Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 00:08
  #1921
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hur i h*lv*te blir man av med den här rutan
får upp den varje gång jag öppnar Aftonbladet
vet inte om FF rensar minnet varje gång jag stänger ner

https://cdn-04.minfil.com/Wbx830f1b3...2451209/zz.jpg
Jag lyckades inte reproducera det.
Jag har uBlock installerat. Har du? I så fall har du även Frellwit-filtret installerat https://github.com/lassekongo83/Frellwit-s-filter-lists ? Det är effektivt mot speciellt svenska sidor.
uBlock borde ta bort det mesta, det går även att manuellt blockera enstaka element (vänsterklicka på ikonen, klicka sedan på "sprutan" - andra ikonen från vänster av fyra, i högra hörnet - och picka vad du vill ta bort)
Citera
2018-08-19, 21:35
  #1922
Medlem
Reggaemans avatar
Vafan är det här för nåt??

Startade om Firefox och utan förvarning (såg inget om att den gjorde en uppdatering) så ser bildsöken ut såhär??

https://imgur.com/a/lQvO9cI

Bild 1: Vafan är det för länkar som ligger under varje bild?
Brukar ju bara vara ett rutnät av bilder, skitstörande...och vad är det för sökförslag som ligger under sökrutan, aldrig sett förut...

Bild 2: Öppnar man bilden i en ny flik så får man plötsligt upp en ful vit ruta där man måste klicka på den lilla länken under bilden för att faktiskt komma till hemsidan

Helt plötsligt ser allt ut som en mobilversion av Firefox, hur fan ändrar jag tillbaka??

EDIT: Såhär set det ut i Chrome dvs så som det ska se ut, hur får jag Firefox att se ut såhär igen?
https://imgur.com/a/aOHQQoL

Och snälla, skriv inte "använd Chrome istället då", jag vill veta om det finns en lösning att få tillbaka det gamla utseendet i Firefox precis som det ser ut i Chrome
__________________
Senast redigerad av Reggaeman 2018-08-19 kl. 22:05.
Citera
2018-09-07, 18:11
  #1923
Medlem
Skullknights avatar
Någon mer än jag som tycker att Facebook gått jävligt långsamt i Firefox de senaste månaderna? Kanske är så i alla webbläsare dock?
Citera
2018-09-24, 09:00
  #1924
Medlem
Hur blockerar jag åtkomst till en webbsida i Firefox? I "inställningar" hittar jag ingen sådan funktion.

Googlade mig till att man måste lägga till en "add-on" som heter BlockSite, så det gjorde jag, men när jag skulle aktivera den så stötte jag på problem i form av att tillägget meddelar mig att:

"For BlockSite to be able to detect and block pages with adult content, we need your permission to..."

Men det är ju absolut inte den funktionen jag är ute efter. Jag vet vilken sida jag vill få blockerad, ingen annan. Så, finns det någon utväg eller måste jag börja använda en annan webbläsare? Har hittills varit nöjd med Firefox.

EDIT: Jag klickade på "Disagree" och trodde då att jag skulle bli informerad om att jag ej kunde genomföra installation av tillägget, men till min förvåning så fungerar tillägget nu som jag önskat. Så, detta var en onödig post från mig. Ber om ursäkt.
Citera
2018-10-04, 18:55
  #1925
Medlem
Någon som kommer in på fliken "Oktober" på denna hemsida?
https://www.kristuskonungen.se/musiklista/

Musiklistan förtecknar de psalmer som sjungs för varje söndags högmässa i kyrkan ifråga, men fliken vid Oktober är för mig omöjlig att få tillgång till. Man måste ladda hem en fil som jag inte vet hur man öppnar. Tidigare har det varit så att man bara kan trycka på månaden, vilken som helst, så kommer man till en ny sida, utan att behöva ladda ned. Någon som får tillgång till "Oktober"? Det funkar ju utan bekymmer med "september", "augusti" osv och har alltid funkat tidigare. Jag vet inte jag hamnat i rätt tråd, men jag prövar här... Jag får väl mejla dem annars.
Citera
2018-10-13, 09:52
  #1926
Medlem
Vladulvens avatar
Efter att ha börjat använda FF igen, så kom jag äntligen på hur man får bort listen längst upp i fönstret. Den är grå i Linux och blå i W10.
Den kallas titelfältet, och har ingen annan funktion än att den tar plats.
Ta bort den genom att öppna menyn och klicka på "anpassa". Längst ner i vänstra hörnet finns en liten box som heter "titelfältet", och som ska avbockas. Voilá, den helt onödiga listen försvinner, och man får lite större skärmyta.

Finns även några andra inställningar på samma ställe som man kan testa om man vill.
__________________
Senast redigerad av Vladulven 2018-10-13 kl. 09:57.
Citera
2018-10-20, 11:44
  #1927
Medlem
NightWalker1s avatar
en viss sida visas plötsligt på engelska istället för svenska. blir inte så med chrome så det är ingen ändring som dom gjort på sidan.
använder s3 translator men den har inte påverkat sidan tidigare och jag tror inte den gör det nu heller då jag inaktiverade den och uppdaterade sidan utan resultat.
vad kan vara fel?
Citera
2018-10-20, 11:46
  #1928
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
en viss sida visas plötsligt på engelska istället för svenska. blir inte så med chrome så det är ingen ändring som dom gjort på sidan.
använder s3 translator men den har inte påverkat sidan tidigare och jag tror inte den gör det nu heller då jag inaktiverade den och uppdaterade sidan utan resultat.
vad kan vara fel?

Rensar webbläsarens cookies samt cash och prova igen.
Citera
2018-10-20, 11:50
  #1929
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Rensar webbläsarens cookies samt cash och prova igen.
nope, funkar ej
Citera
2018-10-20, 12:04
  #1930
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
nope, funkar ej

Kan du länka till denna sida?
Citera
2018-10-20, 12:17
  #1931
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan du länka till denna sida?
match.com
Citera
2018-10-20, 12:51
  #1932
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
match.com

Du har valt denna adress?

https://se.match.com/

se.match
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback