Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-02-23, 08:32
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Fast jag är fortfarande skeptisk. Säg att routern når 55 meter och rör-antennen står 100 meter bort. Rörantennen når säg 150 meter.

När routern skickar data låter det ju helt otroligt att då rörantennen snappar upp det skickade datat och vänder på signalen så att den går in tillbaka till sig själv??

Visst att röret får bort massa brus men för att få kommunikation åt båda hållen så måste väl ändå båda parter nå varandra..?
Jag tror det handlar om att den fungerar som en parabolantenn, där förstärks(koncentreras) signaler från en viss riktning i en punkt. Tänk på hur linser kan förstärka ljus genom att koncentrera det.

För övrigt så finns det utrustning som man ska kunna logga in på ett trådlöst nätverk 16 km bort.
http://www.theregister.co.uk/2004/08...fi_aerial_gun/
Citera
2013-02-23, 22:17
  #26
Medlem
Deleted post
__________________
Senast redigerad av cobra01 2013-02-23 kl. 22:24.
Citera
2013-02-24, 14:03
  #27
Medlem
qrizzes avatar
Övervakning

IT-säkerhet: allmänt --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2015-03-26, 22:10
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Kan säga att serien är vidrigt överdriven . Att hacka WLAN (eller vad som helst för den delen) har aldrig nånsin varit så enkelt tror jag som i den serien!

Bumpar en gammal tråd.

Som någon/några redan skrivit så är det enkelt att göra det bara man har kunskaperna och rätt mjukvara, men allt detta finns att lära sig genom klipp på youtube eller PDF-filer som man kan hitta lite varstans på nätet.

Sen så att klona en telefon tillhör framtiden som de gör i serien, men att klona ett SIM-kort det är betydligt lättare att göra.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback