Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-23, 23:41
  #1
Medlem
tja, Jag har haft en airsoft sedan 1 år tillbaka och kört med kompisar och sånt. Men vi har alltid kört på en och samma skog...

Vart i Stockholm finns det bra "ställen" att köra airsoft om man är en grupp med 15 personer? '

Vore också nice om man kan möta en annan "klan", så man kör mot varandra, typ 15vs 15, eller en turnering. något liknande iallfall!

Glömde nästan, men vår grupp är på 15 personer, 3 av de är under 18 år (16-17). och vi vill hitta ställen där dessa tre personer också kan köra!

tack på förhand
Citera
2013-02-23, 23:45
  #2
Medlem
VietnamByNights avatar
De minderåriga måste ha en övervakare som är 20 år och de flesta banor kräver att alla deltagare är 18 år fyllda. Nu bor inte jag i Stockholm men har hört att banor/bra områden är ganska svåra att hitta, mitt tips är att du kollar airsoftsverige. Där får du nog hjälp.

Mvh.
__________________
Senast redigerad av VietnamByNight 2013-02-23 kl. 23:49.
Citera
2013-02-23, 23:57
  #3
Medlem
Fegyvereks avatar
http://www.vapenbutiken.com/?p=6&id=5

Citat:
(10 minuter söder om Stockholm City via E4:an) och är sveriges största (1100m²) uppvärmda inomhusbana.

Den lär duga Adam och resten av folket är snälla. Ring och snacka.
De har spel där titt som tätt.

Lycka till med denna finfina sport/hobby.

Edit: Regga dig på airsoftsverige som sagt, där söke folk med/motspelare stup i kvarten överallt i princip.
__________________
Senast redigerad av Fegyverek 2013-02-24 kl. 00:00.
Citera
2013-02-24, 00:03
  #4
Medlem
ja det har jag gjort! jätte bra sida faktiskt!

tack båda två för de snabba svaren!
Citera
2013-02-24, 00:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VietnamByNight
De minderåriga måste ha en övervakare som är 20 år och de flesta banor kräver att alla deltagare är 18 år fyllda. Nu bor inte jag i Stockholm men har hört att banor/bra områden är ganska svåra att hitta, mitt tips är att du kollar airsoftsverige. Där får du nog hjälp.

Mvh.

Aa det är jätte svårt att hitta ställen, har suttit och kört på samma ställe hela tiden, börjar bli lite tråkigt när man kan allt utantill
Citera
2013-02-24, 00:47
  #6
Medlem
VietnamByNights avatar
Bara glad att kunna hjälpa till
Citera
2013-02-25, 00:40
  #7
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Hästa Klack i Barkarby är det ju spel på nästan varje lördag.

Inget favoritställe direkt, men det duger tills man tröttnar på det och det inte är några inbjudningsspel på gång.

Det är ju typ "öppet för alla" också eftersom att ingen av spelarna äger marken. Gör dock ett gott intryck och beter er inte som idioter, oavsett hur idiotiska vissa andra beter sig där.
Citera
2013-03-09, 16:28
  #8
Avstängd
sawoxxs avatar
Då kommer jag med nästa fråga....
Finns det någon av banorna/arrangörerna som även har uthyrning av vapen & utrustning ?

Vill verkligen testa på och vara med i ett spel eller scenario event.
Så om det är lika skoj som polarna säger blir det isf egen utrustning efter det !
Kollade lite snabbt bara på airsoftsverige, men hittade inget.

MVH
Niclas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback