I det fallet handlar det väl snarare om att kriminella tar över så att hederligt folk inte känner sig trygga längre.
Delvis handlar det om importerad kriminalitet, men inte enbart. Svenskar flyttar även för att de inte längre känner igen sin egen stad och för att de, precis som alla andra folkgrupper, helst vill leva bland människor som ser ut och beter som de själva och som de delar språk, värderingar och kulturell bakgrund med. Detta förvägras dem i deras egen hemstad. De fördrivs.
Senast redigerad av Dre 2013-03-06 kl. 21:52.
Ber om ursäkt ifall mitt inlägg har diskuterats förrut, eller om det är på fel kategori, jag är inte här på FB så ofta.
Jag är heller inte ute efter bråk, eller för att klaga, utan vill bara i all välmeningen diskutera något.
Ser ofta på nätet att "Antirasist, är ett kodord för antivi" och det förargar mig en aning, jag undrar bara hur det går ihop? För mig finns det inte någon logik i detta uttalande alls, låter bara som rena rapakaljan.
Jag är emot rasism. Jag ser till individen när jag möter en person, inte deras hudfärg.
Slår en "svart" man ner en "gul" man, med anledningen av att den "gule" är just "gul" säger jag att denne "svarta" ska dra åt helvete.
Ger vi dem ombytta roller, kommer jag reagera precis på samma sätt, byter vi den svarta mot en vit, säger jag samma sak då. Byter vi den gula mot en vit, säger jag samma sak då. Osv osv osv..
Så kan någon av er som står för rasism, förklara för mig, hur detta gör mig antivit?
[...]
Har inte läst tråd och vad du fått för svar, men att antirasism är ett kodord för antivit torde bero på att de som säger det anser vita är utsatta för en konspiration att utrota dem samt anser att vita är bättre eller väldigt speciella och därför ska vårdas genetiskt. Där har vi vit makt-grupper och dito aktivister, som t ex Svenskarnas Parti och David Duke. (Ofta har de idén att judar har en konspiration mot vita, men den saken är oerhört populär att "bevisa" här på flashback men OT här, så hoppas inte denna parentes sätter fart på antisemiter.)
Att antirasism är kodord för antivit ser man relativt ofta i kommentarer på Avpixlat eller liknande sajter.
(En annan sida av debatten: Tror en korrupt "antirasism" finns, som typ tävlar i att banka på inbillade rasister. Är nog en grej i progressiv samhällsförändrande ideologi, inte olik feminism som är aggressiv mot män. Ofta anklagas de som inte är tillräckligt vänster för att på samma gång vara rasister, misogyna mm. Kan vara riskabelt att inte tillräckligt tydligt delta i bankande på inbillade rasister. Företrädare för "antirasist"-organisationer kan även anklaga de med "fel" åsikt om invandring och integration för rasism, där Jan Björklund kan demoniseras som en. Aktivistisk (otrevlig) vänster. Möjligen kan de stärka de som tror på konspiration mot vita. S k "antirasister" gillar ofta positiv särbehandling på grund av hudfärg, men även niqab i skolan, som de anser det är rasistiskt att vara emot. Kritisera hederskultur var för vissa rasism.)
Senast redigerad av ankademiker 2013-03-06 kl. 22:12.
Har inte läst tråd och vad du fått för svar, men att antirasism är ett kodord för antivit torde bero på att de som säger det anser vita är utsatta för en konspiration att utrota dem samt anser att vita är bättre eller väldigt speciella och därför ska vårdas genetiskt. Där har vi vit makt-grupper och dito aktivister, som t ex Svenskarnas Parti och David Duke. (Ofta har de idén att judar har en konspiration mot vita, men den saken är oerhört populär att "bevisa" här på flashback men OT här, så hoppas inte denna parentes sätter fart på antisemiter.)
Att antirasism är kodord för antivit ser man relativt ofta i kommentarer på Avpixlat eller liknande sajter.
(Parentes igen: Sen anser jag att det finns en korrupt "antirasism", som tävlar i att banka på inbillade rasister. Är nog en grej i progressiv samhällsförändrande ideologi, inte olik feminism som är aggressiv mot män. Ofta anklagas de som inte är tillräckligt vänster för att på samma gång vara rasister, misogyna mm. Kan vara riskabelt att inte tillräckligt tydligt delta i bankande på inbillade rasister. Företrädare för "antirasist"-organisationer kan även anklaga de med "fel" åsikt om invandring och integration för rasism, där Jan Björklund kan demoniseras som en. Aktivistisk (otrevlig) vänster. Möjligen kan de stärka de som tror på konspiration mot vita. S k "antirasister" gillar ofta positiv särbehandling på grund av hudfärg, men även niqab i skolan, som de anser det är rasistiskt att vara emot. Kritisera hederskultur var för vissa rasism.)
Läs tråden då. Finns en hel del inlägg som nyanserar din förenklade bild av konspirationsteorier och antisemiter. I sitt agerande uppträder många självutnämnda "antirasister" just som anti-vita rasister.
Vetenskapen har gång på gång bevisat att genetiska förutsättningar inte är någonting som man kan använda för att särskilja människor till olika klasser.
OK, så som svar på att dina slutsatser inte har följt vetenskaplig metod säger du att jag inte ska gömma mig bakom rasbiologi och postar sedan en länk till vad folkmord innebär?
Läs tråden då. Finns en hel del inlägg som nyanserar din förenklade bild av konspirationsteorier och antisemiter. I sitt agerande uppträder många självutnämnda "antirasister" just som anti-vita rasister.
En klar slutsats är väl åtminstone: för att använda ett ord som anti-vit, och anse att det har en mening, förutsätts att man är rasist.
OK, så som svar på att dina slutsatser inte har följt vetenskaplig metod säger du att jag inte ska gömma mig bakom rasbiologi och postar sedan en länk till vad folkmord innebär?
You lost me.
Jag tror du förlorade oss båda någonstans på vägen..
Du undrade om hur det pågår ett folkmord, och jag länkade dig den lagliga definitionen med vilket det de facto är att betrakta den icke-Vita invandringen och integrationen som ett medel att blanda bort Vita folkgrupper?
"Rasist" i antivita termer är ju Vita och de som stödjer Vit överlevnad. Så är det ju alltid i praktiken oavsett vad deras underliga teorier säger. Litet som med marxisterna/kommunisterna, dem lovar himmelriket, men vilken normal person som helst kan se vad som egentligen skedde.
Antivita brukar ha rätt svårt för verklighetens självklarheter och att man pekar ut dem. Fast som tur är får ju normala Vita män och kvinnor se deras illusioner blottade på bl.a. forum och kommentarsfält. Antagligen varför antivita gillar att censurera så mycket också.
De kallar sig anti-rasister och vill utrota den vita "rasen" (och även de andra) genom att förflytta dessa individer från sina hemtrakter till t.ex. Sverige. Genom detta så förstör man alltså den vita och svenska "rasen" i Sverige. - Anit-vit. Eftersom att man dessutom anser att de som kommer hit ska tömma sina egna hemtrakter så är det väl anti-X där de kommer ifrån.