Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-12, 21:33
  #1945
Medlem
Tvivlar på att DuckDuckGo är virus i sig självt. Möjligt att ett virus har installerat DuckDuckGo dock. Personligen använder jag DuckDuckGo frivilligt. Ganska keff ibland, google hittar i regel bättre. Men gillar inte googles fasoner. Lycka till!
Citera
2018-12-12, 21:40
  #1946
Medlem
nakamotos avatar
Ikonen högst uppe till höger under krysset > options > search > defult search engine???
Citera
2018-12-12, 22:09
  #1947
Medlem
arekbar93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Så det är virus som du har fått som heter duck duck go, sök på duck duck go removal på nätet

Citat:
Ursprungligen postat av Xote
Tvivlar på att DuckDuckGo är virus i sig självt. Möjligt att ett virus har installerat DuckDuckGo dock. Personligen använder jag DuckDuckGo frivilligt. Ganska keff ibland, google hittar i regel bättre. Men gillar inte googles fasoner. Lycka till!

jag tror den är virus för jag installerade den inte själv. eller så har ett virus installerat duck duck go, men jag vill inte ha den på min dator för den förstör mina sök i Google..

Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Ikonen högst uppe till höger under krysset > options > search > defult search engine???

tack jag testade och den var inställd på duck duck go, nu är den satt till google men ikonen för duck duck go syns fortfarande i firefox, hur får jag bort den helt ur min dator`?
Citera
2018-12-12, 22:54
  #1948
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arekbar93
hur jag blir av med den permanent?
Har du kollat om det är ditt antivirusprogram eller annat sådant program som envist lägger in den sökmotorn? Gå igenom antivirusprogrammets inställningar, eller inställningar i andra program du nyligen installerat eller uppdaterat, se om de lagt in en "bättre" aka sponsrad sökmotor.

Har du testat att skriva in
about:config
i adressfältet i firefox och sedan söka på "duck" eller nåt sånt? Ändra med försiktighet.
Citera
2018-12-13, 18:35
  #1949
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arekbar93
Hej~
jag har fösrökt flera sätt och det är fortfarande kvar. jag satte aldrig in det, plötsligt fanns det installerat. kan du berätta för mig hur jag kan bli av med DuckDuckGo helt från datorn Tack.
det finns inte i listan "installerade program" eller i firefox som AddOn för att enkelt ta bort.
Duck duck go ligger bredvid hemikonen i webbläsaren och förstör i google-sökning.
Jag redan har testat gå till verktyg längst upp i firefox och valde tillägg,,,men det gick inte att hitta DuckDuckGo i min lista med tillägg. ja öppnade också mappen Profiler och markerade varje undermapp. där jag hittade två filer märkta DuckDuckGo som jag tog delete på.. flyttade båda till papperskorgen och starta om datorn. först var Duck Duck Go sök rutan borta, men sedan nästa dag är den där igen.
hur jag blir av med den permanent?
और

Vad handlar ditt problem om egentligen? Duckduckgo är en söktjänst, det är inget du installerar på en dator. Vill du bli av med Duckduckgo som sökmotor i Firefox?
Se https://duckduckgo.com/install för hur du hittar den dialogen, och jag tror sidan anpassar sig efter vilken webbläsare du öppnar den i.
Citera
2018-12-13, 22:28
  #1950
Medlem
arekbar93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Har du kollat om det är ditt antivirusprogram eller annat sådant program som envist lägger in den sökmotorn? Gå igenom antivirusprogrammets inställningar, eller inställningar i andra program du nyligen installerat eller uppdaterat, se om de lagt in en "bättre" aka sponsrad sökmotor.

Har du testat att skriva in
about:config
i adressfältet i firefox och sedan söka på "duck" eller nåt sånt? Ändra med försiktighet.

nej men jag gick in på profiler och sökte alla undermappar och där fanns 2 st filer med duckduckgo i namnet, jag tog delete på dem.
jag har bara Malwarebytes som antivirus prgram och det är inte den som sätter in duck duck go tillbaka..

Citat:
Ursprungligen postat av W.Irving
Vad handlar ditt problem om egentligen? Duckduckgo är en söktjänst, det är inget du installerar på en dator. Vill du bli av med Duckduckgo som sökmotor i Firefox?
Se https://duckduckgo.com/install för hur du hittar den dialogen, och jag tror sidan anpassar sig efter vilken webbläsare du öppnar den i.

ja men på någt tätt har duckk duck go lagt in sig i firefox sökruta istället for Google och den kommer tillbaka om jag tar bort den. nu går det att söka med google förut gick det inte, men man ser ändå duckduckgo's logo i firefox och jag vill inte ha den där så jag undrar hur man får bort den och hur tar jag reda på vrför den sökmotorn satts in i google utan min tillåtelse?.
Citera
2018-12-13, 23:07
  #1951
Medlem
TinFoilHats avatar
Är det inte bara till att högerklicka någonstans i uppe runt adressfältet på den gråa listen (OBS! inte på någon länk eller ikon) och välja Anpassa (Customize) å där ta bort det?

Se ex:
https://support.mozilla.org/en-US/kb...s-and-toolbars

Notera även att raden för adressfältet i den rutan kan redigeras genom att dra bort saker till papperskorgen.
__________________
Senast redigerad av TinFoilHat 2018-12-13 kl. 23:10. Anledning: Lade till lite info
Citera
2018-12-14, 18:46
  #1952
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arekbar93
ja men på någt tätt har duckk duck go lagt in sig i firefox sökruta istället for Google och den kommer tillbaka om jag tar bort den. nu går det att söka med google förut gick det inte, men man ser ändå duckduckgo's logo i firefox och jag vill inte ha den där så jag undrar hur man får bort den och hur tar jag reda på vrför den sökmotorn satts in i google utan min tillåtelse?.

Någon har godkänt att Duckduckgo ska användas som sökmotor i Firefox. T.ex via ett tillägg (se om du har något Duckduckgo-tillägg installerat, ta bort det i så fall).
Se https://support.mozilla.org/sv/kb/ch...ttings-firefox för instruktioner om hur du administrerar standardsökmotorn, där du alltså ska välja Google istället.

Var nånstans i Firefox syns Duckduckgo? Ganska vital information!

Se här för hur du administrerar sökmotorer i Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb...engine-firefox
Citera
2018-12-27, 14:43
  #1953
Medlem
Enmansdemos avatar
Har man deletat en text i ett mail kan man högerklicka "ångra", men varför existerar inte
"upprepa" som minnesfunktion till ångra, detta finns i Chrome
Citera
2019-01-16, 17:44
  #1954
Medlem
Haloperidols avatar
Jag har inte aktiverat att Firefox ska spara inloggningsuppgifter, alltså användarnamn/email + lösenord, men den sparar fortfarande enbart användarnman/email. Finns det något sätt att avaktivera även detta? Jag har kollat igenom inställningar, raderat webbhistorik och rensat webbläsarens cacheminne, men inget hjälper.
Citera
2019-01-16, 20:16
  #1955
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloperidol
Jag har inte aktiverat att Firefox ska spara inloggningsuppgifter, alltså användarnamn/email + lösenord, men den sparar fortfarande enbart användarnman/email. Finns det något sätt att avaktivera även detta? Jag har kollat igenom inställningar, raderat webbhistorik och rensat webbläsarens cacheminne, men inget hjälper.

Skriv about:config i adressfältet och välj- Jag accepterar risken. Sök sedan upp - Skriv "autofillForms" i sökrutan och dubbelklicka på "signon.autofillForms" för att ställa in den till "false". Firefox kommer inte automatiskt att fylla i användarnamn och lösenord utan ditt tillstånd.

Startar om webbläsaren och prova igen med något lösenord, mail, etc etc.
Citera
2019-01-16, 23:48
  #1956
Medlem
Haloperidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Skriv about:config i adressfältet och välj- Jag accepterar risken. Sök sedan upp - Skriv "autofillForms" i sökrutan och dubbelklicka på "signon.autofillForms" för att ställa in den till "false". Firefox kommer inte automatiskt att fylla i användarnamn och lösenord utan ditt tillstånd.

Startar om webbläsaren och prova igen med något lösenord, mail, etc etc.

Jag gjorde det, men de tidigare sparade användarnamnen finns fortfarande kvar, hur raderar jag dessa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback