Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-17, 22:12
  #1
Medlem
Tjabba folket där ute.

Jag är ute efter en laptop som ska klara av att spela spel som kräver lite högre grafik.

Jag vet inte vilka spela som kräver mycket egentligen då jag spelar mycket på konsol så jag vet inte exakt men tex..Battlefield, wow, COD ...ska även klara av program som är lite tyngre kanske till plugg&jobb utan problem..själva mängden på hårddisken behöver inte vara överdrivet stor utan den ska användas för en vanlig Svensson.

Storleken på skärmen ska vara vara 15tum+ antar jag för att det ska fungera och spela något spel?

Jag siktar på att hamna under 10.000 SEK

Råd och förslag tas emot med öppna armar.
Citera
2013-02-18, 00:41
  #2
Medlem
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1231366 kanske kan vara nått??
Citera
2013-02-18, 08:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmN-
Tjabba folket där ute.

Jag är ute efter en laptop som ska klara av att spela spel som kräver lite högre grafik.

Jag vet inte vilka spela som kräver mycket egentligen då jag spelar mycket på konsol så jag vet inte exakt men tex..Battlefield, wow, COD ...ska även klara av program som är lite tyngre kanske till plugg&jobb utan problem..själva mängden på hårddisken behöver inte vara överdrivet stor utan den ska användas för en vanlig Svensson.

Storleken på skärmen ska vara vara 15tum+ antar jag för att det ska fungera och spela något spel?

Jag siktar på att hamna under 10.000 SEK

Råd och förslag tas emot med öppna armar.

Bygg en egen på pc-konsulten.se, kan varmt rekommendera deras produkter.
Citera
2013-02-18, 11:38
  #4
Medlem
Är väldigt dålig på datorer nuförtiden så att bygga en själv och lappa ihop den tror jag inte är det bästa alternativet då jag skulle behöva något som bygger den? Eller fungerar det inte som en stationär?

Den första datorn kan jag inte köpa nätet? Måste kunna köpa den på nätet eller i någon storbutik som tex Elgiganten, Mediamarkt you name it.
Citera
2013-02-18, 11:39
  #5
Medlem
Hittade datorn ovan nu ialf
Citera
2013-02-18, 12:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmN-
Är väldigt dålig på datorer nuförtiden så att bygga en själv och lappa ihop den tror jag inte är det bästa alternativet då jag skulle behöva något som bygger den? Eller fungerar det inte som en stationär?

Den första datorn kan jag inte köpa nätet? Måste kunna köpa den på nätet eller i någon storbutik som tex Elgiganten, Mediamarkt you name it.

Den sidan jag länkade behöver du inte bygga ihop den själv, tänkte mer att du kan plocka ihop delarna själv så bygger företaget ihop den åt dig
Citera
2013-02-18, 15:13
  #7
Medlem
Fast jag vet ju inte vad jag ska ha i? Så dålig är jag

Mer färdiga datorer önskas som förslag
Citera
2013-02-18, 15:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmN-
Fast jag vet ju inte vad jag ska ha i? Så dålig är jag

Mer färdiga datorer önskas som förslag

Du har ju värdiga kombinationer på hemsidan, du behöver ju inte utveckla dessa om du inte vill.

Det som du egentligen ska titta på och försöka ha lite koll på är ju grafikkortet samt ramminnet.

16gb ram och ett nVidia 650-680 skulle nog göra dig gott tror jag. När det sedan kommer till processor så starkare är ju alltid bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback