Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-17, 19:21
  #1
Medlem
Täntke höra med er som förhoppningsvis vet mer om dessa ställen än jag. Vi är en familj på 3 (2 vuxna en 3-åring) som tänkte testa på Spanien i Augusti-September och har kikat in lite på Menorca eller Costa del sol, lite mer åt Menorca hållet än sä länge.

Vi är ute efter lugn och ro, inte så mycket turister. -- Fina badstränder där man inte behöver knö sig fram med armbågarna -- Lite att se eventuellt vandra lite med barnvagn om det går -- och grym mat så klart

Kan någon av er guldsjälar här kanske tipsa om något bra ställe i Menorca eller om Costa del Sol är bättre vart någonstans där då?

Föreslå gärna sevärdheter om det finns.

Mvh
Citera
2013-02-19, 23:05
  #2
Medlem
Menorca , costa del sol har drösvis med turister , några finns på menorca med, men än är det fortfarade delvis orört.
Citera
2013-02-19, 23:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Menorca , costa del sol har drösvis med turister , några finns på menorca med, men än är det fortfarade delvis orört.


Uppfattade det så jag också, har du varit där? Inte riktigt säker på vart vi ska bo än nämnligen och bör väl vara bäst att dra dit i augusti eller slutet av september kanske?
Citera
2013-02-22, 12:51
  #4
Medlem
Jag har seglat dit från Mallorca och övernattat i bla Mahon som är en större småstad (Huvudstad)
Ön har 120 stränder varav några är svåråtkomliga utan båt.
Cala´n Bosch kan vara trevligt som utgångspunkt . Cala´n Bosch är en av de största och mest kompletta turistorterna på Menorca med ett förhållandevis stort utbud av hotell, restauranger, barer och affärer.Fina långgrunda sandstränder och på bara tjugo minuters bussresa nås den forna huvudstaden Ciutadella med en äldre stadskärna och bra shopping.

Båttur är ett tips ,man ser nästan alltid delfiner.Augusti är jättevarmt medan september fa slutet av är mer behagligt.
Citera
2013-05-22, 23:26
  #5
Medlem
Finns det stränder att nå på promenadavstånd eller något annat kul? tycker om att gå mycket när vi är ute även med vagnen Och om man vill ha underbart badvatten är Cala'n'bosch bäst utav resmålen? Kommer beställa resa inom kort så tänkte fråga en sista gång nu innan jag bestämmer mig valet är mellan cala 'n' bosch, son bou, punta prima och arenal castell. Vinnaren blir den som är billigast men även då hur det ser ut med stränder sevärdheter och så också.

Tips om resguider att ta hem mottage tacksamt


Värt att säga att vi ska åka i JULI - augusti någon gång och hoppas komma någonstans där man inte behöver armbåga sig igenom turister på stranden.
__________________
Senast redigerad av Moses666 2013-05-22 kl. 23:30.
Citera
2013-06-29, 11:04
  #6
Medlem
Blir Mallorca istället får ta Menorca nästa år. Lutar åt Alcudia, några tips eller någon som varit här?
Citera
2013-06-29, 11:11
  #7
Medlem
Fint ställe men rätt dyrt på Mallorca, Akta dig för fiskarna i vattnet på , Finns sån där platta fiskar om man trampar på den så får man utslag på fötterna och kan dö, bada därför med sandaler eller foppatofflor
Citera
2013-07-06, 11:33
  #8
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Fint ställe men rätt dyrt på Mallorca, Akta dig för fiskarna i vattnet på , Finns sån där platta fiskar om man trampar på den så får man utslag på fötterna och kan dö, bada därför med sandaler eller foppatofflor

Du menar antagligen sjöborrar. De är faktiskt inga fiskar utan en tagghudingar. De ligger nära vattenytan på stenig botten och man får elaka sår om man trampar på dom. Du har rätt i att badtofflor är att rekommendera. De finns för övrigt i hela medelhavet så det är inget specifikt problem på Mallorca.
Citera
2013-08-29, 16:59
  #9
Medlem
Kom hem från Cala n bosch i Söndags och kan bara säga att jag rekommenderar Menorca kraftigt. Underbart ställe grymma stränder och trevligt folk. Kan starkt rekommendera att hyra en båt eller dra med på glasbottenbåten

Om någon ska till Cala n bosch vill jag även rekommendera en resturang som tyvärr inte var så välbesökt men ack den hade den bästa maten på hela stället (och då åt jag på dem flesta), La Quojote (stavning på namnet) den låg iallafall på den lugnare delen av hamnen alltså inte där de flesta resturangerna låg.

Ligger alldeles mellan Resturang Chaplin och en annan. Ni kommer inte bli besvikna fråga om dem för dagen har Rostad Lamm eller gris helt jävla underbart !
Citera
2014-02-08, 19:58
  #10
Medlem
Nerja på Costa del Sol rekommenderas. Finns tråd om staden har jag för mig, men några snabba tips är droppstensgrottorna öster om staden, europabalkongen och det området kring calle pintada, playa burriana är en grym strand och den godaste paellan finns på Ayos på östra delen av stranden. Finns ett köpcenter, Eroski, några mil bort.

Gillar verkligen den lilla staden!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2083880

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback