2013-02-18, 13:17
Medlem
Hej!

När vi ska antingen spela in ljud i datorn via en mikrofon (testat några stycken) så är det bara brus! Man hör inte ens sig själv när man spelar upp det. Samma sak när man chattar på skype. Bara brus.-

Några förslag vad det kan vara? Är det ljudkortet som är felinställt? Är det ljudkortet som är trasigt?

Jag är osäker på vilket ljudkort det är... det är en ihopssatt dator så det är inget speciellt märke så..

Tack på förhand!

/Mats
Citera
2013-02-18, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungkullen1
Hej!

När vi ska antingen spela in ljud i datorn via en mikrofon (testat några stycken) så är det bara brus! Man hör inte ens sig själv när man spelar upp det. Samma sak när man chattar på skype. Bara brus.-

Några förslag vad det kan vara? Är det ljudkortet som är felinställt? Är det ljudkortet som är trasigt?

Jag är osäker på vilket ljudkort det är... det är en ihopssatt dator så det är inget speciellt märke så..

Tack på förhand!

/Mats

Ta reda på vad det är för ljudkort i datorn via "enhetshanteraren", uppdatera till de senaste drivrutinerna (gå via företagets hemsida), uppdatera drivrutinerna till mikrofonen (via företagets hemsida)

Återkom om detta inte fungerade,
har det någonsin fungerat att använda mikrofonen?
Citera
2013-02-18, 17:15
Medlem
Tack för svaret!

Det är "High Definition Audio Device", som inte går att uppdatera drivrutinerna. Det står att det är det senaste drivrutinerna. Dock vet jag fortfarande inte märket eftersom det bara står som jag skrev. Jag vet inte om det är RealTek eller va fasen det kan vara

Mikrofonen har jag provat för första gången på 4 år för ett halvår sen och det har heller inte funkat. Ljud har dock alltid funkat bra.

Kan man köpa ett nytt antingen externt eller internt ljudkort på elgiganten? Jag såg nåt ljudkort från Steel Series eller nåt sånt som man pluggar in i USB. Funkar såna?
Citera
2013-02-19, 09:30
Medlem
Jag har aldrig testat externa ljudkort men det är kanske värt för dig... vet inte vilket som är billigare tyvärr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in