Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-13, 22:40
  #1
Medlem
Über_menschs avatar
Tycker det är lite märkligt att det inte finns någon diskussionstråd på fb om Sveriges ledande fotbollstidning; Offside. Som prenumerant sedan drygt två år är jag jäkligt intresserad av att diskutera tidningens artiklar med folk som verkligen förstår sig på fotboll.
Jag tänkte att vi kunde behandla aktuella artiklar i tidningen i den här tråden, såväl som tidningens allmäna upplägg och profil.
Jag börjar med en egen reflexion:

Jag kan tycka att skribenterna ofta har en benägenhet att skapa "unika" historier av sina intervjuer. T ex i förra numret i reportaget om Ibrahim Ba.
"För åtta år sen förödmjukade han Ronaldo i en Nike-reklamfilm inför Vm, och nu sliter han på en frostbiten gräsmatta för att göra ett gott intryck för Djurgården, på elitfotbollens bakgård" Inget ordagrant citat, utan en sammanfattning av intervjun.
Ruskigt många spelare har potential att nå hur långt som helst, men det räcker definitivt inte. Det krävs hårt jobb, rätt inställning och bra prestationer vid precis rätt tillfälle. Dessutom gäller det att inte drabbas av skador för ofta.
Annars tycker jag det är en utmärkt tidning, som riktar sig till seriösa fotbollsentusiaster. Men det visste ni väl redan?
Citera
2005-05-13, 22:48
  #2
Medlem
danskenitunnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Tycker det är lite märkligt att det inte finns någon diskussionstråd på fb om Sveriges ledande fotbollstidning; Offside. Som prenumerant sedan drygt två år är jag jäkligt intresserad av att diskutera tidningens artiklar med folk som verkligen förstår sig på fotboll.
Jag tänkte att vi kunde behandla aktuella artiklar i tidningen i den här tråden, såväl som tidningens allmäna upplägg och profil.
Jag börjar med en egen reflexion:

Jag kan tycka att skribenterna ofta har en benägenhet att skapa "unika" historier av sina intervjuer. T ex i förra numret i reportaget om Ibrahim Ba.
"För åtta år sen förödmjukade han Ronaldo i en Nike-reklamfilm inför Vm, och nu sliter han på en frostbiten gräsmatta för att göra ett gott intryck för Djurgården, på elitfotbollens bakgård" Inget ordagrant citat, utan en sammanfattning av intervjun.
Ruskigt många spelare har potential att nå hur långt som helst, men det räcker definitivt inte. Det krävs hårt jobb, rätt inställning och bra prestationer vid precis rätt tillfälle. Dessutom gäller det att inte drabbas av skador för ofta.
Annars tycker jag det är en utmärkt tidning, som riktar sig till seriösa fotbollsentusiaster. Men det visste ni väl redan?

Du har helt rätt! Det är helt klart Sveriges bästa fotbollstidning!
Citera
2005-05-13, 22:48
  #3
Avstängd
Love=Frölings avatar
Alla nummer till med 2003, när man gjorde om storleken på magasinet/tidningen var jävligt bra. Väldigt bra reportage och skildringar av personer. Men efter storleksbytet så känns de som Offside är på väg ner, en känsla bara. Mer bilder och mindre text, jag kanske har fel.
Citera
2005-05-13, 22:52
  #4
Medlem
Jag har varken prenumererat eller köpt lösnummer av offside. Däremot har jag läst några av deras artiklar som finns att hämta på www.offside.org

Min uppfattning är att den skiljer sig från andra fotbollsmagasin och avisor så till vida att man slipper det mesta av all ytligt skitsnack.
Vilket självklart uppskattas.
Citera
2005-05-13, 22:57
  #5
Medlem
Ahruons avatar
Premunerar inte på tidningen med köper den ibland och läste en ruskigt bra artikel om Napoli. Helt klart Sveriges bästa fotbollstidning.
Citera
2005-05-13, 23:04
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av danskenitunnan
Du har helt rätt! Det är helt klart Sveriges bästa fotbollstidning!

Utkommer dock på tok för sällan.
Men under tiden kan man ju hålla till godo med Sveriges bästa fotbollssajt www.fotbolldirekt.com där de har gamla texter från offside utlagda också.
Citera
2005-05-13, 23:15
  #7
Medlem
Offside är det överlägset bästa fotbollsmagasinet. Även om den kommer ut sällan så uppskattar man i princip allt man läser och det är alltid intressant. Fick en prenumeration i julklapp och hoppas att den fortsätter hålla samma höga nivå.
Citera
2005-05-13, 23:50
  #8
Medlem
Über_menschs avatar
Kul med snabb respons!
Nummer tre kom ut för oss prenumeranter idag.
Där kunde man läsa att Offside-redaktionen höll med den allmäna opinionen här på fb-fotboll om att "Älska fotboll" är ett spel för gallerierna och en smart pr-kupp av AB.
Intressant att fb har blivit en maktfaktor för Sveriges sportmedier
Citera
2005-05-14, 02:15
  #9
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Nummer tre kom ut för oss prenumeranter idag.


Ser fram emot att läsa artikeln Fuskets Juventus.
Citera
2005-05-14, 02:18
  #10
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo


Ser fram emot att läsa artikeln Fuskets Juventus.

Jag började läsa den nu när jag sket. Verkar mycket lovande.

Bra initiativ Ubermensch
Citera
2005-05-14, 03:43
  #11
Medlem
Klickens avatar
Har bara köpt ett par lösnummer utav Offside. Gillar inte tidningen speciellt mycket, visst kan man skriva något intressant ibland men mestadels är det inget som direkt tilltalar mig. För mycket svensk fotboll.

Däremot så prenumenerar jag på Goal, dom är förvisso inte i närheten utav Offside's kunnighet men deras repotage om klubbar osv. kan ibland vara ganska intressanta. Men man bör omedelbart(!) sloppa nollan Kristian Borell's löjliga topp-30 listor. Det bara lyser Italien om dom.
Citera
2005-05-14, 07:42
  #12
Medlem
danbanans avatar
Håller helt klart Offside som den bästa fotbollstidningen.
Det jag uppskattar mest är som någon nämnt tidigare det ytliga dravvel som kan förekomma i andra magasin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback