Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-02-18, 23:18
Medlem
siljaeuropa94s avatar
I vårt västra grannland har polisen nu dragit på sig fullt pk-hysteri då deras gripande av en utomeuropeisk våldtacktsman filmades. Polisen försvarar sig med att våldtäckten var utomordentligt rå och brottsoffret var en för gärningsmannen helt okänd kvinna på väg hem. Dock får polisen beröm av lokala myndigheter sitt rådiga ingripande efter våldtäckten som skedde i Bodö igår kväll.
Från kvällstidningen vg:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10100709
samt dagbladet:
http://www.dagbladet.no/2013/02/18/n...liti/25819657/

Vidare framgår att poliserna har tagits ur tjänst medan händelsen utreds.

Nån som vet mer om händelsen?
Citera
2013-02-18, 23:33
Medlem
idiamindadas avatar
Jag undrar om hunden på filmen, är det en polishund? Den skulle fått karva sta på GM så slapp polismannen ömma knogar!
Citera
2013-02-18, 23:34
Medlem
Poliser som brukar våld (oftast övervåld) är jordens ynkrygg dom förtjänar bara att åka på riktigt med pisk själva så dom verkligen lider. Den enda gången jag kan se mellan fingrarna på att poliserna använder våld är mot våldtäktsmän och pedofiler. När dom gör sådär mot t.e.x. demostranter, supportrar, ungdomar och oskyldiga medborgare då förtjänar dom samma behandling själva. Men i detta fall tycker jag att dom gjorde helt rätt. Sen har jag inte jättebra koll på norska poliskåren, men antar att dom flesta är samma svin och korrupta som i den svenska poliskåren..
Citera
2013-02-19, 00:01
Medlem
Hoeglunds avatar
Helt rätt från polisens sida.
Poliser borde få använda hur mycket våld dom vill utan vidare konsekvenser.
Citera
2013-02-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
Helt rätt från polisens sida.
Poliser borde få använda hur mycket våld dom vill utan vidare konsekvenser.

Nu tänkte du inte riktigt långt va?
Citera
2013-02-19, 00:17
Medlem
Det här är ju bara larvigt!!

Ingen vet ju vad som hänt långt innan de kom Mr Buse på spåren, eller vid gripandet.
Kräket har säkert varit mycket grov i munnen och förolämpande, och det är klart att han får sig en omgång.
Sen kan man anta att polismännen själv har unga döttrar, eller bekanta som har döttrar o s v, som alla varit otrygga. Det är klart att sådant spelar in i händelsen.

F ö så tycks Mr Buse ha gett sig på minst fyra unga tjejer innan det (om jag minns rätt), så han fick vad han förtjänade ....

Vi får väl hoppas på att Hr Buse får en returbiljett hem till öknen därifrån han kom ...

Acceptera aldrig våldtäkt!!
Citera
2013-02-19, 00:31
Medlem
johnjohns avatar
Om det är så att den gripne är en våldtäktsman så hoppas jag att polisen gav honom mer stryk än det vi såg.
Citera
2013-02-19, 01:46
Medlem
Förstår faktiskt inte riktigt vad polisen sysslar med. Varför nöjer de sig med några enstaka slag? Ge honom ordentligt med stryk istället. Och alla kulturmarxsister som tycker att det är hemsk att en "stackars" våldtäktsman fick stryk som "tvingats att våldta av samhället" vill jag inte ens kommentera...
Citera
2013-02-19, 02:04
Medlem
Gargameliks avatar
Det är ju inte direkt någon Rodney King beating, mannen gör motstånd och polisen gör två lösa sparkar för att sätta handfängelser på en grovt kriminell. Poliserna gjorde sitt jobb.
Citera
2013-02-19, 02:39
Medlem
Chamoniards avatar
Tjena,
Fantastisk historia det dær. Negern våldtar. Neger motsætter sig arrestation och får några løsa slag. Helt otroligt nog fokuserar PK media på evt polisvåld som bara en bolsjevik kan tolka det som. Det faktum att småstadspolis grep mannen inom 15 minuter blir oväsentligt.

Hør till saken att lilla Bodø drabbats av 5 øverfallsvåldtækter på ett års tid. I alla fall ær det signalement på invandrare. I ett av de tidigare fallen greps en afrikan.

Men som tur ær finns det enstaka vettiga politiker som vågar sæga det vi alla tænker

En Tom Cato Karlsen, som ær kommunalråd (antar jag) sæger
http://www.an.no/nyheter/article6506896.ece
Citera
2013-02-19, 02:54
Medlem
revodnebs avatar
Niggerjäveln ska lyda polisen, det spelar ingen roll om det är en neger eller en norrman, blir du gripen så lyder du - "or else"! Svårare än så är det inte. Om inte polisen får utöva sin makt så kan vi lika gärna ha anarki! Det hade ju sett snyggt ut med en hederlig niggerbränning, lite bildäck och tändvätska, typ, som de gör i sina hemländer!??

Om polisen uppmanar dig att ligga ner så ligger du ner, i annat fall kan du räkna med att få tänderna inslagna (alternativt en kula benet)- så borde det vara, PUNKT! Tyvärr är det inte så här hemma i alla fall...
Citera
2013-02-19, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamelik
Det är ju inte direkt någon Rodney King beating, mannen gör motstånd och polisen gör två lösa sparkar för att sätta handfängelser på en grovt kriminell. Poliserna gjorde sitt jobb.

Jag kan bara hålla med. Polisen har lite adrenalinpåslag och killen gör motstånd. Ok, det blev på den övre skalan av hur mycket våld en polis får använda kanske men absolut inom ramen för vanligt polisarbete. Hade det gällt en alkis som satt och drack på en parkbänk skulle jag vara mer upprörd
Senast redigerad av wishingmammel76 2013-02-19 kl. 03:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in