Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 11:21
  #193
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag tycker att de ger intryck av att överskatta sin egen påstått höga integritet emellanåt. Nu senaste kritiserade de ju Gradvall och hans Zlatan-tjafs - jag håller helt med med och tror inte att de själva har eller skulle ha pysslat med något sådant - men de själva är ju sponsrade av spelbolag (vilket normalt brukar anses som moraliskt tvivelaktigt) och CMore - den absolut media-aktören inom svensk fotboll vilken ju är den fotboll de täcker mest. Hur stor frihet ger det dem egentligen?

Läser man deras intervjuer får jag inte heller direkt något intryck av några Åke Ortmarks som är i farten. Det är en ganska slätstruken, men intressant tidning. Bättre att acceptera det och leva med det än att leka finare än andra. Jag tycker inte att de är det nämligen. Möjligen förutom längden på artiklarna.

Deras bolagskollega Mattias Göransson är en annan femma dock...

Jo, de kan också vara rätt fega. Artikeln om Dalkurd är ju ett exempel på det.

Det är också lite för mycket artiklar som ska "skapa känslor" och "närvaro", till exempel artikeln om Husqvarnas sportchef. Journalistik som journalister själva gillar. Jag skulle önska lite mer distans istället.
Citera
2017-11-27, 20:01
  #194
Medlem
Släppet av den digitala versionen idag var ta mig fan den bästa Julklappen man kunde få. Som man väntat, och kan tänka mig att många som bor utomlands saknat detta.
Alla som redan prenumererar kan bara logga in och läsa på mobilen. Men det bästa av allt, jag missade några äldre nummer för ett par år sen då jag var iväg utomlands och nu kan jag läsa dem som pdf.
Citera
2017-11-27, 20:16
  #195
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Poddcasten är helt okej men Anders Bengtsson är fruktansvärd att lyssna på av flera anledningar. Dels hans dialekt och uttal av vissa ord. Han kan ju inte prata? Kan inte uttala Kroatien t.ex.

Sen ska han ALLTID prata om Liverpool, Gerrard och matchen i Istanbul. I varje jävla avsnitt. Det blir tröttsamt och man kan snarare leka en lek där man gissar hur lång tid det tar innan Anders Bengtsson droppar Liverpool, Gerrard eller Istanbul.

Samma med hans sjuka vurmande för New York Times och hans favoritförfattare Gay Talese. Outhärdligt.
Citera
2017-12-04, 18:08
  #196
Medlem
snillet_1s avatar
Kul med en liten inblick i landslagsledningens arbete i det senaste numret. Jag förvånades över att Tom Prahl hade en så aktiv roll ändå, gick ner i paus hemma mot Frankrike och instruerade Jimmy Durmaz.
Citera
2017-12-29, 15:06
  #197
Medlem
hestahodets avatar
Ärligt talat, hur jävla egenkär är inte Anders Bengtsson egentligen? Skriver om sig själv i senaste numret när han besöker Liverpool, och för nått nummer sen skrev han om sin son som letade ny fotbollsklubb. Just hand barn verkar han tro att vi lyssnare/läsare är intresserade av, då han nämner dem i var och vartannat poddavsnitt. Börjar bli ruskigt trött på den snubben.
Citera
2018-06-16, 14:58
  #198
Medlem
snillet_1s avatar
Någon som är prenumerant och följer deras VM-rapportering?

78 spänn för två månader. Lite småsugen blir man ju...
Citera
2018-06-17, 12:12
  #199
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Någon som är prenumerant och följer deras VM-rapportering?

78 spänn för två månader. Lite småsugen blir man ju...
Skulle säga att man kommer långt på att lyssna på podden men det övriga är absolut värt de 78 kronorna. Några småroliga "vloggar" hittills och man får även ta del av deras hela backkatalog för pengen.

Köp!
Citera
2018-06-25, 23:40
  #200
Medlem
snillet_1s avatar
Glad över att jag inte betalade för deras VM-satsning efter att ha hört deras senaste podd.

Har de någonsin tänkt på alla de svenskar som har våldtagits, misshandlats, rånats eller mördats av invandrare? Vad säger ni om dem? Inte ett ord men ni bölar av ett par hundratal rasistiska och hotfulla kommentarer gentemot Durmaz på instagram.
Citera
2018-06-26, 01:27
  #201
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Glad över att jag inte betalade för deras VM-satsning efter att ha hört deras senaste podd.

Har de någonsin tänkt på alla de svenskar som har våldtagits, misshandlats, rånats eller mördats av invandrare? Vad säger ni om dem? Inte ett ord men ni bölar av ett par hundratal rasistiska och hotfulla kommentarer gentemot Durmaz på instagram.
Enig.

Hela Durmaz-grejen har nått orimliga proportioner och att media hakar på detta är inget konstigt, dom är överkänsliga och har varit det alldeles för länge. Lite hyckleri är det från deras sida att backa Durmaz nu men var i de närmaste drivande i att håna Lustig för stolpen i EM för sex år sedan.
Citera
2018-06-26, 02:51
  #202
Medlem
DiegoRostas avatar
Hela Durmaz soppan förstår jag mig inte på. Fan vad den mjölkas speciellt av media och alla tomtar på twitter. Huvudpersonen gick vidare direkt men dessa andra nissar fortsätter älta och älta?
Citera
2018-08-30, 00:57
  #203
Medlem
snillet_1s avatar
Intressant att två vänsterliberaler som Orrenius och Bengtsson känner sig manade att lyfta fram John McCain i positivt ljus efter hans död.

För mig var det en galning och i svensk politik hade han ansetts vara extremhöger. En tokstolle som ville starta krig mest hela tiden.
Citera
2018-08-30, 08:05
  #204
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Intressant att två vänsterliberaler som Orrenius och Bengtsson känner sig manade att lyfta fram John McCain i positivt ljus efter hans död.

För mig var det en galning och i svensk politik hade han ansetts vara extremhöger. En tokstolle som ville starta krig mest hela tiden.

De är väl båda lite av USA-romantiker och följer amerikansk media rätt mycket. De gillar ju att referera till saker de läst i amerikanska tidningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback