Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-30, 21:46
  #133
Medlem
WERYs avatar
Tyckte att det fanns vissa intressanta idéer, från PDF's sida men idag ger jag inget för dem. De är en kontrollerad opposition idag, där diverse trotskister kidnappat partiet och kört det i botten. Jag insåg dock långt innan, jag fick reda på detta, att partiet inte var något att räkna med. De fick inga röster från mig i de senaste valen
Citera
2015-02-01, 02:34
  #134
Medlem
Just nu så ÄR det privata banker som har monopol på pengatillverkning. Inte folket som använder valutan = staten. så var är friheten för individen där? när vår valuta inte ens kontrolleras av oss som individer. utan en yttre aktör som har sitt vinstsyfte i första hand INTE folket, som pengarna egentligen ska tjäna.

Varje krona dessa Enskilt kontrollerade kreditbaserade banker (nordea, swedbank, S E B osv) skapar kommer till genom ett nytecknat lån av person eller företag.

Med varje nytt lån följer det med en ränta som ska betalas löpande varje månad
Denna ränta ackumuleras över tid och blir till slut större än det lånade beloppet,

Du lånar 100 kr med 10% i ränta
100 kronor är dom pengar som skapas totalt
du betalar 100 kronor i ränta på 10 år
200 efter 20 år
300 efter 30 år
Om man inte amorterat. Men det är det väldigt få som gör. Speciellt inte i den takt det krävs för att slippa ränta, (betala tillbaka alt samma dag man tog lånet)

efter att man betalat 100 kr i ränta så finns inga pengar kvar till att fortsätta betala ränta. och nu börjar saker haverera. så som i grekland, cypern, spanien... över allt. och ju större räntekostnaderna blir desto snabbare går det.

Allt detta pga en inbyggd mekanism i hela världens ekonomi. Som kontrolleras av enskilda aktörer med vinstintresse

Dessa räntepengar har aldrig skapats, Alltså är skulden världen över större än vad som någonsin kommer kunna betalas tillbaka.

Kapitalet för räntan har aldrig skapats. Varför är nästan alla länder skyldiga någon annan pengar?
Varför för Grekland stödlån för att betala sina lån? Är inte det precis det som inte behövs för att lösa en skuld?

Räntan fungerar som en dammsugare som suger ut kraft ur den organiska ekonomin. Folkets ekonomi. Den som används i handel.

Sedan läggs dessa räntepengar på hög och kontrolleras av ett fåtal individer.

I nuläget äger 85 personer lika mycket som halva jordens befolkning. 1 procent äger mer än alla andra tillsammans.


Bankvinsterna är enormt höga. Hemlösa blir flera, trots att det finns hus att bo i.
Fördelningen i världen är otroligt ojämn. NI har allt på svart och vitt om ni tittar

INGET parti tar upp denna fråga.

Varför?

Jo, För det rullar dit det lutar
https://www.youtube.com/watch?v=3u61D6_A3sc
Citera
2015-02-01, 02:37
  #135
Medlem
Och att partiet skulle vara kapat är befängt, vad grundas detta på?
Citera
2015-02-04, 19:26
  #136
Medlem
WERYs avatar
Det grundas på bergsäkra insidertips som jag tagit del av
Citera
2015-02-07, 12:21
  #137
Medlem
wodewicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Det grundas på bergsäkra insidertips som jag tagit del av

"Bergsäkra insidertips" måste du ju utveckla, hur ska man gå vidare efter ett sånt inlägg?

Jag har sett och läst det mesta jag hittat som finns dokumenterat om detta på nätet och fattar inte riktigt vad som är grejen.

Att Peter Storm va den som satt på själva "grundidéerna" kan jag förstå, han verkar ju ha varit en skärpt kille i min mening (uppfattning bildad efter att ha läst diverse Facebook-inlägg han gjorde personligen).

Sen framställs hans "hastiga" bortgång lite som ett mysterium, sitter någon mer på sanning om detta?

Men vad som fundamentalt hände med själva ideologin bakom Partiet De Fria förstår jag inte, det får de som säger sig veta, framförallt de som smutskastar partiet i sin nuvarande form, gärna svara på?

Vad är det i Partiet De Frias partiprogram som Peter inte skulle ställt sig bakom?

Jag tycker i alla fall att Carl Norberg verkar vara en riktig människa, med empati och medmänsklighet, även om hans sarkasmer ibland vittnar om en viss avtrubbad natur, men framförallt vet han vad han snackar om när det kommer till världsläget - ekonomi - geopolitik - falskspelet i maktens korridorer etc. vilket inte är att förkasta!
Hans dagliga engagemang i världsfrågor tyder också på att han är en eldsjäl.
Sen är han en grym talare: https://www.youtube.com/watch?v=3u61D6_A3sc

Citat:
Ursprungligen postat av noxen
Ok, varför är diskussionen helt död här? på Facebook lever PDF som tusen. växer för varje dag som går !

Bra fråga, jag slår också ett slag för diskussionen om ett i alla fall på Facebook växande parti här på Flashback, kom igen!
Citera
2015-02-08, 02:03
  #138
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wodewick
"Bergsäkra insidertips" måste du ju utveckla, hur ska man gå vidare efter ett sånt inlägg? Jag har sett och läst det mesta jag hittat som finns dokumenterat om detta på nätet och fattar inte riktigt vad som är grejen

Allt är inte dokumenterat på nätet, även om PDF har haft en hög närvaro där. Jag har pratat med folk som på ett eller annat sätt kände och stod bakom Peter Storm, personer som var med i början, när partiet grundades. Jag såg ju redan tendenser trotskism, när jag följde upp partiet via sociala medier. Man ägnade sig bland annat åt kampanjer mot sina egna medarbetare. Efter att ha bevittnat några såna stridigheter, slutade jag tro på PDF's möjlighet att vara ett alternativ. Deras tendenser visade ju att de var som alla andra partier, med smutskastning till höger och vänster. När jag sedan tog del av den mer detaljerade informationen, om hur saker och ting fungerade internt, så förstod jag att det var värre än vad jag först trodde. Det vittnades om trakasserier och sabotage på internnivå och dylikt korrupt beteende
__________________
Senast redigerad av WERY 2015-02-08 kl. 02:09.
Citera
2015-02-18, 19:06
  #139
Medlem
wodewicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Allt är inte dokumenterat på nätet, även om PDF har haft en hög närvaro där. Jag har pratat med folk som på ett eller annat sätt kände och stod bakom Peter Storm, personer som var med i början, när partiet grundades. Jag såg ju redan tendenser trotskism, när jag följde upp partiet via sociala medier. Man ägnade sig bland annat åt kampanjer mot sina egna medarbetare. Efter att ha bevittnat några såna stridigheter, slutade jag tro på PDF's möjlighet att vara ett alternativ. Deras tendenser visade ju att de var som alla andra partier, med smutskastning till höger och vänster. När jag sedan tog del av den mer detaljerade informationen, om hur saker och ting fungerade internt, så förstod jag att det var värre än vad jag först trodde. Det vittnades om trakasserier och sabotage på internnivå och dylikt korrupt beteende


Okej, det må va så att en del känt sig lite "utanför" det nya gänget som driver partiet, men det känns för mig en aning egoistiskt att haka upp sig på detta, då frågorna som partiet tar upp är så mycket viktigare än enskilda människors egon.
Alltså, vi bör ju enas, vi som är vakna för det korrupta och grundläggande felen i vår nuvarande maktstruktur och samhällssystem.
Partiet De Fria är trots allt det enda politiska parti som på ett kritiskt analyserande och aggressivt sätt tar upp dessa frågor.
Som sagt, det är för mig nonsens att komma och säga att de skulle vara "kapat" av makten, då de länkar och diskuterar varenda samhällskritisk vinkel och artikel de kan hitta för väcka den sovande folkmassan i Sverige. Alltså de väcker diskussioner och propagerar för det, för utan vettig diskussion ingen vettig konklusion.
De turnerar just nu landet runt och Carl håller sitt föredrag som går ut på att knäcka de korrupta banksystemet och de anglosionistiska världsherraväldet.
Så återigen, utan interna och enskilda konflikter i fokus, hur är partiet kapat (hur har det påverkat politiken de för?) och varför kan inte "vakna" människor enas?
Citera
2015-03-14, 22:37
  #140
Medlem
WERYs avatar
Vakna människor enas inte för att det finns så många olika viljor och principer, oavsett vilket parti det rör sig om. Därför är inte den sortens tendenser unika för PDF men det är tillräckligt, för att jag skall blicka annorstädes, efter alternativ till det rådande etablissemanget
Citera
2015-05-04, 21:37
  #141
Avstängd
PDF är inget alternativ för oss seriösa "foliehattar" och anti-NWO förespråkare och anti-globalister. PDF är SD light, dvs har kidnappats av krafter som troligen är elitens utsända agenter.Låter galet, men så fungerar det. Sådan metod förespråkade även Lenin.
Citera
2015-06-28, 21:51
  #142
Medlem
Från första dagen på almedalen. De är onekligen pålästa om banksystemet

Tal dag 1 Carl Norberg - Partiet De Fria i Almedalen 2015
Citera
2015-06-28, 21:57
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
PDF är inget alternativ för oss seriösa "foliehattar" och anti-NWO förespråkare och anti-globalister. PDF är SD light, dvs har kidnappats av krafter som troligen är elitens utsända agenter.Låter galet, men så fungerar det. Sådan metod förespråkade även Lenin.

Har läst att de förespråkar basinkomst och även om man sätter upp mycket tuffa regler för att delta så kommer det ändå uppna upp rejält på arbetsmarknade och förbättra integrationen enormt.

All invandring med ett sådant system blir mycket lönsamt
Citera
2015-06-28, 22:09
  #144
Avstängd
Jesuischarlies avatar
Om det korrupta Partiet de Fria: De tar bara upp saker som redan är välkända:
https://vimeo.com/90456407
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback