Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2019-08-24, 14:47
  #97
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Jag utgår ju såklart från de som bara är ute efter att bygga muskler vilket är säkert 95%? Att nämna klätterväggar och sånt är ju utanför ämnet och riktar sig mot en minoritet. Jag vill kunnat spela squash på gymmet också, men det gör jag på ett annat ställe så det blir inte ett särskilt bra argument att dra fram.

Köra med ringar gör jag i pullupbars också, vad hindrar en från att göra det menar du? Välta däck kan jag lova är mer sannolikt att det finns på ställen jag snackar om, snarare än ett trendigt gym.

Pratar vi om 95% av gymbesökare så gäller väl det omvända: de flesta är där för att Komma-i-form-och-vara-hälsosamma (c). Andelen som är endast där för ren styrketräning är nog ganska låg och består till största del av styrkeatleter, vissa BB, idrottare som vill komplettera med enbart styrketräning samt unga killar som vill mäta bänk med varandra. De andra verkar gilla gruppassen, crossfitutrustning, finare omklädningsrum och bastu, massvis med konditionsmaskiner och extra saker som klättervägg eller just squash. Gymet blir för de en helhet av deras träningsliv snarare än en liten modul som adderas till annat.

Sen brukar problemet med just källargym med minimal utrustning vara att just det du tänkte köra är upptaget när du kommer fram. Någon kör bänk eller biceps i böjboxen och en annan ska envisas med tusen variationer av hängövningar i cabelcrossen som aldrig tar slut.
Citera
2019-08-24, 18:30
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Jag utgår ju såklart från de som bara är ute efter att bygga muskler vilket är säkert 95%? Att nämna klätterväggar och sånt är ju utanför ämnet och riktar sig mot en minoritet. Jag vill kunnat spela squash på gymmet också, men det gör jag på ett annat ställe så det blir inte ett särskilt bra argument att dra fram.

Köra med ringar gör jag i pullupbars också, vad hindrar en från att göra det menar du? Välta däck kan jag lova är mer sannolikt att det finns på ställen jag snackar om, snarare än ett trendigt gym.
Tvärtom så har ju alternativa träningsupplägg blivit populärare inom gym så som crossfit etc.
Man vill blanda och kunna testa sin styrka man får från träningen och få mer varierad träning.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback