Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-10, 23:39
  #181
Avstängd
xIcaRdixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det blir de nog inte, men man bör inte slänga dem för det. Kul källmaterial för framtiden.
Förvisso men har ingen plats för dom. Känns som något man läser en gång sen inte öppnar igen.
Citera
2016-09-10, 23:46
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
Förvisso men har ingen plats för dom. Känns som något man läser en gång sen inte öppnar igen.

Skänk bort dom då, alltid någon som vill ha dom.
Citera
2016-09-11, 01:12
  #183
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
I senaste Offside finns ett långt avsnitt som handlar om människor som lever i Sverige men har sina rötter i något av de andra 23 deltagande EM-länderna, ett i sig intressant uppslag. Men ju mer man läser i texten desto mer undrar man varför författaren Anders Bengtsson väver in så mycket politik i texten. Och de åsikter som uttalas är en multikultipropaganda värdig en regeringsförklaring. Brukar Bengtsson uttrycka sig så eller har Offside börjat ta ställning i politiska frågor?

Jag gillar normalt när okonventionella infallsvinklar görs inom sportjournalistik men här får jag en dålig smak i munnen. Försöker tidningen plocka PK-poäng eller är jag överkänslig?

Sportjournalister är lika PK-vänster som alla andra journalister är min slutsats efter lyssning på fotbollsarena radiosporten, lundh, offside, luhr och allsvenska podden. Har någon en annan åsikt törs denne inte yttra den.
Citera
2016-09-11, 08:51
  #184
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
I senaste Offside finns ett långt avsnitt som handlar om människor som lever i Sverige men har sina rötter i något av de andra 23 deltagande EM-länderna, ett i sig intressant uppslag. Men ju mer man läser i texten desto mer undrar man varför författaren Anders Bengtsson väver in så mycket politik i texten. Och de åsikter som uttalas är en multikultipropaganda värdig en regeringsförklaring. Brukar Bengtsson uttrycka sig så eller har Offside börjat ta ställning i politiska frågor?

Jag gillar normalt när okonventionella infallsvinklar görs inom sportjournalistik men här får jag en dålig smak i munnen. Försöker tidningen plocka PK-poäng eller är jag överkänslig?

Den artikeln hade kunnat vara intressant om den enbart handlade om fotbollssympatier, men nu blandas det in en massa annat också, till exempel det politiska läget i Turkiet.
Citera
2016-09-11, 09:21
  #185
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
I senaste Offside finns ett långt avsnitt som handlar om människor som lever i Sverige men har sina rötter i något av de andra 23 deltagande EM-länderna, ett i sig intressant uppslag. Men ju mer man läser i texten desto mer undrar man varför författaren Anders Bengtsson väver in så mycket politik i texten. Och de åsikter som uttalas är en multikultipropaganda värdig en regeringsförklaring. Brukar Bengtsson uttrycka sig så eller har Offside börjat ta ställning i politiska frågor?

Jag gillar normalt när okonventionella infallsvinklar görs inom sportjournalistik men här får jag en dålig smak i munnen. Försöker tidningen plocka PK-poäng eller är jag överkänslig?

Intressant reportage men visst blev det lite mycket politik över det. Det är givetvis oerhört lätt att hamna där i dylika reportage och att behandla ämnet är inget som stör mig men i vissa delar var det lite väl mycket ja. Sedan finns det givetvis länder det politiken så starkt påverkar fotbollen att det blir en omöjlighet att inte skriva om den delen om man inte inte vill få ett avsevärt sämre reportage.

Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
Tror ni de kommer bli värda något speciellt i framtiden? Har en hel hög liggandes hemma som jag funderar på att slänga.

Jag har prenumerat (de tog upp intresserade prenumeranter utanför Gamla gamla hösten 99/våren 00 och då skrev jag upp mig, kul nu när man ser vart den tidningen tog vägen) sedan nr.1 och har alla nummer hemma och att gå tillbaka och läsa reportage från förr är mycket intressant. Det blir en liten fotbollshistorisk tidsresa. Det skiljer en del mellan nr.1 00 och senaste numret om man säger så.
Om du trots allt vill bli av med dom så gå till ett antikvariat som säljer sådant så får du kanske en femma styck om tidningarna är i bra skick.
Citera
2016-09-11, 09:36
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
Förvisso men har ingen plats för dom. Känns som något man läser en gång sen inte öppnar igen.
Istället för att kasta dem kan du gå med dem till närmaste dagis/fritids. Ungarna kommer gilla att läsa fotbollstidningar och kan även använda dem till att klippa ur bilder o.s.v. Onödigt att bara kasta dem.
Citera
2016-09-11, 19:01
  #187
Avstängd
xIcaRdixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Istället för att kasta dem kan du gå med dem till närmaste dagis/fritids. Ungarna kommer gilla att läsa fotbollstidningar och kan även använda dem till att klippa ur bilder o.s.v. Onödigt att bara kasta dem.
Bra tips går ner med dom till ett fritids i närheten imorgon.
Citera
2016-09-12, 19:53
  #188
Medlem
Jag jobbar på sjukhus och har placerat Offside och PC Gamer 2010-2016 i varenda väntrum jag kommer åt. Ligger annars mest kvinnotidningar där.
Citera
2016-09-12, 22:35
  #189
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag jobbar på sjukhus och har placerat Offside och PC Gamer 2010-2016 i varenda väntrum jag kommer åt. Ligger annars mest kvinnotidningar där.
Förutom att du redan jobbar på sjukhus är det här helt klart nog för att du ska klassas som hjälte.
Jag hade varit evigt tacksam om det fanns offside när jag har suttit timme efter timme i väntrum.
Citera
2016-09-14, 23:00
  #190
Avstängd
xIcaRdixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Förutom att du redan jobbar på sjukhus är det här helt klart nog för att du ska klassas som hjälte.
Jag hade varit evigt tacksam om det fanns offside när jag har suttit timme efter timme i väntrum.
Då vet du vad du ska göra nästa gång du sitter i ett väntrum.
Citera
2017-03-10, 00:37
  #191
Medlem
snillet_1s avatar
Jag kanske har tröttnat men jag måste säga att jag upplever podden som ganska förnumstig och på nåt sätt lite löjlig nu för tiden. Det är väldigt mycket att man har pluggat in anekdoter och artiklar som man har läst i The Guardian så att säga. Känns rätt opersonligt på något vis. Som två datanördar som rabblar fakta.

Får väl hoppas att det faktum att Allsvenskan är igång inom kort kan höja det hela.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2017-03-10 kl. 00:54.
Citera
2017-11-23, 23:59
  #192
Medlem
snillet_1s avatar
Jag tycker att de ger intryck av att överskatta sin egen påstått höga integritet emellanåt. Nu senaste kritiserade de ju Gradvall och hans Zlatan-tjafs - jag håller helt med med och tror inte att de själva har eller skulle ha pysslat med något sådant - men de själva är ju sponsrade av spelbolag (vilket normalt brukar anses som moraliskt tvivelaktigt) och CMore - den absolut media-aktören inom svensk fotboll vilken ju är den fotboll de täcker mest. Hur stor frihet ger det dem egentligen?

Läser man deras intervjuer får jag inte heller direkt något intryck av några Åke Ortmarks som är i farten. Det är en ganska slätstruken, men intressant tidning. Bättre att acceptera det och leva med det än att leka finare än andra. Jag tycker inte att de är det nämligen. Möjligen förutom längden på artiklarna.

Deras bolagskollega Mattias Göransson är en annan femma dock...
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2017-11-24 kl. 00:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback