Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-27, 00:11
  #109
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Hoppas på och oerhört kul att fler nationer kommer med, dock är ju ras tyvärr en hämsko i många områden av världen.
Hur ställer exv japan ett konkurrensmässigt lag på benen med en medellängd på 1.71?

Kampsport etc har ju löst detta problem med klasser(vikt), men i lagidrott så blir det ju inte så.
Hur bra blir indonesien i basket(medellängd(m)1.58)?


Jag ser att du läst på Wikipedia. Jag ber dig att titta i de övriga kolumnerna så ser du att jämförelsegrunden är helt olika. En dålig information som inte borde finnas i samma tabell.
Citera
2013-07-27, 13:59
  #110
Medlem
400Bens avatar
Japan har senaste två VM i D1A haft en snittlängd på 177 cm. Kan jämföras med Sverige som ligger på runt 186 cm. Eller Kazakstan som bara är lite bättre än Japan som ligger på 182. Precis som alla andra lag i den gruppen förutom Japan och Sydkorea, som faktiskt ligger så där 5-6 cm kortare än alla andra. Så visst är det en nackdel de kommer ha även i framtiden.
Citera
2013-10-10, 22:35
  #111
Avstängd
TheFatOne91s avatar
Hur tror ni Skåne skulle klarat sig i A-VM. Ett skånskt landslag i skrivande stund hade kunnat se ut såhär:

Gustav Nyqvist - Carl Söderberg - Magnus Päärjärvi Svensson
Marcus Johansson - Mattias Sjögren - Marcus Paulsson
Andreas Thuresson - Joakim Hillding - Fabian Brunnström
Victor Löfstedt - Ted Brithen - Martin Johansson




Hampus Lindholm - Andteas Lilja
Patrik Hersley - Peter Andersson
Rasmus Andersson - Jens Olsson


Christoper Nilstorp, Oscar Alsenfedlt
Citera
2013-10-10, 22:49
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91
Hur tror ni Skåne skulle klarat sig i A-VM. Ett skånskt landslag i skrivande stund hade kunnat se ut såhär:

Gustav Nyqvist - Carl Söderberg - Magnus Päärjärvi Svensson
Marcus Johansson - Mattias Sjögren - Marcus Paulsson
Andreas Thuresson - Joakim Hillding - Fabian Brunnström
Victor Löfstedt - Ted Brithen - Martin Johansson




Hampus Lindholm - Andteas Lilja
Patrik Hersley - Peter Andersson
Rasmus Andersson - Jens Olsson


Christoper Nilstorp, Oscar Alsenfedlt

Bättre än vad Blekinges hade gjort . Vi har väl såvitt jag vet enbart OEL att skryta med (enbart född i Kna).
Citera
2013-10-11, 15:11
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har inget minne av att B-VM sänts av Viasat. Jag skulle dock kunna tänka mig att Eurosport visade det 2000 när Tyskland befann sig i den gruppen.

Har för mig jag har svaga Eurosportminnen från B-turneringar (eller Division 1 som det heter nu). Vet dock inte när. Vore dock bra för ishockeysporten om Eurosport sände mer därifrån.
Citera
2013-10-11, 20:29
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91
Hur tror ni Skåne skulle klarat sig i A-VM. Ett skånskt landslag i skrivande stund hade kunnat se ut såhär:

Gustav Nyqvist - Carl Söderberg - Magnus Päärjärvi Svensson
Marcus Johansson - Mattias Sjögren - Marcus Paulsson
Andreas Thuresson - Joakim Hillding - Fabian Brunnström
Victor Löfstedt - Ted Brithen - Martin Johansson

Hampus Lindholm - Andteas Lilja
Patrik Hersley - Peter Andersson
Rasmus Andersson - Jens Olsson

Christoper Nilstorp, Oscar Alsenfedlt

Det där är ett lag som skulle få väldigt svårt att nå kvartsfinal, än svårare blir det om man tänker sig att det handlar om de bästa möjliga landslagen. Det är en del bra spelare, men det är ingen spelare som är i den absoluta toppen.
Citera
2013-10-11, 23:04
  #115
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91
Hur tror ni Skåne skulle klarat sig i A-VM. Ett skånskt landslag i skrivande stund hade kunnat se ut såhär:

Gustav Nyqvist - Carl Söderberg - Magnus Päärjärvi Svensson
Marcus Johansson - Mattias Sjögren - Marcus Paulsson
Andreas Thuresson - Joakim Hillding - Fabian Brunnström
Victor Löfstedt - Ted Brithen - Martin Johansson




Hampus Lindholm - Andteas Lilja
Patrik Hersley - Peter Andersson
Rasmus Andersson - Jens Olsson


Christoper Nilstorp, Oscar Alsenfedlt
Hade väl fått stryk utav både Danmark och Sverige, som vanligt.
Citera
2015-04-19, 21:32
  #116
Medlem
Vad har hänt med Holland. De gör sitt sämsta VM någonsin nu i år, på hemmais och allting. Ser ut att bli spel i tvåan nästa år!
Citera
2015-04-20, 17:05
  #117
Medlem
von_Ss avatar
En tanke slog mig just. Kan det vara så att hockeyn har det extra svårt i andra europeiska länder då den konkurrerar med den andra stora vinteridrotten fotboll? Nästan alla länder spelar vad jag vet fotbollssäsongen samtidigt som hockeysäsongen och fotboll är väl oslagbart störst i stort sett överallt.

Så förutom att vårt nordiska klimat uppmuntrar till hockeyspelande så föser det även undan fotbollen till sommarhalvåret. Man får börja spela hockey på sommaren istället
Citera
2015-04-20, 18:19
  #118
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
En tanke slog mig just. Kan det vara så att hockeyn har det extra svårt i andra europeiska länder då den konkurrerar med den andra stora vinteridrotten fotboll? Nästan alla länder spelar vad jag vet fotbollssäsongen samtidigt som hockeysäsongen och fotboll är väl oslagbart störst i stort sett överallt.

Så förutom att vårt nordiska klimat uppmuntrar till hockeyspelande så föser det även undan fotbollen till sommarhalvåret. Man får börja spela hockey på sommaren istället


Det är oerhört svårt att skapa en kultur som växer från liten till stor. Det finns väl ingen i fotbollstokiga Holland som har ishockeyspelare som förebilder.
Citera
2015-04-25, 14:28
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är oerhört svårt att skapa en kultur som växer från liten till stor. Det finns väl ingen i fotbollstokiga Holland som har ishockeyspelare som förebilder.

Precis som Norge har Nederländerna skridskolöparkultur, men båda får det svårare med klubba och puck.
Citera
2015-04-25, 14:38
  #120
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Precis som Norge har Nederländerna skridskolöparkultur, men båda får det svårare med klubba och puck.

Ja, där har du ytterligare en sport (på isen dessutom) som är oerhört mycket populärare än ishockey i Nederländerna (Holland i svenskt vardagligt tal).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback