Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-25, 13:50
  #1
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det i Stockholm pågående REVA-projektet, vilket syftar till att identifiera och omhänderta illegala invandrare, har väckt ont blod hos diverse PK-muppar och Sverige-hatare.

Nya rekord i komisk PK-akrobatik uppstår när media nu ska rapportera om det framgångsrika projektet. Fakta: ca 10% av de som stoppats och granskats av polisen har visat sig vara illegala invandrare.

De flesta normala människor ser nog detta som en förbluffande hög siffra, vilken indikerar att antalet illegala i Stockholmsområdet är mycket högre än någon velat tänka. Hittills har ca 60 st ovälkomna kulturberikare fångats in. När projektet är slut kommer det troligen handla om flera hundra stycken. En stor framgång med andra ord.

När nu PK-media ska rapportera om detta så lyckas man förvandla siffran 10% till en "låg" andel, och talar om en "felmarginal" på 90%. För att lura i folk detta så har man hittat en doktorand i processrätt som tycker att det är en hög felmarginal, och att många "drabbas". Drabbas av vad? Att behöva visa legitimation? Då bör de undvika att gå på Systembolaget eller ta ut pengar på banken, vilket också är mycket "kränkande".

Se Metro och SvD. Nej, jag länkar inte. Jag skrattar istället.

Reflektioner kring medias hantering av detta ämne och liknande försök att förvandla "mycket" till "lite" och tvärtom?
__________________
Senast redigerad av Fula Gubben 2013-02-25 kl. 13:54.
Citera
2013-02-25, 14:05
  #2
Medlem
Ettan^s avatar
Då borde man väl utesluta metoder såsom att knacka dörr efter att brott har begåtts i området, eftersom felmarginalen där måste vara enorm och folk tvingas svara på obekväma frågor (i och för sig kan man väl neka men ändå).

Jag förstår att man med lite vilja kan vinkla detta till något påträngande, men man kan ju knappast hävda att det är ineffektivt om var 10:e person är kriminell och det enda man behöver göra är att visa upp legitimation. I sammanhanget är det ju en väldigt liten uppoffring för att öka invånarnas trygghet. Därför tycker jag att det är tragiskt att media väljer att skriva det som om det ökar otryggheten att ha fler poliser på plats i tunnelbanan.

Problemet är väl främst att polisen "attackerar" människor med ett visst utseende, och det är vad PK-maffian använder som ammunition. Jag tror knappast att detta projekt kommer att förnyas när de är klara med tanke på allt skit det har fått från alla som vurmar för kriminella invandrare.
Citera
2013-02-25, 14:12
  #3
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Då borde man väl utesluta metoder såsom att knacka dörr efter att brott har begåtts i området, eftersom felmarginalen där måste vara enorm och folk tvingas svara på obekväma frågor (i och för sig kan man väl neka men ändå).

Jag förstår att man med lite vilja kan vinkla detta till något påträngande, men man kan ju knappast hävda att det är ineffektivt om var 10:e person är kriminell och det enda man behöver göra är att visa upp legitimation. I sammanhanget är det ju en väldigt liten uppoffring för att öka invånarnas trygghet. Därför tycker jag att det är tragiskt att media väljer att skriva det som om det ökar otryggheten att ha fler poliser på plats i tunnelbanan.

Problemet är väl främst att polisen "attackerar" människor med ett visst utseende, och det är vad PK-maffian använder som ammunition. Jag tror knappast att detta projekt kommer att förnyas när de är klara med tanke på allt skit det har fått från alla som vurmar för kriminella invandrare.

Nja, lite PK/vänster-muppar har gråtit ut, och så Ullenhag som ingen tar på allvar. Flera moderata politiker har markerat tydligt stöd för REVA-satsningen.

Det här tror jag är en typisk fråga är den lilla PK-eliten står relativt isolerad, med ett par tusen vänster-drägg som enda hejaklack. Givetvis ska illegala invandrare avvisas, det ligger ju i sakens natur.

Man kommer sannolikt stöta på flera illegala när man börjar följa upp en del, t ex via särskilda adresser osv. The sky is the limit!
Citera
2013-02-25, 14:18
  #4
Medlem
Telefons avatar
Har också reagerat på just "scoopet" att 9 av 10 inte är illigala invandrare. 1/10 är en hög siffra i sammanhanget, uppenbarligen fungerar metoden med kontroller i tunnelbanan.

En annan märklig PK-vinkling är användandet av termen "papperslös" i rapporteringen.

Är "papperslös" ett officiellt, klargjort begrepp nånstans?
Citera
2013-02-25, 14:25
  #5
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Är "papperslös" ett officiellt, klargjort begrepp nånstans?
Socialstyrelsen har i ett dokument gått ut med det interna begreppet "irreguljära migranter" för att beskriva illegala invandrare. Papperslösa verkar också vara en accepterad term.

Citat:
Beteckningen illegala invandrare eller illegala utlänningar riskerar att leda till felaktiga associationer mellan migration och kriminalitet

Sverige!
Citera
2013-02-25, 14:29
  #6
Medlem
PK-mupparna är i farten igen. Tyvärr så har dom inte lika hög iq som oss vanliga människor och förstår sig inte på hur samhället fungerar och ska styras.
Citera
2013-02-25, 14:30
  #7
Medlem
Mikojans avatar
Att polisen intresserar sig för människor med ”ett visst utseende” kan ju bero på att dom illegala har ”ett visst utseende” .

Att sen medierna inte förstår att polisens jobb är mycket lyckat då var tionde som tas är illegal, är ju ett dundrande underbetyg för deras sätt att idka samhällsrapportering.
Citera
2013-02-25, 14:33
  #8
Medlem
Intressant att 9/10 är oskyldiga. Tycker också att 10% är en hög siffra.

Jämnför detta med alla de män som oskyldigt blev topsade när man sökte efter Hagamannen. Där kan vi snacka om att mer än 99% av de topsade var oskyldig, men detta är inget att rapportera om. Allt för att någon stackars jävla PK-människa tycker synd om dessa kulturberikare som blivit en belastning i vårt samhälle!
Citera
2013-02-25, 14:48
  #9
Medlem
Mikojans avatar
Lekte lite på Google för att se när medier tycker att 10 procent är nåt att trumma ut som mycket fina siffror.

Behövde inte söka länge. Expressen tyckte en gång att när journalisternas eget parti, Miljöpartiet, nådde över 10 procent i en undersökning var det en stor framgång.

http://www.expressen.se/nyheter/milj...er-10-procent/
Citera
2013-02-25, 14:50
  #10
Medlem
Nostradumbasss avatar
10% är en oerhört hög siffra - och jag tror faktiskt att folk som läser det fattar det också. Det borde ju vara PK-akrobaterna i innerstan som kan tycka att dom har lyckats med den här vändningen.

Då är det ju bara hitta ett REVA till för att få bort rumäniencamparna från varje gathörn också. Det har nämligen gått så långt att min fru - när vi gick förbi en tom tiggericamping med filt, täcke och mcdonaldsmugg säger "Out of office!" och skrattar. Nu är hon dock mycket mindre PK-skadad än gemene innerstadsjournalist.

Folk förstår - men spåren av åsiktsförtrycket sitter djupare än vad man kan tro.
Citera
2013-02-25, 14:52
  #11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När jag tittar på Tullverkets årsrapport från 2011, bara för att göra en jämförelse så ser jag följande:

Tullen gjorde 88000 fysiska kontroller under året, samtidigt gjordes totalt 8600 beslag av knark, sprit & tobak. Dvs. vi ligger här på samma siffror som REVA, ca 10% "åker fast".

Jag har inte sett något i media om en "felmarginal" på 90% i tullens arbete, ingen kritik mot att 90% "stoppas i onödan på ett kränkande sätt".

Som vanligt har vi en väldigt tydlig agenda från pajasarna inom media.
Objektiv nyhetsbevakning, skulle inte tro det.
Citera
2013-02-25, 15:12
  #12
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nja, lite PK/vänster-muppar har gråtit ut, och så Ullenhag som ingen tar på allvar. Flera moderata politiker har markerat tydligt stöd för REVA-satsningen.

Det här tror jag är en typisk fråga är den lilla PK-eliten står relativt isolerad, med ett par tusen vänster-drägg som enda hejaklack. Givetvis ska illegala invandrare avvisas, det ligger ju i sakens natur.

Man kommer sannolikt stöta på flera illegala när man börjar följa upp en del, t ex via särskilda adresser osv. The sky is the limit!

Även SD stöder satsningen och fick vara med i någon morgontidning.

Någon som vågar sig på en uträckning på hur många illegala Stockholm eller Sverige har med utgångspunkt av detta resultat? 1 av 10 invandrare i stockholmsområdet illegala? Hur många är det egentligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback