Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-04, 14:54
  #757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulagsFasa
Tror nog du får fortsätta diskutera i forumsdelen filosofi
(1) Skall man kunna föra en vettig debatt om den aktuella händelsen så kanske du borde kunna ge ett exempel när han skulle få problem i en intervju enlig dig?

(2) Uttrycket sunt förnuft kanske är svårt att definiera men jag gillar wikipedias definition och ställer mig bakom den.



(3) Det sunda förnuftet borde ha fått Bäckström att förstå att det kanske var olämpligt att posta bilder på sin blurrade kuk, att posta bilder från strippklubbsbesök och att ge sig i polemik med journalister på en 12-årings nivå.

Sen om Bäckström knullar kändiskåta 18-åringar och privat besöker en strippklubb tror jag inte förbundet bryr sig om, men genom att han är så debil att han SJÄLV lägger ut bildbevis på detta hos olika sociala media så gör han sig själv omöjlig i landslagssammanhang.

Och återigen så är det helt omöjligt att göra skrivna regler som i DETALJ skall reglera vad som hör till värdegrunden, man måste använda sunt förnuft )olm man nu har sånt). Skulle man sakna sunt förnuft så får man helt enkelt acceptera att man inte kan vara med i landslaget.




(4) Hur du ens kan anse att den uppkomna situationen skulle vara oförutsägbar är för mig förvånande, grabben sågar 2 journalister på ett språk som absolut inte är värdigt en person som är med i ett landslag. Det är ju detta han åker för.


(1) Och kan du inte nu FÖRSÖKA skapa en fråga som du tror skulle vara svår att besvara utan att bryta mot värdegrunderna, bara ett enda vettigt exempel?

(1) Det gjorde jag redan i mitt tidigare inlägg:


(2) Om du nu 'ställer dig bakom' denna definition, kan du förklara för mig vad ett 'vardagligt problem' är? Det står att den som har sunt förnuft har förståelse för just sådana problem. Det tycks mig som om envar skulle kunna ha helt olika 'vardagliga problem', varpå ingen skulle kunna säga sig ha förståelse för dessa rent generellt. Det skulle därmed betyda att ingen har sunt förnuft enligt Wikipedias definition, vilket vore tråkigt för dig.

(3) "Håller han inte med om min definition av sunt förnuft ska han inte få vara med i landslaget!"

(4) Det oförutsägbara -- som jag försökt förklara gång på gång -- har med faktumet att ledningen själv bestämmer när reglerna brutits emot. Det går med andra ord inte att läsa stadgan och få en bild av vad som är rätt och fel att göra, då dessa paragrafer kan komma att få vilken innebörd som helst.
Citera
2013-03-04, 14:58
  #758
Medlem
Ontic: hela ditt långa jävla tankeexperiment är dödfött. Du säger att om han bryter mot förbundets värdegrund nu måste han alltid ha gjort det och borde därför aldrig ha tagits ut. Han delade antagligen aldrig förbundets värdegrund men hur ska de kunna veta om det förrän han går och gör personangrepp på journalister och postar sexistiska skämt? Förbundsledarna är liksom inte magiska, de reagerar på vad som händer och kan omöjligen göra något annat.
För folk utan Aspergers verkar detta vara hyfsat lätt att förstå.
Citera
2013-03-04, 15:13
  #759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ontic
Massa hypotetiskt trams


Förstår inte hur du kan tycka att en fråga om glass kan vara något problem att besvara oavsett värdegrund, måste ju tolka det som din fråga pga att du uppenbarligen inte kan formulera någon annan hypotetiskt problemgivande frågeställning.


Sen så är du ju uppenbarligen inte läskunnig heller, för jag har nog två gånger sagt att det skulle vara en orimlighet att upprätta en värdegrund som kan verifieras skriftligt på varje punkt.
Citera
2013-03-04, 15:47
  #760
Medlem
Helt rätt att stänga av idioten.
Om han ska representera sverige och dess befolkning i framtiden får han fan skaffa sej en hjärna och lite självinsikt. Han beter sej otroligt korkat och uttrycker sej på en 13 årings nivå, jag vill verkligen inte att han representerar vår nation, han drar bara ett löjets skimmer över sverige och dess befolkning. Idiot är vad han är.
Citera
2013-03-04, 18:24
  #761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ontic
Kevin uppfyllde bevisligen värdegrunden när han tilläts gå med i landslaget, men nu är detta inte längre fallet. Värdegrunden har på något magiskt vis lyckats komma i konflikt med sig själv, vilket innebär att den inte kan återges i skrift.

Citat:
Ursprungligen postat av Ontic
Det finns ingen anledning att tro att Kevin var ett mindre svin innan dess att han gick med i landslaget, varpå landslagets värdegrund vid det tillfället uppenbarligen var förenligt med hans beteende.

Du antar inte lite i dina vilda spekulationer. Du vet inget om huruvida det svenska landslaget visste om Kevins värderingar innan de erbjöd honom en plats i laget. Även om de visste om det så betyder det inte att de trodde att han skulle fortsätta med det. När han erbjuds en plats då informeras han också om de regler och skyldigheter han måste följa. En del av det är att förmedla de svenska värderingar som landslaget har. Han gjorde först ett övertramp med strippklubben. Han blev tillrättavisad och fick ytterligare undervisning om värderingarna. Om Kevins värderingar och landslagets värderingar "bevisligen" var desamma varför gick de då in som de gjorde vid hans första övertramp? Detta visar att du snackar strunt.

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Eftersom detta uteslutande avgjorts pga det blogginlägg han gjort så är det i högsta grad censur, om du ser ditt nästa stycke så inser du väl att din deklarerade inställning är; skriv vad du vill bara det inte stör någon, för då blir du utesluten. Det är censur.
Knappast. Censur är när du stoppas från att skriva vad du vill, det är inte så i fallet. Bra att moderatorerna ser det som jag och ger mig medhåll;
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Kändis som hamnat i bryderier => Kändisskvaller. Censur och Yttrandefrihet --> Kändisskvaller / Mod

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Vad är det som är kvinnoförnedrande i din värld? Att det visas nakenhet eller att det tävlas och röstas på vilken av dessa som är vackrast?
Det är nedvärderande i mina ögon att förminska och objektifiera någon endast utifrån utseende. Kvinnor, och individer, är så mycket mer. Han älskar inte kvinnor, han älskar fitta. Eller om man utgår från hans inlägg så är det väl främst rumpor han är intresserad av. Utseende är det enda han skriver och postar om. Han är totalt fixerad, det är som om han är besatt. Om han älskade kvinnor varför lyfter han inte fram kvinnliga snowboardåkare eller andra kvinnliga framgångar i samhället? Han kan väl ge oss nånting förrutom att bara posta eller skriva om kvinnors utseende.

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Ang spridandet av mellanösterns kvinnosyn, nu tog du väl i så du spricker, varför hittar du på sådana saker, fabulerande stärker inte din agenda, den undergrävs starkt och man får en stark känsla av att du inte klarar av att hålla en bättre nivå än den du kritiserar.
Jag hårdrar det kanske men min poäng är att han har en dålig syn på tjejer. Det är dock inte jag eller min argumentation som ska diskuteras i tråden, men du försöker väl underbygga mina åsikter genom att gå på hur jag argumenterar istället för vad jag argumenterar.

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Att besvara journalister (en gång och självraderat dessutom) kan knappast falla under begreppet trakasseri, om du nu menar att det är klandervärt att stava bristfälligt, så renderar det alltså under din hatt en nervärderande kvinnosyn?
Han går ut offentligt, förolämpar och kränker. Låter det bättre? Ska vi verkligen sitta och snacka definitionsval?

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Jag har ingen aning om varför du kommenterar andras alkoholintag eller sexualliv har det varit aktuellt, eller fabulerar du och sprider rykten baserade på dina subjektiva värderingar, så var ärlig med detta, men inse att det har inget med detta fall att göra och få delar de av dig självpåtagna moralkakorna.
Kolla hans inlägg på bloggen, knappast rykten. Jag får moralisera över vad jag vill, speciellt om mina skattepengar gått till finansieringen. Men varför diskutera mig?

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Varför önskar du en ung man sådan olycka, vad har han gjort dig?
Inget, men jag har väl all rätt att yttra mig om detta ändå? Sluta försöka få det att se ut som om att det är personligt.

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Här var jag nog lite otydlig, men du förstår nog att jag protesterade mot din motsägelse, när du jämförde mellanösterns kvinnor och deras förbud att visa sig nakna när de vill, med det fria sexulpraktiserande sverige, var har du sett att snowbordåkaren hyst sådana önskningar? Jag tror bara du försöker att demonisera honom genom påhitt och lögner, i vilka dina egna åsikter och inskränkningar tar störst plats. Ego!
Jag ljuger inte, jag utrycker mina åsikter. Jag tycker jag ser mycket av Kevins värderingar bland andra grupper av killar med taskig syn på tjejer.

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Nej lite tragiskt faktiskt kan jag tycka men att döma andra nej, och hela min poäng är att detta samhällsfenomen knappast kan läggas en 20-årig snowbordåkare till ansvar
Varför försöker du osynliggöra hans ansvar? Du låter som nån vänsteranhängare som skyller MENA invandrares våldtäkter och misshandelsfall på rasistiska/socioekonomiska samhällsstrukturer. Han är en vuxen, reflekterande och tänkande man. Han ansvarar för det han skriver. Det ska han hållas skyldig för. Han är dock inte ansvarig för att samhället ser ut som det gör, det har jag inte beskyllt honom för heller. Han är dock en del av det och ska ansvara för det han uttrycker.

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Nu handlar inte tråden vare sig om historia eller andra kulturers beteenden, men jag kan som kuriosa bjuda på någon liten upplysning så kan du studera vidare, den första att motionera om kvinnors rösträtt var en man, befolkningen som inte hade rösträtt stred sida vid sida och samarbetade kvinnor och män, det handlade snarare om ekonomiska förutsättningar än kön, alla kvinnor hade rösträtt före alla män, då män initialt icke fick rösta om de tex inte fullgjort värnplikt.
Självklart var det en man, de var de enda som fick lämna in motioner på den tiden.
Citera
2013-03-16, 01:35
  #762
Medlem
MyfairLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Knappast. Censur är när du stoppas från att skriva vad du vill, det är inte så i fallet. Bra att moderatorerna ser det som jag och ger mig medhåll;

När man ger sig på en person blir det personligt är denne dessutom ung blir det slaskigt, men ja nu hamnade du där du hör hemma lycka till med skvallrandet det passar dig
Citera
2013-03-19, 23:49
  #763
Medlem
Ipissonus avatar
När Bäckström skämtsamt visade en blurrad kuk för kameran i en filmsekvens, som inte hade något med landslaget att göra, så "rasade" bla. N24.

Norske skidskyttestjärnan Emil Hegle Svendsen visar skämtsamt kuken för sina kvinnliga landslagskollegor och kamerorna under världskuppavslutningen utan konsekvenser.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16449247.ab

http://www.vg.no/sport/ski/skiskytin...artid=10101501
Citera
2013-03-19, 23:53
  #764
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipissonu
När Bäckström skämtsamt visade en blurrad kuk för kameran i en filmsekvens, som inte hade något med landslaget att göra, så "rasade" bla. N24.

Norske skidskyttestjärnan Emil Hegle Svendsen visar skämtsamt kuken för sina kvinnliga landslagskollegor och kamerorna under världskuppavslutningen utan konsekvenser.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16449247.ab

http://www.vg.no/sport/ski/skiskytin...artid=10101501

Vi skiter väl i vad norrmännen gör. Låt dom hålla på hur dom vill, jävla ociviliserade apor som står utanför EU!

Nej men seriöst. Svensk media har väl inte så mycket att säga till om kring hur Norges skidlandslag sköter sina interna problem.
Citera
2013-03-20, 09:43
  #765
Medlem
Ipissonus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Nej men seriöst. Svensk media har väl inte så mycket att säga till om kring hur Norges skidlandslag sköter sina interna problem.

Nej och det har uppenbarligen inte Norsk media heller.
Problemet är att i Bäckströms fall så lät landslagsledningen sig påverkas av skräpjournalistiken från N24 m.fl.

Moralpanikens Sverige i ett nötskal...
Citera
2013-03-20, 19:33
  #766
Medlem
Problemet, förutom att jag skiter i vad norrmännen gör, är även att Bäckström balanserar/klampar på helt fel sida om det roliga och skämtsamma. Det har väl framgått att han har osedvanligt dålig kvinnosyn. Sluta lipa nu. Han kan väl åka även om han inte är med i landslaget, eller? Han blev dessutom varnad men var lite för styv i korken för sitt eget bästa. Det finns fler i kön som vill vara med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback