Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-17, 21:49
  #13
Medlem
Cyklar ibland, men oftast promenerar jag helt enkelt, inte så mycket att tänka på då...
Citera
2013-02-17, 21:49
  #14
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamescarter
En gammal skitcykel. Ni som kör bil, parkerar ni en bit bort då eller?, UE i många fall är ju inte helt lagligt så hur gör ni om polis/securitas skulle komma förbi?(f.ö. därför jag kör en skitcykel för den dumpar jag bara där å sticker...)
Parkerar en bit bort bara.


OnT: Oftast bil! Går dock helst.
Citera
2013-02-18, 19:26
  #15
Medlem
dev/nulls avatar
Jag brukar hänga cykeln bakpå bilen när jag skall på längre upptäcktsturer.

Först en snabb drive-by för att kolla läget, sedan parkering på lagom avstånd och byte till cykel.

Cykel tycker jag är det ultimata UE-fordonet. Tyst, smidig och väcker sällan misstänksamhet hos ev. lokalbefolkning.
Citera
2013-02-18, 19:49
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
Jag brukar hänga cykeln bakpå bilen när jag skall på längre upptäcktsturer.

Först en snabb drive-by för att kolla läget, sedan parkering på lagom avstånd och byte till cykel.

Cykel tycker jag är det ultimata UE-fordonet. Tyst, smidig och väcker sällan misstänksamhet hos ev. lokalbefolkning.

tycker faktiskt att det är mera misstänksamt om man möter någon på cykel mitt ute i skogen
Citera
2013-02-18, 22:49
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illerballe
tycker faktiskt att det är mera misstänksamt om man möter någon på cykel mitt ute i skogen

Cykel har många fördelar beroende på var den används. Att möta någon på cykel på en skogsväg är inget konstigt förutsatt att det inte är en skogsväg där cyklar inte borde förekomma och det är ganska få vägar. En fördel med cykel är att folk som ser dig på en cykel oftast förutsätter att du bor i närheten. En främmande bil däremot vet ju alla att den innehåller inbrottstjuvar och förmodligen även våldtäktsmän. Cykeln tar sig också fram där bilen inte tar sig fram och få kommer att dra slutsatsen att du förmodligen har transporterat dit cykeln. Om man är extra ljusskygg kan man även argumentera för att cykeln inte har någon reg-plåt.

Själv kör jag alltid segway.
Citera
2013-02-19, 17:27
  #18
Medlem
Personbil eller offroad motorcykel.Men tycker det är skit bra att ta med hunden då är det inte många som bryr sig vad man gör på skumma ställen.
Citera
2013-02-19, 19:37
  #19
Medlem
Kör en Volvo 740 -92.
Den har varit med på många äventyr och rullat ruggigt många mil.

Ibland parkerar jag precis utanför stället, men finns det en lämplig parkering så parkerar jag där. Visst har jag många gånger tänkt tanken att: "Helvete om det kommer någon! Då har dom regplåten, och vidare så vet dom vem jag är." Lyckligtvis har det aldrig hänt.
Citera
2013-02-19, 20:33
  #20
Medlem
ormtjusarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Kör en Volvo 740 -92.
Den har varit med på många äventyr och rullat ruggigt många mil.

Ibland parkerar jag precis utanför stället, men finns det en lämplig parkering så parkerar jag där. Visst har jag många gånger tänkt tanken att: "Helvete om det kommer någon! Då har dom regplåten, och vidare så vet dom vem jag är." Lyckligtvis har det aldrig hänt.
Själv är jag totalt nojjig..! Klär mig i Kamoflagegrönt och rör mig i marknivå. Faaan man vill ju inte torska dit...har man inte gjort det förr så
Citera
2013-02-19, 21:21
  #21
Medlem
Mulla Krekars avatar
Bil de senaste gångerna, men när vi var i 14-15 års-åldern så cyklade vi eller körde moppe. Nu har jag sålt min bil, men planerar en UE-expedition på KVS i Vejbystrand. Får nog cykla dit från Ängelholm...
Citera
2013-02-20, 08:40
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormtjusaren
Själv är jag totalt nojjig..! Klär mig i Kamoflagegrönt och rör mig i marknivå. Faaan man vill ju inte torska dit...har man inte gjort det förr så
Haha! Du låter som att du är från Legionärerna!

Det sköna med UE är ju att man ofta kan prata sig ur situationen.
Visst, står man på ett aktivt militärområde med en Ak47 riktad mot sig,
då får man nog ta ett straff och ev. fängelse!
Citera
2013-02-20, 19:12
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Haha! Du låter som att du är från Legionärerna!

Det sköna med UE är ju att man ofta kan prata sig ur situationen.
Visst, står man på ett aktivt militärområde med en Ak47 riktad mot sig,
då får man nog ta ett straff och ev. fängelse!

Är det en AK47:a är nog eventuell fängelsetid ditt minsta bekymmer med tanke på att det förmodligen är en taliban som riktar den mot dig
Citera
2013-02-20, 22:41
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormtjusaren
Själv är jag totalt nojjig..! Klär mig i Kamoflagegrönt och rör mig i marknivå. Faaan man vill ju inte torska dit...har man inte gjort det förr så

Vill man bli riktigt osynlig har Biltema en billig Ghillie suit http://biltema.se/sv/Fritid/Jakt/Kla...ie-suit-46560/

Ghillie suit in action .

http://www.youtube.com/watch?v=Ccv9EaENSKo

http://www.youtube.com/watch?v=-PmcRM_1DeE
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback