Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-19, 16:08
  #1
Avstängd
Funderar på att söka till Ekonomi Juridik på gymnasiet. Problemet är bara att jag inte vet vart jag skall gå. Antingen går jag på ett finare gymnasium som tex Östra Real eller så går jag på ett mindre fint gymnasium som tex Rönninge. Grejen är bara den att jag inte riktigt vet vilket sorts folk som går på de olika skolorna. Östra Real verkar ganska snobbigt och jag är rädd för att jag inte riktigt skulle passa in bland alla armaniskjortor och daxvax. Det som oroar mig med gymnasier som Rönninge är att jag misstänker att det går många fjortisar där som har hört att man får en bra lön om man går på ekonomi.
Vad tycker ni? Vart skall jag gå?
Citera
2013-02-19, 16:20
  #2
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaboy
Funderar på att söka till Ekonomi Juridik på gymnasiet. Problemet är bara att jag inte vet vart jag skall gå. Antingen går jag på ett finare gymnasium som tex Östra Real eller så går jag på ett mindre fint gymnasium som tex Rönninge. Grejen är bara den att jag inte riktigt vet vilket sorts folk som går på de olika skolorna. Östra Real verkar ganska snobbigt och jag är rädd för att jag inte riktigt skulle passa in bland alla armaniskjortor och daxvax. Det som oroar mig med gymnasier som Rönninge är att jag misstänker att det går många fjortisar där som har hört att man får en bra lön om man går på ekonomi.
Vad tycker ni? Vart skall jag gå?

Östra Real. Det är bra att fostras i tuffa miljöer.

Du vill inte umgås med majoriteten av de idioter som går ekonomi på Rönninge, tro mig - jag gick på en liknande skola. Just som du sa så var det fullsmockat av patrask som var väldigt stöddiga över hur mycket pengar de skulle tjäna i framtiden eftersom de minsann gick ekonomi på gymnasiet.
Citera
2013-02-19, 16:24
  #3
Medlem
VonFanderblads avatar
Det är relativt onödigt att läsa ekonomi på gymnasiet så du kan ju också se efter andra alternativ.
Citera
2013-02-19, 16:53
  #4
Medlem
TS, ålder?

Ont: Östra Real håller på att tappa sitt forna jag, finns en hel del fjortisar och babbar som tror att det ska bli något av dem för att de kom in på skolan.
Citera
2013-02-19, 17:10
  #5
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNextProject
TS, ålder?

Ont: Östra Real håller på att tappa sitt forna jag, finns en hel del fjortisar och babbar som tror att det ska bli något av dem för att de kom in på skolan.

Gå inte Östra. Mest invandrare och brats som inte kom in på VRG/Enskilda.
Citera
2013-02-19, 17:36
  #6
Medlem
henduriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaboy
Funderar på att söka till Ekonomi Juridik på gymnasiet. Problemet är bara att jag inte vet vart jag skall gå. Antingen går jag på ett finare gymnasium som tex Östra Real eller så går jag på ett mindre fint gymnasium som tex Rönninge. Grejen är bara den att jag inte riktigt vet vilket sorts folk som går på de olika skolorna. Östra Real verkar ganska snobbigt och jag är rädd för att jag inte riktigt skulle passa in bland alla armaniskjortor och daxvax. Det som oroar mig med gymnasier som Rönninge är att jag misstänker att det går många fjortisar där som har hört att man får en bra lön om man går på ekonomi.
Vad tycker ni? Vart skall jag gå?
Varför vill du läsa ekonomi på gymnasiet? Låter som att du är en sån där som "hört att man får en bra lön om man går ekonomi".

18 år på flashback
Citera
2013-02-19, 17:55
  #7
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaboy
Funderar på att söka till Ekonomi Juridik på gymnasiet. Problemet är bara att jag inte vet vart jag skall gå. Antingen går jag på ett finare gymnasium som tex Östra Real eller så går jag på ett mindre fint gymnasium som tex Rönninge. Grejen är bara den att jag inte riktigt vet vilket sorts folk som går på de olika skolorna. Östra Real verkar ganska snobbigt och jag är rädd för att jag inte riktigt skulle passa in bland alla armaniskjortor och daxvax. Det som oroar mig med gymnasier som Rönninge är att jag misstänker att det går många fjortisar där som har hört att man får en bra lön om man går på ekonomi.
Vad tycker ni? Vart skall jag gå?




Citat:
Ursprungligen postat av hendurik
Varför vill du läsa ekonomi på gymnasiet? Låter som att du är en sån där som "hört att man får en bra lön om man går ekonomi".

18 år på flashback

För att det låter intressantare än natur/fordon/stylist/teknik/whatever?
Citera
2013-02-19, 18:03
  #8
Medlem
V-Ds avatar
Det låter som en bra linje oavsett vad ovanstående säger.
Ett råd från mitt hjärta är att inte välja Östra Real. Ta en skola i förorten och ge ditt allt, jag menar, your time to shine. Skit även i alla fjortisar.
Citera
2013-02-19, 18:44
  #9
Medlem
henduriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop





För att det låter intressantare än natur/fordon/stylist/teknik/whatever?
Har aldrig träffat någon med ett genuint intresse för bokföring och kalkylering, men ok.
Citera
2013-02-19, 21:58
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hendurik
Har aldrig träffat någon med ett genuint intresse för bokföring och kalkylering, men ok.
Haha! Det har inte jag heller. Det är väl snarare juridiken som intresserar mig. Sedan verkar det ju också intressant med ekonomi.
Vill även poängtera att jag inte är en fjortis som vill ha hög lön. Jag är ute efter att bli diplomat eller jobba med justitiefrågor inom politiken.
Citera
2013-02-19, 22:04
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Östra Real. Det är bra att fostras i tuffa miljöer.

Du vill inte umgås med majoriteten av de idioter som går ekonomi på Rönninge, tro mig - jag gick på en liknande skola. Just som du sa så var det fullsmockat av patrask som var väldigt stöddiga över hur mycket pengar de skulle tjäna i framtiden eftersom de minsann gick ekonomi på gymnasiet.
Men eleverna på Östra verkar ju vara dryga snobbar som är stolta över att de ska få ett jobb på sin farsas företag. Å andra sidan så är de väl lite mer studiemedvetna än alla fjortisar.
Citera
2013-02-19, 22:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaboy
Funderar på att söka till Ekonomi Juridik på gymnasiet. Problemet är bara att jag inte vet vart jag skall gå. Antingen går jag på ett finare gymnasium som tex Östra Real eller så går jag på ett mindre fint gymnasium som tex Rönninge. Grejen är bara den att jag inte riktigt vet vilket sorts folk som går på de olika skolorna. Östra Real verkar ganska snobbigt och jag är rädd för att jag inte riktigt skulle passa in bland alla armaniskjortor och daxvax. Det som oroar mig med gymnasier som Rönninge är att jag misstänker att det går många fjortisar där som har hört att man får en bra lön om man går på ekonomi.
Vad tycker ni? Vart skall jag gå?

Börja med att nämna din förmodade avgångspoäng samt den förmodade antangningspoängen för det givna programmet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback