Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-21, 23:51
  #1
Medlem
killawifes avatar
Är det nån mer än jag som kollar på detta excellenta program?
Senast fixade de till en AstonMartin DB7 och spenderade hutlöst mycket pengar på denna.
Citera
2013-02-22, 00:04
  #2
Medlem
8xxSeriess avatar
Ja jag har sett en del av programmen..

Jag inte låta bli att hata mekanikerns extremt fula frisyr, hans oranga latexvantar och att han alltid har en tshirt över en långärmad tröja på sig.
Citera
2013-02-22, 00:04
  #3
Medlem
LightClouds avatar
Oja! Riktigt skönt program och jag rådiggar Edd China. Sjukt underhållande men samtidigt lärorikt program.
Citera
2013-02-22, 00:31
  #4
Medlem
Mr.Omars avatar
Jävligt schysst program. Är det bara jag som tycker att Paul borde få lite mer camera time?
Citera
2013-02-22, 01:38
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Klart bättre i början där dom köpte billiga men klassiska skitbilar och rustade upp, det kändes som om nånting som vem som helst hade råd med men så är det ju tyvärr inte längre.
Citera
2013-02-22, 03:06
  #6
Medlem
Programmet är kul men det är samtidigt missvisande. Det visar att de tjänar pengar på att restaurera bilar, men de tjänar svarta pengar och man får problem med sådant här hemma. Om man gör industri av det genom att kopiera det de gör, får man Skatteverket på sig här i Sverige.

Om man betalar moms, arbetsgivaravgifter, sociala, semester till mekanikern, hyra för verkstadslokalen så blir det inte så många kronor över längre.

Programmet är kul att vila ögonen på men det är sjukt missvisande och skapar problem för unga, bilintresserade killar som väljer att kopiera konceptet.
Citera
2013-02-22, 04:53
  #7
Medlem
8xxSeriess avatar
Som föregående sa så var det bättre när de hade vanliga bilar, gärna sådana som syns på svenska vägar... engelska tråkbilar är som sagt bara.. tråkiga.
Citera
2013-02-22, 07:38
  #8
Medlem
Keyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiqwen
Programmet är kul men det är samtidigt missvisande. Det visar att de tjänar pengar på att restaurera bilar, men de tjänar svarta pengar och man får problem med sådant här hemma. Om man gör industri av det genom att kopiera det de gör, får man Skatteverket på sig här i Sverige.

Om man betalar moms, arbetsgivaravgifter, sociala, semester till mekanikern, hyra för verkstadslokalen så blir det inte så många kronor över längre.

Programmet är kul att vila ögonen på men det är sjukt missvisande och skapar problem för unga, bilintresserade killar som väljer att kopiera konceptet.


Sant! Detta slog mig då jag såg programmet för andra gången. Dock mycket underhållande.
Citera
2013-03-18, 22:20
  #9
Medlem
killawifes avatar
Är det nån som sett senaste avsnittet med Porsche boxtern? Jag tyckte det verkade lite konstigt att en kille som haft en boxter stående i fyra-fem år och skrivit om den på diverse forum inte ens provat att byta oljan och filtret i växellådan när den strular? Det är ju ett så enkelt och billigt jobb, även om man lämnar in bilen. Istället kränger han iväg den för en spottstyver. Lite mysko.
Citera
2013-03-19, 07:01
  #10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Är det nån som sett senaste avsnittet med Porsche boxtern? Jag tyckte det verkade lite konstigt att en kille som haft en boxter stående i fyra-fem år och skrivit om den på diverse forum inte ens provat att byta oljan och filtret i växellådan när den strular? Det är ju ett så enkelt och billigt jobb, även om man lämnar in bilen. Istället kränger han iväg den för en spottstyver. Lite mysko.

Programmet är säkert till vissa delar regisserat. Jag tycker att det är arbetet med bilen, inte historien bakom bilen, som är det intressanta.
Citera
2013-03-19, 08:50
  #11
Medlem
Carl Serungs avatar
Altid lika roligt när Edd ska kränga sig in i nån liten bil...
Citera
2013-09-28, 18:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Är det nån som sett senaste avsnittet med Porsche boxtern? Jag tyckte det verkade lite konstigt att en kille som haft en boxter stående i fyra-fem år och skrivit om den på diverse forum inte ens provat att byta oljan och filtret i växellådan när den strular? Det är ju ett så enkelt och billigt jobb, även om man lämnar in bilen. Istället kränger han iväg den för en spottstyver. Lite mysko.
Han köpte en Jaguar XJS för 1000 pund, var ett par småfel på den och en rostig huv. Corvette targa från 1984 med blek lack på targan, fel på instrumentpanelen och ett par småfel, motor och automatlådan i utmärkt skick, hela bilen körde han iväg för 2000 pund. Sålde den för knappt 4000 pund. Har inte hört någon sälja en Corvette utan större fel för mindre än 60.000 kronor i Sverige. Men med tanke på bensinkostnaderna så är det idag inte så lättsålt, dom som har råd med bensinen kan köpa nya. Mike Brewer är så vidrigt sliskig, en riktig bilhandlare i värsta bemärkelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback