26 147 besökare online
857 832 medlemmar • 45 855 062 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Droger > Hallucinogener
Svara på ämne
Ämnesverktyg
S-cup
Medlem
S-cups avatar
Som tidigare nämnts så är det viktiga egentligen att börja på lägre doser. Att läsa på om set & setting och hallucinogena droger i allmänhet är ett måste.

Jag har bara testat gamla hederliga svampar och LSD samt någon RC-drog jag inte vet vad det var. Svampen kändes lenare och lugnare än LSD. Så om du kan välja så skulle jag valt svamp att ta oskulden med.
Det är dock på svamp som min enda snedtripp skett, men det berodde på dålig set & settings...

Crind
Medlem
Crinds avatar
Jag började med en rätt låg mängd svamp/psilocybin och det var helt perfekt för mig iaf, det är nog en rätt vanlig väg att gå.

friman1987
Medlem
friman1987s avatar
lagom dos 25I eller C, eller 4 aco det.

Xystic
Medlem
Xystics avatar
Jag säger 4 AcO-DET

tjackroffe
Medlem
Svamp, lagom rustid, bra men mild effekt (tillskillnad ifrån diverse RC-droger som kan orsaka ett dygn av psykedelisk magsjuka om man har otur.. ).

MuskelMania
Medlem
MuskelManias avatar
2-2,5g cubensis som första tripp känns som ett utmärkt startskott in i psykonauternas värld.

Kan du inte få tag i svamp så rekommenderar jag en lapp "Special" alternativt 2C-B.

Läs på om set & setting, känn efter om du vill trippa själv eller med en vän. Ha sedan en fantastisk tripp

Edit: Det har hänt flera gånger att personer som testar en psykadelika första gången inte får någon/väldigt liten effekt. Det kan bero på att kroppen helt enkelt inte är van med ämnet och behöver "vänja" sig. Med det vill jag säga; Fungerar det inte första gången och du blir besviken, ha tålamod och prova en gång till.
Senast redigerad av MuskelMania 2013-02-18 kl. 20:27.

Tom.Bombadill
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkbunny
4-ho-met är enligt mig den bästa nybörjardrogen när det kommer till hallucionogena droger. Den är visuell och snäll mot psyket, jag var med om en riktig snetripp andra gången, det var impulsivt, oplanerat och så var man pårökt också. tog mig mindre än 1 vecka att komma över det och då hade allt verkligen hänt under de sämsta förutsättningarna så mitt råd är att börja med 4-ho-met och sen gå vidare till svamp/lsd om man nu tycker att det gick bra.
ja, har typ aldrig haft någon tripp som varit så lätthanterlig som min första tripp som var på 4homet, jävligt skön var den också, inte för långt rus heller. svamp kan ju vara ett alternativ. Dpt har kort rus vilket är bra och min allra euforiska tripp är med hästlängder min bästa tripp på dpt. Däremot så ger det mig en enorm bodyload och är rätt intensivt och svårhanterligt, men det kanske beror på mig, min dosering eller att jag skjuter.

Det viktigaste är LÅG dos.

2c-e och 2c-b kanske kan vara nåt också. sägs ju vara ögongodis.

GanjahSmoke
Medlem
GanjahSmokes avatar
Det är klart du ska äta Svensk toppslätskivling ute i vår fina natur .
http://sv.wikipedia.org/wiki/Toppsl%C3%A4tskivling

MuskelMania
Medlem
MuskelManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Det viktigaste är LÅG dos.

Vad är det här för trams? Klart personen inte ska ut tugga i sig en level 5-tripp i svamp, men vad är det för mening med att trippa om man verkligen inte trippar? Slå på en normaldos som jungfrufärd. Någongång måste den ändå komma. Med stabil set & setting så löser det sig.

gubbfanskapet
Medlem
gubbfanskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuskelMania
Vad är det här för trams? Klart personen inte ska ut tugga i sig en level 5-tripp i svamp, men vad är det för mening med att trippa om man verkligen inte trippar? Slå på en normaldos som jungfrufärd. Någongång måste den ändå komma. Med stabil set & setting så löser det sig.
Det kan fortfarande vara dåligt för en nybörjare att börja med en normal dos. Jag tycker också han ska börja bra lågt, så han inte blir helt chockad.

KvadratNegerBoll
Medlem
KvadratNegerBolls avatar
25i-nBome, runt 500ug.

Mvh

Tom.Bombadill
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuskelMania
Jo jag kom på att de stora bokstäverna kunde få folk att tro att det var en väldigt superliten dos jag menade, det gjorde jag inte. Ville bara uppmärksamma om att man ska vara försiktig då man kan vara extra känslig mot vissa substanser osv så har man aldrig kört den så ska man inte gå efter andras doser utan hitta sin egen.
Är ju inte unikt bara för att det är första gången.

Sen så skrev jag ju det om låg dos efter det jag skrev om att skjuta dpt osv som är imo jävligt intensivt och en fet jävla bodyload som är svårhanterlig. men det har som sagt kort rus vilket är positivt om man är ny eftersom att man inte behöver hålla ut lika länge om man mår dåligt.

Exempelvis är jag med 100% säkerhet känsligare än de flesta för mxe. Har irl-polare, internets folk doseringar och våg som backar upp detta. Min första gång gick jag efter erowiddoseringar och folk på forum och jag fick en 10 timmars minneslucka.
När jag kört med polare så kan jag typ ta hälften och typ bli mest skev och fuckad fast jag har mest erfarenhet av drogen. När jag missbrukade det dagligen låg jag på så små doser 20-30mg IM läääääänge.
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2013-02-18 kl. 21:19.

Svara på ämne
Topp Dela »