Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-20, 16:08
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Skönt med någon som klarsynt ger svar på tal och ser precis vad det är frågan om. Pedofili är inte på något sätt normalt, oavsett hur störningen yttrar sig, och pedofila handlingar skadar barn för livet, tro inget annat, även om att det går att ta sig vidare. Vad gäller porr och barn, jamen vad fan, finns väl ingen förälder som vill att ens barn ska tro att porr ger en sann bild av sexualitet, intimitet och närhet. Dessutom är barn inte känslomässigt mogna för att själva se och förstå att porr ofta ger en falsk och förråad bild av verkligheten. Jag var utsatt för svåra övergrepp i tio år av min barndom och inte hade det blivit mer "normalt" om pedofildjäveln visat porr med. Det var bara långtråkigt och skrämmande alltihop. För er som tror barn inte tar skada av porr/ sexuella övergrepp: jo, det gör de. Och ja, tyvärr, pedofiler gör vad som helst för att förneka att det de gör är fel, brottsligt och djupt onormalt. Normalt funtade föräldrar försöker hålla porr ifrån sina barn, att barn är nyfikna på allt möjligt innebär inte att de ska se porr.

Jag är ledsen för din skull men tyvärr är du långt ifrån ensam, det finns många vittnesmål från barn (både pojkar och flickor) som fått sina liv förstörda pga pedofiler, det är inte pga samhällets fördomar (som pedofilerna gärna säger) utan pga pedofilernas handlingar, det är inte normalt med sexuella handlingar mellan vuxen och barn. Det är inte en normal sexuell läggning, det är en avvikelse. Det som är skrämmande är pedofilernas manipulativa förmåga, de lurar barnens föräldrar att de är schyssta och trevliga människor som vill barnens väl, när de eg bara försöker utnyttja utsatta barn. Det läskiga är även att de ofta arbetar med barn, Agharta verkar tex ha ett arbete där han kommer i kontakt med barn (finns beskrivet i pedofilforumet). Jag kan säga att om något av mina barn blev utnyttjade av en sådan jävel skulle det inte bli kul för den personen...
Citera
2013-02-20, 17:39
  #26
Medlem
Aghartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Jag tycker din dotter uppvisar en del beteenden som inte är vanliga i hennes ålder (jag har tre barn och har aldrig sett detta hos dem el deras vänner), tex att hon försökt tungkyssa dig, att hon skulle "torrknullat" med en väninna framför dig, att blivit utsatt för en blottare osv. Dessa avvikelser kommer ifrån ditt beteende, du har präglat hennes beteende, hon tror att det är normalt att en vuxen man visar kuken för barn och springer inte därifrån som andra skulle gjort. Att du som hennes pappa luktar på din dotters och väninnornas trosor, att du känner dig osäker på om du torkar en 5-åring rätt i rumpan, att du tycker att det inte är någon skillnad på en napp och en kuk (i en spädbarnsmun), att du visar henne porr, det är inte normalt beteende hos en förälder. Och det handlar inte om att du sett ljuset och att vi andra lever i förnekelse, det handlar om att barn som växer upp som din dotter blir trasiga flickor som äldre, vem önskar det för sitt barn?
Om jag förstår det hel rätt så levde du bara för ett par år ett hyfsat vanligt liv med sambo (barnets mamma?), sedan började du utveckla din pedofili och även om du tycker det känns rätt så ljuger du inför dig själv. Det är inte rätt och det är bara en tidsfråga innan du groomat klart och skadar din dotters väninna på ett el annat sätt, du kanske åker i fängelse och slår även sönder ditt barns liv. Försök att inte bara tänka på dig själv!
Du är full av förnekelse och bortförklaranden, pedofili är en sexuell störning (ingen normal sexuell läggning), läs gärna artiklar och dyl av tex professor Niklas Långström..

Jag har aldrig påstått att vare sig jag eller min dotter är normala. Vem vill vara normal i ett sjukt samhälle? Idag anses det normalt att tatuera sig. Där har du exempel på trasiga människor. Förresten behöver du inte oroa dig för att jag åker i fängelse. Jag har förklarat för min dotters väninna att det är olagligt att ha sex med barn och hon vill inte se mig i fängelse.
Citera
2013-02-20, 18:49
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agharta
Jag har aldrig påstått att vare sig jag eller min dotter är normala. Vem vill vara normal i ett sjukt samhälle? Idag anses det normalt att tatuera sig. Där har du exempel på trasiga människor. Förresten behöver du inte oroa dig för att jag åker i fängelse. Jag har förklarat för min dotters väninna att det är olagligt att ha sex med barn och hon vill inte se mig i fängelse.

Har du sagt så till en 8-åring?? Du är fan sjuk och det är sådana som du som gör samhället sjukt också. Sök hjälp isf att gå omkring och sprida smitta. Var det någon som hade sex med dig som liten? Du talade om att din far talat "vuxet" till dig, menade du då att han talade med dig om sex när du var litet barn? Din pappa hade ju inte mycket utbildning, var han bara ointresserad av bildning eller var han ointelligent?
Citera
2013-02-20, 18:58
  #28
Medlem
Adelaides avatar
För att man inte riktigt är mogen för att glo på sånt runt 10 års åldern eller yngre.
Citera
2013-02-20, 19:26
  #29
Medlem
Aghartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Har du sagt så till en 8-åring?? Du är fan sjuk och det är sådana som du som gör samhället sjukt också. Sök hjälp isf att gå omkring och sprida smitta. Var det någon som hade sex med dig som liten? Du talade om att din far talat "vuxet" till dig, menade du då att han talade med dig om sex när du var litet barn? Din pappa hade ju inte mycket utbildning, var han bara ointresserad av bildning eller var han ointelligent?

Jag sa det egentligen till hennes 6-åriga lillasyster när hon frågade om hon fick känna på min kuk. Det var dock bara storasyster som förstod innebörden av detta och hon har inte gjort några sexuella närmanden sedan dess. Du förvränger det jag skriver. Pappa ville bli läkare när han var ung men på den tiden fanns inte den möjligheten för vanliga bondpojkar, han började arbeta när han var 13 och gifte sig när han var 17. Någon lång utdragen barndom fanns inte på den tiden.
Citera
2013-02-20, 19:28
  #30
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark.Solitude
Det handlar om det som heter prägling. Man skadar sina preferenser och ideal osv omedvetet när man ser på porr.
Vi är inte färdiga i hjärnan innan vi är arton, dvs man präglar in saker som inte är helt naturliga och okej.

Titta bara på hur många killar som klagar över svårigheter att ha sex - för att tjejerna inte ser ut eller kan ha sex som på porrfilm.
Sex är långt ifrån hur sex i verkliga livet fungerar både känslomässigt och rent fysiskt.

Naturligtvis finns det alltid undantag. Men det är ju bara undantagen som blir undantag.. Alla andra blir ju påverkade och får problem sen.
Mer eller mindre indirekt.
Vilken förälder vill det?

Wow! Har du doktorsavhandlat detta, eller är du bara präglad av aftonbladet?
Citera
2013-02-20, 19:40
  #31
Medlem
tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av Agharta
Jag sa det egentligen till hennes 6-åriga lillasyster när hon frågade om hon fick känna på min kuk. Det var dock bara storasyster som förstod innebörden av detta och hon har inte gjort några sexuella närmanden sedan dess. Du förvränger det jag skriver. Pappa ville bli läkare när han var ung men på den tiden fanns inte den möjligheten för vanliga bondpojkar, han började arbeta när han var 13 och gifte sig när han var 17. Någon lång utdragen barndom fanns inte på den tiden.
Som sagt, sjukt att säga så till ett barn. Typiskt pedofiltänk; övertala sin dotter att umgås med de mest dysfunktionella barnen (som du sa en gång, vilken TUR att du fick en dotter så du kan kolla in alla hennes heta kompisar), jag kan inte ens föreställa mig att en 6-åring ens skulle kunna säga en sådan sak, mina barn visste inte vad kuk var i den åldern, sjukt sa Bull..
Förresten, undvek du min fråga om din far?
__________________
Senast redigerad av vaniljpuddingen 2013-02-20 kl. 19:41. Anledning: tillägg
Citera
2013-02-20, 19:49
  #32
Medlem
Charmaines avatar
@Ly: Jag är så ledsen för din skull. Jag hoppas du fått hjälp och styrka att få ett normalt liv trots det blivit utsatt för.
@Vaniljpuddingen: Mycket bra skrivet.

OnT: Varför föräldrar inte vill att våra barn ser på porr? Jag kan bara svara för mig själv, men av det lilla jag sett av porr ger det en skev bild av hur sex "går till". Det ska bli värre och hela tiden, och ungdomar tror att för att ett samlag ska vara "rätt" så ska det vara penetreringar i alla hål (har till och med hört talas om, men inte sett,tack gode Gud, att man penetrerat urinrör!) gruppsex och allt vad det är. Unga flickor tvingas till analsex av sina pojkvänner (behöver inte vara fel i analsex men när ungdomar tror att det är ett "måste" och unga tjejer tvingas till det är det fel) och jag vet inte allt. Detta vill jag absolut inte att min 8-åring ska sitta och titta på!

När/om du själv får barn kanske du förstår vad jag menar, till dess kan jag bara säga att det var en av de dummaste frågor jag sett på länge.
Citera
2013-02-20, 19:50
  #33
Medlem
Dark.Solitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Wow! Har du doktorsavhandlat detta, eller är du bara präglad av aftonbladet?
Läser aldrig tidningar och vägrar titta på reklam. Jag tittar inte på tv och jag sitter inte på stan och fikar bland reklamposters.

Dock är detta tämligen självklart. Den mänskliga hjärnan fungerar som så att det vi ser och är med om innan 15 till 18 års ålder påverkar hur vi blir och hanterar saker, preferenser etc.

Tänker inte skriva om självklarheter. Att vi kan tänka om och byta mönster är en sådan självklarhet som allt och alla vet.
Citera
2013-02-20, 20:41
  #34
Medlem
Dark.Solitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Har du doktorsavhandlat detta

Nej.
Men jag är djupt intresserad och engagerad i psykoterapi och psykoanalys.
Dessutom uppväxt med en forsknings intresserad familj som driver jordbruk och har dött upp både hundar och kaniner.

Det är därför jag använder ordet prägling. ;-)
Citera
2013-02-20, 20:42
  #35
Medlem
SeMeNoMores avatar
Kanske för samma anledning att du inte vill föreställa dig dina föräldrar stånka på i sovrummet. Har du haft tanken, din morsa med munnen full av din farsas saft? .
Samma sak. Sex och familj är blä blä.
Citera
2013-02-20, 22:03
  #36
Medlem
Incendios avatar
För att dagens unga är helt porrskadade. Det vill jag inte att mitt barn ska bli,jag vill att hon ska få ett naturligare förhållande till sex och framför allt att hon ska få en vettig syn på sin egen kropp.

Och för att för att hon inte ska skrämmas inför framtida sexliv. Jag var så pass gammal som 15 år när jag tittade på porr första gången - och,ja det var läskigt.


Kvinnosynen ska vi inte ens gå in på...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback