Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2013-02-27, 09:10
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBentham
Japp, SD slemmet är bara en liten knuff ifrån en svensk Kristallnacht. Men det är klart, en kristallnacht är svår att genomföra anonymt från FB, så kanske kan SD slemmets välkända feghet att helst attackera kvinnor med anonyma hot rädda sverige från en sådan global skam


Du borde läsa den här tråden litet, apropå näthat:

https://www.flashback.org/t2085429

"Dessutom så är det journalisterna som ordnar en hetsjakt mot allt och alla som kritiserar invandringspolitiken. Jag försvarar inte på något sett de hoten dessa journalister har fått men denna hetsjakten gör att drabbade vill slå tillbaka. "

Sedan hänvisar du till kvinnor som drabbats:

https://www.flashback.org/t2085778

"Nu har har det visat sig att en av de mest aktiva "näthatarna" i själva verket är svart och socialdemokrat. Detta har media troligen känt till ett bra tag, eftersom socialdemokratens förehavanden avslöjades redan i Oktober. Hans magnum opus "steka bröst i smör" har till och med lästs upp i Uppdrag gransknings "män som näthatar kvinnor"."


Läs mer
Citera
2013-02-27, 12:05
  #62
Medlem
sjelvefans avatar
Kloka synpunkter från MrBentham, tänk så många rasistiska muslimhatare som blir omvända tack vare hans nyanserade och sakliga motargument. Som tillför enormt mycket i debatten.

Varför fokusera på de seriösa frågeställningarna och ha en öppen och sansad debatt, i forum eller i media. Varför ta upp olika vinklingar, synsätt och funderingar? Så som man förr skapade förståelse för varandra och gick framåt.

När man istället kan lägga 100 % fokus på alla som man tolkar som hatiska högerextremister. En enda kritisk fråga bör räcka för att sätta folk i det facket, tycker jag.

Lite så verkar tyvärr även media fungera idag. Och vi kommer inte fram till ett skit som är konstruktivt för någon. Varken för svenskfödda, icke-religiösa invandrare, eller för muslimerna.

Det enda som skapas är sjukt onyanserade sidor som bara står och gapar på varandra. Media har ett stort ansvar i detta debattklimat. Men när tar egentligen denna energin slut!? Så vi mer seriösa kan fokusera på sakfrågorna och gå framåt.
Citera
2013-02-27, 18:10
  #63
Medlem
Sverige2025s avatar
Fel! Det flesta journalister är antingen VPK:are eller Miljömuppar. Det är tom bevisat..

Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Det är bara extremhögern som tror det.
Citera
2013-02-27, 23:34
  #64
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Det roliga är att svenska medier håller käften medan turkiska tv-kanaler uppmärksammar detta. Enligt turkisk media får mosken endast yttra böneutrop en gång i veckan, dvs. lagom till fredagsbönen. Men skulle inte förvåna mig om muslimerna kräver mer och mer.


En gång i veckan?!
Då kan man förstå varför det inte skrivs och rapporteras.
En stor nyhet vore väl om böneutropen gjordes 5 gånger om dagen året runt.
En gång i veckan är inte mer häpnadsväckande än att kyrkklockor ständigt ringer.

Kort sagt så är det en ganska ointressant grej att skriva om.
Citera
2013-02-28, 06:10
  #65
Medlem
Jag förstår om media inte gör någon större sak av detta. Jag tycker inte heller att det är en big deal. Kyrkan hos mina föräldrar hörs en halvmil eller så. Jag bor en kvarts promenad från en militär flygplats där man börjar flyga med Jas 39 Gripen och Sikorsky UH-60 Black Hawk klockan 7 på morgonen.

Jag misstänker att böneutropet kommer att vara extremt begränsat och att ljudnivån lär vara lägre än de flesta svenska kyrkors klockringningar. Om boende i närheten börjar klaga så får väl moskén betala för ljudisolering.

Sen så är det ens eget val att bosätta sig i närheten av en flygplats/järnväg, arena, sportanläggning eller kyrka/moské.

Det här beskedet var väntat, eftersom det är diskriminering pga religion om man tillåter klockringningar, men inte böneutrop. Jag förväntar mig bara en liten TT-notis.

Sen kan man diskutera huruvida det är viktigt att det handlar om ett religiöst budskap som basuneras ut. Personligen så tycker jag att det inte är någon större skillnad på ett böneutrop i veckan jämfört med att partierna håller torgmöten varje dag under flera månader i valrörelsen...
Citera
2013-02-28, 06:16
  #66
Medlem
Thomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
En gång i veckan?!
Då kan man förstå varför det inte skrivs och rapporteras.
En stor nyhet vore väl om böneutropen gjordes 5 gånger om dagen året runt.
En gång i veckan är inte mer häpnadsväckande än att kyrkklockor ständigt ringer.

Kort sagt så är det en ganska ointressant grej att skriva om.
Okej, var det bara en gång i veckan!? Då är det väl skit samma. Samma som kyrkorna då- de kan väl tävla om vem som slår längst och högst då.
Då är det väl inte hela världen, framförallt inte något värt att ta upp i media kanske. Bättre hade det vart om de skrek och hade sig fem gånger om dagen.
Citera
2013-02-28, 12:04
  #67
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vi lever i många avseenden i en kvasidiktatur. Det är ingen riktig diktatur eftersom opposition fortfarande får förekomma politskt (SD) men den allmänna konsensus, homogeniteten i mediaklimatet och den uppenbara manipuleringen av rapporteringen: delar fler kännetecken med Ryssland än vad den gör med den demokratiska sinnebilden. Den enda skillnaden är att media nu själva är en maktfaktor som agerar, snarare än en underlydande som tar direktiv från staten. Man kan se media som ett av huvudena på PK-draken; men man ska inte för den sakens skull förledas till att tro att det är någon större skillnad, eller att media verkligen skulle ha någon opartisk, granskande grundsyn: båda arbetar oförtröttligt för att behålla PK-ismen som absolut sanning. Valdagen 2010, missbrukade t.ex. Expressen sin förstasida och megafon för att direkt lägga sig i politiken och försöka stoppa ett potlisikt parti från att nå riksdagen. Så långt har det gått nu, att media är beredda att mobilsera alla krafter mot avvikare. Vem är då beredd att fortfarande tro att samma tidning skulle vara opartisk i samma typ av frågor?

Det du beskriver där är den exakta definitionen på en demokratur. Till punkt och pricka!
I Sverige har alla rätt till sin åsikt, och man får yttra den. Men bara det som är "rätt" åsikt.
Citera
2013-02-28, 16:39
  #68
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardcentralen
Botkyrka har nu fått böneutrop och medierna är 100% tysta. SD är den enda som är emot detta medan alla andra partier i Botkyrka röstar JA för muslimskt böneutrop.

Då är min frågeställning:
Varför gör media så här? Media består av både höger- och vänstermedier. Samarbetar t.ex alla Sveriges medier..?


Ny på internet? ALL den etablerade median drivs på ett eller annat sätt av sionistiska/ globalistiska intressen
samt nästan all media i västsfären är judiskt ägd.
Citera
2013-02-28, 21:49
  #69
Avstängd
ProfessorMcGoobys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Om moskén nedanför berget där jag bor ska få ha böneutrop på ett språk jag och långt ifrån alla invånare i Botkyrka kommun varken talar eller behärskar så borde rastafarianer i Sverige också få röka marijuana.

Du förstår inte? Det handlar om att vinna muslimernas röster. Politiker bryr sig inte om rastafarianer då dem är så liten grupp.

Vänta ni bara tills mussarna står och skriker i tornen mitt på morgonen. Då kommer äkta borgare uttala sig negativ om detta och det kommer media försöka tysta.

Sammanfattning av resultatet: Skit av allt ihop.
Citera
2013-03-01, 10:00
  #70
Medlem
sjelvefans avatar
SR har i alla fall igen skrivit om detta. Var lite osäker på om polisen skulle avgöra om utropen sprider religiösa budskap på fel sätt (enligt lagar/regler) eller om det bara är volymen, tydligen bara det sista nu:

"Polisen kommer alltså pröva om ljudet kan vara störande eller om det innebär någon säkerhetsrisk innan böneutropen får börja. Och enligt Varg Gyllander är det svårt att säga hur beslutet kan bli eftersom något liknande tillstånd aldrig sökts i Sverige. Men Jens Sjöström vice ordförande i kommunstyrelsen i Botkyrka tror på ett positivt besked.

– Jag tycker att det mesta talar för att man borde bevilja ett tillstånd i det här sammanhanget. Det baseras ändå på att polisen tar hänsyn till ljudnivåer, frekvens, närhet till bostadsområden och annat och det skulle förvåna mig något om man inte var bejakande i det här fallet. Men vi kommer att ha respekt för det beslut som polismyndigheten fattar. Det är viktigt att poängtera det, säger Jens Sjöström"

----------------------------------------------------------------------------------
Och det gäller som sagt inte bara denna moské i såfall:

"Beslutet är extra viktigt eftersom att det är det första av sitt slag och väntas bli vägledande även för andra som söker tillstånd för böneutrop i framtiden. Om det blir ett ja så kan moskén få börja med böneutrop redan i april."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5459023
----------------------------------------------------------------------------------

Därmed har tidigare regler och lagarna ändrats pga religion, som jag tolkar det. Vilket absolut media bör ta upp.

Det stod ju också skriftligt från början att de inte fick ha böneutrop, det var ett krav som muslimerna inte alls hade några problem med. Vilket man också gick efter i nästan 20 år. Hade det inte tidigare varit en lag/regel hade ju detta högst troligt förändrats tidigare.

Bakåtsträvare? Knappast, vill tvärtom gå framåt. Så som jag anser att vi har gjort de senaste 100 åren, mot ett mer sekulariserat samhälle. Vill inte gå bakåt på något sätt, tyckte lagarna var alldeles utmärkta precis som de var (möjligtvis kan det klassas som att "stå stilla" då).

Men ni som tjatar om hänvisningar till yttrandefrihet och religionsfrihet i denna fråga, har vi exempelvis inte haft det de senaste 20 åren då? (Ja eller nej).

I mina ögon har det inget med det att göra. Men annars hänvisar jag också min inställning till just yttrandefrihet och religionsfrihet

Ni som sedan tjatar om att detta enbart är en "SD-fråga", vad var det då för 10 år sedan? Ja det klassades som en relativt harmlös religionskritisk fråga då, och inget annat. Som vem som helst, nästan oavsett politiskt ideologi, kunde ifrågasätta. Några år innan detta så förknippades det nog dock med "Ny demokrati", fan vad skönt debattklimat det var däremellan

Den typen av vinklingar som både media och folk gör tror jag tyvärr är till SDs fördel (tyvärr då jag faktiskt inte alls röstar på partiet). Inställningen innebär att de får exakt vad de vill.
__________________
Senast redigerad av sjelvefan 2013-03-01 kl. 10:25.
Citera
2013-03-04, 05:16
  #71
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSSAH
Om din farsa våldtog dig som barn men bara en gång i veckan, är väl det inget och bråka om. Det var ju ändå så lite.

Men man förväntar sig inte någon långsiktig tankeverksamhet utav dumma personer. Det handlar om att Islam inte hör hemma här. Att en främmande religion vinner mark under tiden vi står och ser på medan kristendomen har en tusenårig historia och är en del utav kulturarvet.


Tråden handlar om medierapporteringen av böneutropen.
Du känner uppenbarligen inte till de mest grundläggande principerna för nyhetsrapportering,
alltså är det inte värt att diskutera med dig.

Tråden handlar inte om ifall det är rätt eller fel med islam i Sverige.
Du bör byta tråd eftersom dina åsikter om islam och kristendom är off topic.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback