013-10-03 kl. 11:21.
Citera
2013-10-03, 16:10
Moderator
Allaballawallas avatar
Då har jag också lagt in en beställning.

Får väl se vad "the fuss is about" om några dagar...

Edit:
För övrigt så har jag redan några böcker som det står "Snille och smak" på.
Senast redigerad av Allaballawalla 2013-10-03 kl. 16:14.
Citera
2013-10-03, 17:28
Moderator
najass avatar
Några gökar samlar alltså ihop lite FB-trådar, skriver lite "lustiga" kommentarer och sammanställer allt till en bok. Och sedan köper folk den boken!

Som vanligt så spelar det ingen roll hur låga tankar man har om människor, de lyckas alltid överraska...
Citera
  • 1
  • 2