Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 08:43
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Kollade upp detta och fann att det var den 6:e studien på detta. De tidigare 5 fann ingen sådan koppling alls. Så man kan nog ta det med en nypa salt eller en näve snus.
Jaha får väl börja igen då haha...
Citera
2017-03-24, 09:10
  #50
Medlem
En annan skröna man har hört under tiden är: Det som rinner från snuset är cancerframkallande för magen. Tandköttet tar ju ren stryk men vafan, lite får man offra för att njuta. Hälsorisker finns här och där men lite ovanligt att hitta någon källa för de hälsorisker som finns. Något som är en självklarhet är att snus skadar hälsan och är förjävligt beroendeframkallande. Snusa på gubbar, det är nog det bästa och enda som finns i detta land
Citera
2017-03-27, 02:16
  #51
Medlem
Alltså snusning är bra för tandköttet! D har pappa sagt sedan vi var små.hahaha!😎😎😎 d kör jag än idag m om någon ställer den dumma frågan om varför jag snusar. Svaret blir:1. pappa säger att det är bra för tandkötet. Haha!

2: jag vet faktiskt ej varför jag börja snusa från början. Man ville väl försöka vara lite tuff o snusa.

rökningen är värre. Vidrigt att jag ens skaffat mig d beroendet. Förut tyckte jag d var gott också m cigg. Hur tänkte jag då kan man tycka! Haha!!!! Så börjat forska o kolla runt ol e-cigg. Måste sluta röka. Fan man ju luktar ju rötet ur mun o klär efter ciggen
Citera
2017-03-28, 11:00
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Alltså snusning är bra för tandköttet! D har pappa sagt sedan vi var små.hahaha!😎😎😎 d kör jag än idag m om någon ställer den dumma frågan om varför jag snusar. Svaret blir:1. pappa säger att det är bra för tandkötet. Haha!

2: jag vet faktiskt ej varför jag börja snusa från början. Man ville väl försöka vara lite tuff o snusa.

rökningen är värre. Vidrigt att jag ens skaffat mig d beroendet. Förut tyckte jag d var gott också m cigg. Hur tänkte jag då kan man tycka! Haha!!!! Så börjat forska o kolla runt ol e-cigg. Måste sluta röka. Fan man ju luktar ju rötet ur mun o klär efter ciggen

Ja förfan! Bra för skallen också, nikotinet förbättrar en del förmågor. Utan att vara ironisk
Citera
2017-03-29, 21:24
  #53
Medlem
storpungens avatar
Nej, inte om man ser till hur mkt njutning man får. Riskerna är minimala.
Citera
2017-03-30, 02:05
  #54
Medlem
Äsch, jag röker lite för mycket ibland. Snusa är väl mindre farligt än att röka? Men är väl en vanesak.

Önskar jag inte börjat röka, men gillar hålla i ciggisarna.
Citera
2017-03-30, 02:07
  #55
Medlem
Är det mindre farligt snusa än röka?

Undrar en rökare... :/
Citera
2017-03-30, 02:09
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
De enda man bör oroa sig för när de gäller snus är nog att du får en gul framtand till slut, mer händer inte.

Jag röker en hel del. Men bleker tänderna.

Jag är 27 år, vet inte om det blir värre med tiden.

Är snus bättre för tänderna?
Citera
2017-03-30, 10:08
  #57
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Jag röker en hel del. Men bleker tänderna.

Jag är 27 år, vet inte om det blir värre med tiden.

Är snus bättre för tänderna?
Snus är faktiskt bra för tänderna. Aldrig haft hål. Dödar bakterier och håller munnen basiskt.Får tacka snuset för det. Däremot dåligt för tandköttet och tänderna blir gula.
Citera
2017-03-31, 11:41
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Snus är faktiskt bra för tänderna. Aldrig haft hål. Dödar bakterier och håller munnen basiskt.Får tacka snuset för det. Däremot dåligt för tandköttet och tänderna blir gula.

Skadar inte med att borsta tänderna för att försöka motverka missfärgning
Citera
2017-03-31, 11:57
  #59
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Riskerna med snus är mellan 95 procent och 99 procent lägre än riskerna med rökning, och därav följer den lägre förekomsten av tobaksrelaterad sjukdom (olika cancerformer, KOL, samt hjärt- och kärlsjukdomar).

https://unvis.it/aftonbladet.se/deba...alsoframgangen
Citera
2017-03-31, 12:03
  #60
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okaski
Är snus bevisat skadligt? om det är hur pass skadligt är det?

Det allvarligaste med snuset verkar vara att väldigt många snusare också får typ-2 diabetes.
Man har på senare tid kunnat påvisa detta med ganska hög säkerhet.

Kanske beror det på att man har något i munnen hela tiden och kroppen startar insulinproduktion..
Möjligen kan man hitta samma sak med folk som tuggar tuggummi dagarna i ända.

En sak är i alla fall säkrare än med rökning.. man dör inte av säng snusning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback