Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-19, 10:01
  #1
Medlem
Kvinnan bär på ett ägg mannen bär på en spermie som befruktar kvinnans ägg. Där emellan upplever vi allting och ingenting ? Genom Spermien och ägget.
Citera
2013-02-19, 10:31
  #2
Medlem
Awokad0s avatar
Underbart. Du definierade just allting och ingenting genom att kunna begränsa de. De vi tror oss vara allting är egentligen något så litet.
Citera
2013-02-19, 11:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awokad0
Underbart. Du definierade just allting och ingenting genom att kunna begränsa de. De vi tror oss vara allting är egentligen något så litet.

Spermien kan ses som liten i jämnförelse med ägget. Så definitioner om stor kontra liten samt vår förmåga att växa. Till att bli mer än vad som faktiskt redan finns. så sett kan allting och ingenting bli till något mer.
__________________
Senast redigerad av Aftondagen 2013-02-19 kl. 11:28.
Citera
2013-02-22, 03:11
  #4
Medlem
Ägget stöter bort många spermier, så att "mannens spermie befruktar kvinnans ägg" är en felaktig premiss. Det är ett samspel mellan de båda. Som två parasiter som blir till en ny sorts varelse.
Citera
2018-04-05, 00:58
  #5
Medlem
En spermie förstår inte så mycket av verkligheten, det gör inte vi heller.
En spermie drivs av instinkter, det gör vi också.
Mängden av spermier är många, det är vi också.

Tänk om vi just nu är spermier som är mitt inne i bortgallringen, alltså inne i "tävlingen" om vem som ska vidareutvecklas.
Kan det vara så att om man lyckas bli upplyst så har man lyckats "komma in i ägget"?
Jag ska i alla fall försöka bli upplyst, men inte pga. denna lilla tanke som jag fick.
Citera
2018-04-06, 13:08
  #6
Medlem
Mandateofheavens avatar
Slutsats: Männens pungkulor är källan till big bang. mm.
Citera
2018-04-06, 14:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crudel
En spermie förstår inte så mycket av verkligheten, det gör inte vi heller.
En spermie drivs av instinkter, det gör vi också.
Mängden av spermier är många, det är vi också.

Tänk om vi just nu är spermier som är mitt inne i bortgallringen, alltså inne i "tävlingen" om vem som ska vidareutvecklas.
Kan det vara så att om man lyckas bli upplyst så har man lyckats "komma in i ägget"?
Jag ska i alla fall försöka bli upplyst, men inte pga. denna lilla tanke som jag fick.
På engelska heter det "survival of the fittest"...
Citera
2018-04-06, 18:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Slutsats: Männens pungkulor är källan till big bang. mm.
Eller att vi är fortfarande inuti en kvinna.

Tänk på att alla människor på jorden har kommit ur en kvinna.
Och sen heter det ju moder natur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback