Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-19, 21:33
  #13
Medlem
Nej det fattar jag inte! Hur ska jag kunna göra det när jag flera gånger har sagt att jag inte kan nåt om datorer?!

Men det är INTE min startsida! för först får jag upp den riktiga startsidan och sen går den direkt över till den där andra skitsidan.
Det är inget tillägg heller. iaf inget tillägg som finns under Vektyg -> tilläg i menyn.

Trist om ni driver med mig men jag har fortfarande kvar problemet och får väl hoppas att nån annan kan hjälpa mig då
Citera
2013-02-19, 21:45
  #14
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filuring
Nej det fattar jag inte! Hur ska jag kunna göra det när jag flera gånger har sagt att jag inte kan nåt om datorer?!

Men det är INTE min startsida! för först får jag upp den riktiga startsidan och sen går den direkt över till den där andra skitsidan.
Det är inget tillägg heller. iaf inget tillägg som finns under Vektyg -> tilläg i menyn.

Trist om ni driver med mig men jag har fortfarande kvar problemet och får väl hoppas att nån annan kan hjälpa mig då

Om det inte är så med IE och GC så är det FF det är fel på, avinstallera om det.
Citera
2013-02-19, 22:28
  #15
Medlem
Tack för ett riktigt bra svar, nu funkar det utan någon j-la autodirect

och om jag gav er datakunniga dagens skratt så bjuder jag på det
Citera
2015-01-24, 18:50
  #16
Avstängd
Det är ett Jävla virus. Sitter på Windows 8 och kan inte omformatera helt då jag inte kan installera allt sen som verkar försvinna om.man formaterar helt.

Kommer int ens ut på internet nu för viruset blockar det. Fick upp massa adds var 10 sekund typ och datorn va sjukt seg.

Fattar heller inte hur man får bort viruset.
Citera
2015-01-24, 19:16
  #17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
Det är ett Jävla virus. Sitter på Windows 8 och kan inte omformatera helt då jag inte kan installera allt sen som verkar försvinna om.man formaterar helt.

Kommer int ens ut på internet nu för viruset blockar det. Fick upp massa adds var 10 sekund typ och datorn va sjukt seg.

Fattar heller inte hur man får bort viruset.

Gå till felsäk.läge och se hur det fungerar där http://support2.microsoft.com/kb/929135/sv - skanna med ditt Av eller använd en återställnings punkt i samma läge .
Citera
2015-01-25, 02:35
  #18
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
Det är ett Jävla virus. Sitter på Windows 8 och kan inte omformatera helt då jag inte kan installera allt sen som verkar försvinna om.man formaterar helt.

Kommer int ens ut på internet nu för viruset blockar det. Fick upp massa adds var 10 sekund typ och datorn va sjukt seg.

Fattar heller inte hur man får bort viruset.
Hello, My name is AAE32 and i will assist you today. I want you to follow my instructions from now on and ignore the ohters.

1. Please boot your computer in safe mode with networking.

2. Download and Execute MalwareBytes-AntiMalware. Do a threat scan and once the scan is finish press the "Quarantine all" button

3. Download and Execute JRT there should popup a CMD window. Press enter to begin the scan.

4. Download and Execute Adwcleaner. Press the scan button and once the scan is finish press the clean button and restart your computer.

5. Post all the logs here once all the scans are finish, its important.


Download Malwarebytes-AntiMalware from here: MalwareBytes

Download JRT from here: JRT

Download Adwcleaner from here: Adwcleaner

Thank you.
__________________
Senast redigerad av AAE32 2015-01-25 kl. 03:28.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback