Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-27, 08:38
  #1
Medlem
har ett NDS 3DS med ett AceKard 2i som fungerat prima men helt plötsligt vill det inte vara med längre. Har lagt in senaste program´varan på kortet men funkar ändå inte. Sätter jag i det i mitt vnliga NDS så funkar det.

Startar jag med kortet säger den "prince caspian...." klickar jag Open där och går vidare får jag bara ett felmeddelande som säger till mej att stänga av konsolen.

Några tips?
Citera
2013-03-07, 14:16
  #2
Medlem
Det räcker inte med att uppdatera filerna på minneskortet, du måste även använda din gamla DS där kortet fortfarande fungerar för att flasha om själva acekardkortet.

Det gör du genom att ladda hem senaste updatern från acekard hemsidan och starta som vilket annat spel som helst du lagt på minneskortet. Sedan bara följa instruktionerna på skärmen.

Oftast är det att dra ur kortet, sätta i det igen och trycka på X ungefär.

Tyvärr har Acekard fortfarande inte släppt någon uppdatering som fungerar med senaste systemversionerna man kan ha på DSi/DsiXL/3DS/3DS XL

http://www.acekard.com/download.php

Så beställ något annat kort, jag rekommenderar DS TWO

Alternativt något nyare R4, men risken är större att man får slänga och köpa nytt varje gång Nintendo uppdaterar konsollen med R4 än med DS TWO
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback