Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-14, 22:24
  #637
Medlem
pepsi haxs avatar
Är det bara jag som inte fastna för black flag?

Läst så mycket på nätet om att folk tycker att det är bästa AC.
Jag tyckte 3an var bäst, bara lirat några enstaka timmar på black flag..
kanske tar upp black flag igen någon gång och ser om man orkar spela igenom det.
Citera
2016-08-14, 22:28
  #638
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Är det bara jag som inte fastna för black flag?

Läst så mycket på nätet om att folk tycker att det är bästa AC.
Jag tyckte 3an var bäst, bara lirat några enstaka timmar på black flag..
kanske tar upp black flag igen någon gång och ser om man orkar spela igenom det.

Det första AC jag testat men jag är mycket positiv.
Citera
2016-08-14, 22:30
  #639
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Det första AC jag testat men jag är mycket positiv.

Ok, 3an var första jag köpte, hade testat 1an och 2an lite smått hos en polare.
Så 3an tog min AC oskuld, gillade båt idén och hoppades att det skulle utvecklas, sedan kom black flag och jag blev besviken
Citera
2016-08-15, 21:45
  #640
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Är det bara jag som inte fastna för black flag?

Läst så mycket på nätet om att folk tycker att det är bästa AC.
Jag tyckte 3an var bäst, bara lirat några enstaka timmar på black flag..
kanske tar upp black flag igen någon gång och ser om man orkar spela igenom det.
Tror jag gillar AC 2 bäst men Black flag är definitivt roligt att spela då och då. Gillar att ta över fort och skjuta ner andra skepp :d. Sen är jag inte överdrivet förtjust i protagonisten i Black flag visserligen.
Citera
2016-08-15, 21:54
  #641
Medlem
Energiknippes avatar
Lite snopet att spelet bara tog slut helt plötsligt 😝

Trodde inte att jag kommit så långt i main Story... Visst, finns mycket tid att lägga för att samla olika objekt, göra klart uppdragen men storyn kändes "kapad". Kanske beror på att jag inte spelat del 1/2/3. För mig
Citera
2016-08-17, 19:33
  #642
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Lite snopet att spelet bara tog slut helt plötsligt 😝

Trodde inte att jag kommit så långt i main Story... Visst, finns mycket tid att lägga för att samla olika objekt, göra klart uppdragen men storyn kändes "kapad". Kanske beror på att jag inte spelat del 1/2/3. För mig
Citera
2016-08-17, 19:43
  #643
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Är det bara jag som inte fastna för black flag?

Läst så mycket på nätet om att folk tycker att det är bästa AC.
Jag tyckte 3an var bäst, bara lirat några enstaka timmar på black flag..
kanske tar upp black flag igen någon gång och ser om man orkar spela igenom det.
Jag tyckte att Black Flag var kul i början, men mot slutet så blev det litet enahanda.

Även jag gillade trean bättre. Trevligare miljö med årstider, öppna spelplaner, bättre story och trevligt persongalleri. Visst så har BF öppna spelplaner det med, men då främst till sjöss och inne i städerna. Stiger man iland på "Obebodda" öar så är dom antingen pyttesmå, otillgängliga bortom stranden, eller så är man hänvisad till en tydligt utstakad stig för att kunna ta sig fram. I trean så kunde man kuta litet som man ville, även fast det såklart fanns en del begränsningar även där ("This area is not available in this memory" stötte man ju på ibland)

Bäst i serien tycker jag att tvåan/Brotherhood var, med trean strax därefter.
Citera
2016-10-19, 15:19
  #644
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Klarade nyligen ett enligt mig ett svårt uppdrag. Ja kom på hur jag skulle göra.

Några uppdrag kan vara ganska kämpiga.
Citera
2016-10-19, 20:48
  #645
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Klarade nyligen ett enligt mig ett svårt uppdrag. Ja kom på hur jag skulle göra.

Några uppdrag kan vara ganska kämpiga.
Ok, tack för uppdateringen.

Men i alla fall, jag kom ihåg att det fanns kanske ett uppdrag som jag kämpade hårt på. Där man skulle försvara ett skepp och förstöra en jävla massa andra.
Men sen när jag körde om spelet, flera år senare, så fokuserade jag i början mer på flottan och via det så samlade jag på mig enormt med resurser och hyfsat snabbt också.
Efter det så uppgraderade man skeppet och tog sig genom alla uppdrag hur enkelt som helst.

Och strider på fot är ju enkelt så länge man har tålamod.
Men om skiter i stealth så kan det bli lite knivigare i vissa situationer när man är låg level men sen blir det också lättare och lättare.
Citera
2017-12-12, 13:24
  #646
Medlem
Elementarts avatar
Ubisoft ger nu ut (under en begränsad tid) Black Flag helt gratis till alla som har ett Uplay-konto. https://free.ubisoft.com/promotions/...black-flag/16/
Citera
2019-02-10, 12:51
  #647
Medlem
Ser att Black Flag finns på xboxe one numera. Har det förändrats eller uppdaterats något?
I mitt tyckte var detta det bästa spelet i serien.
Citera
2020-01-16, 22:28
  #648
Medlem
Rookie81s avatar
Har ni en Nintendo Switch och gillar serien så ska ni skaffa detta nu. Gjorde allt till 100% på PS4 för några år sen och tyckte det var bästa spelet jag någonsin spelat. Köpte det igen på Switch och det är fanimig exakt lika bra en gång till.

Testade några nya saker denna gång tex att ta över ett legendary ship genom att borda.

Det dör ju tyvärr när storyn är klar (gjorde alla assassinations före det) men då har jag spelat en jävla massa timmar över typ två månader. Ett spel helt i min smak. Brukar aldrig sjunka så djupt in i spel längre men det här är bara så jävla bra...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback