Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 07:44
  #1885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
När jag ändrar "privacy.resistFingerprinting" till "true" så glömmer Firefox 58.01 (64-bit) bort sidor som jag justerat zoomen på, dvs alla sidor blir zoom 100%. Någon mer som noterat det, eller är det bara hos mig som det strular?
Jag tror det främst beror på att du önskar dig lite för mycket av webbläsaren.

Zoom-inställningen är ju bara en av mängder av önskemål om "sidförbättringar" som man skulle kunna tänka sig.
Dvs att WEBBLÄSAREN assisterar ANVÄNDAREN med att "förbättra" den layout/kompostition som webbplatsen publicerat.

Aven om det skulle vara önskvärt på ett antal sajter där lata/okunniga webbisar "gjort fel", så skulle det nästintill göra jobbet omöjligt för seriös webbdesign.

Du bör alltså lägga in dina behov/önskemål i din värdering av DEN ENSKILDA SAJTEN och dess HUVUDMAN. Om att DE t.ex SKITER FULLSTÄNDIGT i att de har möjliga besökare som beköver bättre läsbarhet eller användarnytta för sin investering i högupplösta bildskärmar.

FFox "kömmer ihåg" ditt zoomläge för de sidor som du besökt under samma session, men glömmer då sista FF-fönstret stängs.
Och vänjer man sig vid sin favorit av de olika manövermöjligheterna - T.ex ctrl-<scrollhjull> - så blir det inte mycket knepigare än sidväxlingar i allmänhet.

(OT så kan det mycket väl finnas webbläsare/tillägg som fyller ditt behov bättre.)
Citera
2018-03-09, 02:33
  #1886
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
När jag ändrar "privacy.resistFingerprinting" till "true" så glömmer Firefox 58.01 (64-bit) bort sidor som jag justerat zoomen på, dvs alla sidor blir zoom 100%. Någon mer som noterat det, eller är det bara hos mig som det strular?

Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Jag tror det främst beror på att du önskar dig lite för mycket av webbläsaren.

(OT så kan det mycket väl finnas webbläsare/tillägg som fyller ditt behov bättre.)
https://addons.mozilla.org/sv-SE/fir.../zoom-page-we/ tycks komma ihåg det (åtminstone för mig då jag testade med din pref inställning).
Citera
2018-03-10, 00:15
  #1887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
FFox "kömmer ihåg" ditt zoomläge för de sidor som du besökt under samma session, men glömmer då sista FF-fönstret stängs.
Mitt Fx kommer vanligtvis ihåg mina zoominställningar mellan sessions. Eller missförstod jag dig nu?

Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
(OT så kan det mycket väl finnas webbläsare/tillägg som fyller ditt behov bättre.)

Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
https://addons.mozilla.org/sv-SE/fir.../zoom-page-we/ tycks komma ihåg det (åtminstone för mig då jag testade med din pref inställning).

Tack för tipset. Man kan också använda CanvasBlocker för att förhindra fingerprinting (som inte stör zoomen för mig), men eftersom vilka och antalet tillägg också används för fingerprinting så vill jag inte ha mer än tillägg än vad som är absolut nödvändigt.

Hur som helst så har jag redan vant mig vid att t ex läsa Flashback på 100%, så att zoominställningarna inte sparas är inte så viktigt för mig längre.
Citera
2018-04-28, 20:56
  #1888
Medlem
Harry_s avatar
FF sparar inte nya anv o lös
rutan är mörk och går inte att bocka i
https://cdn-06.minfil.org/4cfam4e2b9...4941787/ss.jpg
vad kan det vara för fel?
Citera
2018-04-29, 07:09
  #1889
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
FF sparar inte nya anv o lös
rutan är mörk och går inte att bocka i
https://cdn-06.minfil.org/4cfam4e2b9...4941787/ss.jpg
vad kan det vara för fel?

Rensat cash och cookies?
Citera
2018-05-05, 21:34
  #1890
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Rensat cash och cookies?

Min browser fryser i 5-10 sek under inloggning, spelar inte någon större roll vilken sida.
-Rensat Cookies

En ny grej som jag inte har reagerat på tidigare.
Citera
2018-05-06, 06:15
  #1891
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Min browser fryser i 5-10 sek under inloggning, spelar inte någon större roll vilken sida.
-Rensat Cookies

En ny grej som jag inte har reagerat på tidigare.

Version och utgåva på webbläsaren?
Citera
2018-05-06, 11:47
  #1892
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Version och utgåva på webbläsaren?
59.0.3 (64-bitars)

sak samma när jag öppnar fönstret med inloggningar - lösenord
Citera
2018-05-13, 20:53
  #1893
Medlem
Harry_s avatar
har inst. om den 10x gåger säkert men får ändå samma del
vad kan det bero på?

Ursäkta. Vi har problem med att få tillbaka dina sidor.

Vi har problem med att återställa din senaste session. Välj Återställ session för att försöka igen.

Kan du fortfarande inte återställa din session? Ibland orsakar en flik problemet. Visa tidigare flikar, ta bort bocken från flikarna som du inte behöver återställa och återställ sedan.
Citera
2018-05-14, 02:12
  #1894
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
har inst. om den 10x gåger säkert men får ändå samma del
vad kan det bero på?

Ursäkta. Vi har problem med att få tillbaka dina sidor.

Vi har problem med att återställa din senaste session. Välj Återställ session för att försöka igen.

Kan du fortfarande inte återställa din session? Ibland orsakar en flik problemet. Visa tidigare flikar, ta bort bocken från flikarna som du inte behöver återställa och återställ sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Rensat cash och cookies?
Rensade du som CyrusNetWork föreslog?

Du kan också testa detta:
1. gå till i din Firefox profilmapp
2. stäng ned Firefox
3. ta bort samtliga filer som slutar på .sqlite (ca 8 filer, dessa återskapas automatiskt av Firefox nästa gång du öppnar Firefox igen).
(4. de gamla .sqlite-filerna kan du ändå återskapa från Papperskorgen också)
Citera
2018-05-15, 00:51
  #1895
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Rensade du som CyrusNetWork föreslog?

Du kan också testa detta:
1. gå till i din Firefox profilmapp
2. stäng ned Firefox
3. ta bort samtliga filer som slutar på .sqlite (ca 8 filer, dessa återskapas automatiskt av Firefox nästa gång du öppnar Firefox igen).
(4. de gamla .sqlite-filerna kan du ändå återskapa från Papperskorgen också)

har rensat allt med FF att göra och har inst. om den
men får fortfarande upp samma sak

Ursäkta. Vi har problem med att få tillbaka dina sidor.

Vi har problem med att återställa din senaste session. Välj Återställ session för att försöka igen.

Kan du fortfarande inte återställa din session? Ibland orsakar en flik problemet. Visa tidigare flikar, ta bort bocken från flikarna som du inte behöver återställa och återställ sedan.
Citera
2018-05-16, 19:55
  #1896
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
59.0.3 (64-bitars)

sak samma när jag öppnar fönstret med inloggningar - lösenord
Har nu uppdaterat till 60.0 (64-bitars) och rensat bland gamla lösenord och inloggningar ganska rejält men problemen kvarstår. Firefox låser sig vid inloggning på en webbplats och när rutan med lösenord ska visas...

Någon som har ett vettigt förslag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback