Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-15, 17:25
  #85
Medlem
Timpsiiis avatar
På tal om något helt annat, men som rör SATS; hur tunga hantlar finns det på SATS Bromma respektive SATS Fridhemsplan? Kör på 24/7 men hantlarna är för lättaunder vissa pass. Dock så tar SATS 200kr för att träna en gång, vansinne.
Citera
2014-09-18, 15:03
  #86
Medlem
Betalar 575 / mån för sats stockholm. Då kan du träna i uppsala och västerås.

Kolla med ditt jobb, mitt jobb betalar 70% av friskvårdsutlägget så min kostnad per månad är ca 150 kr.

575 kr för något jag ägnar minst någon timme varje dag i månaden är ändå en billig hobby...
Citera
2014-12-05, 18:00
  #87
Medlem
p0tatiss avatar
Har de höjt priserna med ca 100kr/mån för de billigaste (eller alla?) medlemsskapen nyligen?
Citera
2014-12-09, 00:23
  #88
Medlem
Pulpas avatar
Jobbet har avtal med sats. Betalar 250kr/m för ett kort då får jag träna på alla anläggningar i Sverige, vilket passar mig bra då jag reser en hel del. Dock finns man främst i Sthlm, Gbg o Malmö. Knappt några anläggningar norröver.
__________________
Senast redigerad av Pulpa 2014-12-09 kl. 00:26.
Citera
2014-12-09, 04:15
  #89
Medlem
lynch4lifes avatar
800 kr/månad är svindyrt. Jag betalar 800 kr för en termin på mitt gym (ingen gymkedja, utan en idrottshall). Det är ett superb gym som inte har massa trams utan fullt med fria vikter och bänkar. Men om utbudet var mer knapert hade jag gått på friskis för en högre summa. 24/7 verkar skit för styrketräning, massa konstiga maskiner och typ inga power racks wtf. Sats har jag aldrig ens funderat på...
Citera
2019-08-16, 13:59
  #90
Medlem
Inget speciellt med sats förutom att de har typ gym överallt och det är det enda som är positiva med det annara slitna lokaler, dåliga maskiner. Allmänt dryga, bekräftelse människor precis som människorna på klubbarna i Stureplan.
Citera
2019-08-23, 20:50
  #91
Medlem
Hemma i Göteborg har jag sällan mindre än två aktiva gymkort, varav ett är sats eller nordic wellness exclusive. Utöver det har jag antingen kört fitness 24 eller ett annat privat gym för att ha närhet till gym om nätterna.

Sats kostar väl dock bara 399 med autogiro som någon påpekade.

Dock är gymmen i Sverige ett skämt måste jag säga. Sats har någon form av status-stämpel som liknar den status en bartender har i sverige men knappast i New york.

Även där jag varit en tid nu, på Bali, kostar normala gym mer än Sats.... men ja då är det högre kvalitet och service på allt och man har i regel en spa-avdelning och någon fri massage i månaden.

Crossfitgymmen kostar ca 1000 kr i månaden utan klasser och 1500 med klasser. Utan spa och massage.

Hur man har råd med saker? Ja, man har väl generellt sätt antingen en mer än tillräcklig inkomst eller gott om pengar på banken sedan tidigare bravader (eller arv/dyl). Om du riktar frågan specifikt till personer med en specifikt lägre inkomstnivå kanske du får ett annat svar.

Tycker du ska köra där du trivs bäst med att träna. Vad det är för folk spelar faktiskt roll för motivationen samt hur trångt det känns, skulle jag säga. Sats och NW har lite mer motiverade och inspirerande människor än fitness 24 skulle jag säga, även om det finns många åsnor som tror att sats är någon VIP-klubb också.
Citera
2019-08-24, 09:02
  #92
Medlem
jpettersson1991s avatar
Prioritering. Inte svårare än så. Inga överdrivna summor det handlar om.
Citera
2019-08-24, 11:04
  #93
Medlem
Brunbeverns avatar
Enkla svaret på trådstarten har att göra med jobbförmåner. Får man gratis gym via jobbet, så kan man med fördel ta ett dyrare gym och ändå få det betalt.

Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Prioritering. Inte svårare än så. Inga överdrivna summor det handlar om.

Du om någon som verkar vara en av de mer rutinerade på träningsforumet borde väl ändå tycka att samma träning för 200:- i månaden är mer värt än 800:- i månaden även om det inte handlar om överdrivna summor?

Bara att ha en skivstång man kan köra mark/squat och en pullupbar så har man allt man behöver. Det brukar ju vara konsensusen annars här.
Citera
2019-08-24, 11:17
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Enkla svaret på trådstarten har att göra med jobbförmåner. Får man gratis gym via jobbet, så kan man med fördel ta ett dyrare gym och ändå få det betalt.



Du om någon som verkar vara en av de mer rutinerade på träningsforumet borde väl ändå tycka att samma träning för 200:- i månaden är mer värt än 800:- i månaden även om det inte handlar om överdrivna summor?

Bara att ha en skivstång man kan köra mark/squat och en pullupbar så har man allt man behöver. Det brukar ju vara konsensusen annars här.
För alla räcker inte detta?
En del kanske vill välta däck, ha ringar i taket, klättervägg osv...
Hade lätt kunnat betala 1000 kr i månaden om det vore ett enormt gym med fria vikter, strongman utrustning som sandsäckar, däck, stenar mm eller mera callisthenics utrustning, ninja warrior bana, gymnastik bana så man kan hoppa på studsmattor osv.

Hade dock inte ens betalat 200 kr för ett gym med i princip bara maskiner och ett litet hantelset även om lokalen är väldigt fräsch.
Citera
2019-08-24, 11:22
  #95
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
För alla räcker inte detta?
En del kanske vill välta däck, ha ringar i taket, klättervägg osv...
Hade lätt kunnat betala 1000 kr i månaden om det vore ett enormt gym med fria vikter, strongman utrustning som sandsäckar, däck, stenar mm eller mera callisthenics utrustning, ninja warrior bana, gymnastik bana så man kan hoppa på studsmattor osv.

Hade dock inte ens betalat 200 kr för ett gym med i princip bara maskiner och ett litet hantelset även om lokalen är väldigt fräsch.

Jag utgår ju såklart från de som bara är ute efter att bygga muskler vilket är säkert 95%? Att nämna klätterväggar och sånt är ju utanför ämnet och riktar sig mot en minoritet. Jag vill kunnat spela squash på gymmet också, men det gör jag på ett annat ställe så det blir inte ett särskilt bra argument att dra fram.

Köra med ringar gör jag i pullupbars också, vad hindrar en från att göra det menar du? Välta däck kan jag lova är mer sannolikt att det finns på ställen jag snackar om, snarare än ett trendigt gym.
Citera
2019-08-24, 12:34
  #96
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Enkla svaret på trådstarten har att göra med jobbförmåner. Får man gratis gym via jobbet, så kan man med fördel ta ett dyrare gym och ändå få det betalt.



Du om någon som verkar vara en av de mer rutinerade på träningsforumet borde väl ändå tycka att samma träning för 200:- i månaden är mer värt än 800:- i månaden även om det inte handlar om överdrivna summor?

Bara att ha en skivstång man kan köra mark/squat och en pullupbar så har man allt man behöver. Det brukar ju vara konsensusen annars här.
Jag betalar hellre en högre summa för att använda träningsutrustning som är av kvalité, gymmen som närmar sig summan du nämner brukar brista när det gäller kvalitén av maskiner, kabeldrag, löpband/crosstrainer m.m. Sedan är vissa lokaler dyrare att hyra och då får man som medlem betala en högre avgift. Överlag är det bättre. Enligt min erfarenhet.

Jag använder mig inte av varken skivstång/pullupbar eller kör mark/benböj. Hade jag haft fokus på sådan träning hade jag valt ett klassiskt källar-gym.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback