2013-03-07, 23:45
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Ok. Så om man inte gått på lögnen om att vi alla är precis likadana och har exakt samma förutsättningar så är man rasist. Dags att kvotera in vitingar i 100-metersfinalerna så vi inte får för oss att svarta springer snabbare.

Nä, jag tyckte att det var tal om vita och svarta måste bo på olika kontinenter. I så fall ska du väl försöka få Usain Bolt och Tyson Gay m.fl att flytta hem till Afrika och springa där.
"Jag vill inte att svarta ska bo i mitt land" är klassisk rasism.
2013-03-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Nä, jag tyckte att det var tal om vita och svarta måste bo på olika kontinenter. I så fall ska du väl försöka få Usain Bolt och Tyson Gay m.fl att flytta hem till Afrika och springa där.
"Jag vill inte att svarta ska bo i mitt land" är klassisk rasism.

Jaha? Varför ska Afrika INTE få behålla sina löpare, sina ingenjörer, läkare, forskare och matematiker? Varför ska dessa berika vita länder istället för att lyfta Afrika ur fattigdom? Du vill hålla kvar Afrika i evig misär. Jag vill låta kontinenten och alla dess invånare blomstra i sin fulla potential. Vem är rasisten?

Det handlar inte om vad jag vill. Det handlar om vad som är bäst för alla. Vita och svarta. Eller tror du att afrikaner generellt tjänar på att den vita världen stjäl alla begåvningar?
Senast redigerad av Dre 2013-03-08 kl. 00:12.
2013-03-08, 00:03
Medlem
Citat:
Lägg ner det där nu din reptil. Du skymfar offer för verklighetens folkmord.

Och när varenda Vit unge är bortblandat och varenda gen utrotad, vem finns kvar att skymfas, sociala konstruktion i historieböcker? Jag har växt upp i det antivita helvetet ni psykopater skapar, som ensam Vit unge lär man sig snabbt verkligheten och hur det känns att sakna tryggheten och stödet av sitt folk.

Men sådant skiter antivita såsom dig i, därav skiter jag i vad folkmordiskt smuts som ni försöker påstå. Jag har sett framtiden ni vill ha, och jag spottar på den. Du och din folkmordiska antivitism kan dra åt helvete.

http://www.friatider.se/nioaring-mobbades-for-att-han-var-vit-hangde-sig Ha detta på ditt samvete, antivita psykopat.
Senast redigerad av R3kyl 2013-03-08 kl. 00:08.
2013-03-08, 01:13
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPC-Kaminari
Ber om ursäkt ifall mitt inlägg har diskuterats förrut, eller om det är på fel kategori, jag är inte här på FB så ofta.

Jag är heller inte ute efter bråk, eller för att klaga, utan vill bara i all välmeningen diskutera något.

Ser ofta på nätet att "Antirasist, är ett kodord för antivi" och det förargar mig en aning, jag undrar bara hur det går ihop? För mig finns det inte någon logik i detta uttalande alls, låter bara som rena rapakaljan.

Jag är emot rasism. Jag ser till individen när jag möter en person, inte deras hudfärg.
Slår en "svart" man ner en "gul" man, med anledningen av att den "gule" är just "gul" säger jag att denne "svarta" ska dra åt helvete.

Ger vi dem ombytta roller, kommer jag reagera precis på samma sätt, byter vi den svarta mot en vit, säger jag samma sak då. Byter vi den gula mot en vit, säger jag samma sak då. Osv osv osv..

Så kan någon av er som står för rasism, förklara för mig, hur detta gör mig antivit?

Är tacksam om vi kan försöka hålla en hövlig nivå gentemot varandra också, Men känner ni att ni måste ta till personliga angrepp och klåpord så får ni väl göra det, men tro då inte att ni blir tagna på allvar

Gillar denna åsikt och jag håller med dig fullständigt. Brukar själv säga att man bör döma personer efter handlande och alltså inte efter etnisk bakgrund (hudfärg), kön, ålder eller sexuell läggning. Jag umgås själv med vänner med utländsk bakgrund och jag bryr mig inte hur de ser ut utan bryr mig om hur de är som människor.

Vet inte heller hur antirasism och antivit hör ihop. Hittade en länk om detta men vet inte om jag vill hålla med:
http://www.hamsterpaj.net/diskussionsforum/samhaelle_vetenskap/politik/antirasism-ar-kodord-for-antivit/sida_1.php

Of topic

Att jag sedan tycker vi har en dålig invandrings- och flyktingpolitik, något som märkts främst under det senaste decenniet, har för mig ingenting med raser att göra utan handlar om att många invandrare och flyktingar som kommer från andra kulturella och religiösa förhållanden inte vill eller kan anpassa sig och integreras i det svenska samhället. Istället för att göra såväl Sverige som invandrarna en björntjänst bör vi istället vara ärliga och säga att vi inte har resurser till att ta hand om så många på ett rättvist sätt. Sedan bör svenskar som invandrare leva sida vid sida - inte underdomineras av varandra. Svenskar ska kunna säga till när folk utifrån gör fel samtidigt som folket utifrån ska få leva här om de följer villkoret att inte ta över Sverige totalt.
Att dessa människor delar med sig av sin kultur behöver inte enbart vara negativt. Jag uppskattar och älskar utländsk mat och både utländsk film och musik kan vara trevligt att ta del utav så i mörkret kan jag även se ljus. Bara folk sköter sig och inte dominerar bryr jag mig alltså inte om resten.
Senast redigerad av KCLundgren 2013-03-08 kl. 01:31.
2013-03-08, 09:48
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Jaha? Varför ska Afrika INTE få behålla sina löpare, sina ingenjörer, läkare, forskare och matematiker? Varför ska dessa berika vita länder istället för att lyfta Afrika ur fattigdom? Du vill hålla kvar Afrika i evig misär. Jag vill låta kontinenten och alla dess invånare blomstra i sin fulla potential. Vem är rasisten?

Det handlar inte om vad jag vill. Det handlar om vad som är bäst för alla. Vita och svarta. Eller tror du att afrikaner generellt tjänar på att den vita världen stjäl alla begåvningar?

Det blir svårt att diskutera om du ska ändra på frågeställningen så snart du får ett motargument.
Talar vi nu om att högutbildade flyttar bort från fattiga länder? Ja så klart är det ett problem.
Högutbildade flyttar efter lönerna, det gäller i de flesta länder. Förstår dock inte vad det har med vit och svart att göra, men din omtanke om Afrika är rörande.
2013-03-08, 10:11
Medlem
Citat:
Det blir svårt att diskutera om du ska ändra på frågeställningen så snart du får ett motargument.
Talar vi nu om att högutbildade flyttar bort från fattiga länder? Ja så klart är det ett problem.
Högutbildade flyttar efter lönerna, det gäller i de flesta länder. Förstår dock inte vad det har med vit och svart att göra, men din omtanke om Afrika är rörande.

Jag har inte ändrat på någon frågeställning. Du påstod att min enda bevekelsegrund är att "jag vill inte ha svarta i mitt land". Jag förtydligade då att det handlar om vad som är bäst för alla. Det är bättre för svarta länder att få behålla sina talanger (tex löpare men naturligtvis även läkare) och det är bättre för vita länder att slippa gängvåldtäkter, stigande utgifter och sociala spänningar.
2013-03-08, 11:58
Medlem
Vem ska förse negrerna med bistånd, medicin, teknologi och ny vetenskap när de vita inte finns längre?

Varför behöver en kontinent med typ 40% arbetslöshet vita voluntärarbetare?

En klassiker om varför vi borde låta negrerna behålla de talanger de trots allt har.
2013-03-08, 14:36
Medlem
svarta människor är i stor utsträckning lika intelligenta och kapabla som vita. Ni blöjnazister och grabbhalvor som har fått för lite sex eller inget alls kan fortsättar runka till grotesk porr. Sverige vill ha invandring så är det. Ukraina, Ryssland, Balkan alla länder som någonsin har haft något emot invandring har reagerat och vunnit. Den vitaste människa(germaner) är helt enkelt programmerad till att gilla andra folkslag mer än andra raser gillar annat folk. Sen finns det utbölingar, rasister som ofta själva inte är helsvenska utan ser mer ut som estländare eller Litauer med blåa ögon. Dessa skriker blatte högst!
Senast redigerad av cometmain 2013-03-08 kl. 14:39. Anledning: edit
2013-03-08, 15:24
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Varför behöver en kontinent med typ 40% arbetslöshet vita voluntärarbetare?

Jäkla tjat om hudfärg. Det finns volontärarbetare i Afrika från troligen alla kontinenter, inte minst från Afrika.
Det finns ju volontärarbete i Sverige också, och dessa volontärer är väl inte direkt arbetslösa som gör frivilligarbete på Östermalm.
2013-03-08, 15:55
Medlem
Citat:
Jäkla tjat om hudfärg. Det finns volontärarbetare i Afrika från troligen alla kontinenter, inte minst från Afrika.
Det finns ju volontärarbete i Sverige också, och dessa volontärer är väl inte direkt arbetslösa som gör frivilligarbete på Östermalm.

Du svarade inte på frågan.
2013-03-08, 16:38
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Du svarade inte på frågan.

Nä den var så märklig att jag tänkte nöja mig med att sätta in saken i ett perspektiv så att du på egen hand skulle komma på ett svar.
Framförallt eftersom du säger "vita" volontärer så blir ett vettigt svar omöjligt. Varför behövs gula och svarta volontärer? Vita volontärer behövs inte mer än andra volontärer.
Beroende på vilka uppgifter det gäller behövs väl däremot viss kunskap inom olika områden, t.ex vård, teknik...

Vad säger din egen logik? Var kan volontärer tänkas behövas mest? På en plats med 40% arbetslöshet eller på en med 0% procents arbetslöshet?
2013-03-08, 17:13
Medlem
Citat:
Nä den var så märklig att jag tänkte nöja mig med att sätta in saken i ett perspektiv så att du på egen hand skulle komma på ett svar.
Framförallt eftersom du säger "vita" volontärer så blir ett vettigt svar omöjligt. Varför behövs gula och svarta volontärer? Vita volontärer behövs inte mer än andra volontärer.
Beroende på vilka uppgifter det gäller behövs väl däremot viss kunskap inom olika områden, t.ex vård, teknik...

Vad säger din egen logik? Var kan volontärer tänkas behövas mest? På en plats med 40% arbetslöshet eller på en med 0% procents arbetslöshet?

Varför kan inte någon av de 40% arbetslösa mörkhyade göra arbetet då?

Min logik säger mig att mörkhyade att snabba på att springa, får mindre lätt hudcancer osv men är ganska värdelösa på att leva civiliserat, medans det är tvärtom bland vita typ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in