Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-15, 19:59
  #1
Medlem
Slog till på att köpa en batteriladdare med tillhörande batterier för att använda i mina xboxkontroller.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...l&artnr=040204

Nu vill det sig så illa att batterierna tar slut efter bara några timmars spel. Batterivarningen slår till efter kanske 30min spelande. Men när jag sätter i batterierna i laddaren igen så visar laddningsindikatorn att de redan är 3/4 laddade. Det verkar ju helt skumt. Med vanliga batterier håller det ju i flera veckors spelande.

Testade även att köra dessa batterier i Wiikontrollerna men det blir exakt samma sak där. Tror till och med att de tar slut ännu fortare än i Xboxkontrollern.

Jag är ju ganska säker på att det är batterierna alt laddaren som är trasig, men innan jag tar mitt pick och pack till teknikmagasinet så vore det ju bra att veta om det är någon speciell styrka på batterierna eller märke som är bättre än andra.

Har ni andra några erfarenheter på produkten ovan? Om inte, vad kör ni för laddare/batterier?
Citera
2013-02-15, 20:12
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Hittade billiga batteripackar på ebay och för det priset (10 USD inkl. frakt) för två + laddare till Wii, så tänkte jag att varför inte testa. Men de håller max 1 timme sen lägger de av.

Har innan testat laddningsbara batterier GP 2700, det klar sig 3-4 timmar sen är de slut.
Dessa batterier har jag kört i andra prylar än just Wii handenheter och då håller de mycket längre tid med mer användande.

Vanliga ICA batterier har än så länge klarat sig i 2 månader.
Citera
2013-02-15, 20:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Hittade billiga batteripackar på ebay och för det priset (10 USD inkl. frakt) för två + laddare till Wii, så tänkte jag att varför inte testa. Men de håller max 1 timme sen lägger de av.

Har innan testat laddningsbara batterier GP 2700, det klar sig 3-4 timmar sen är de slut.
Dessa batterier har jag kört i andra prylar än just Wii handenheter och då håller de mycket längre tid med mer användande.

Vanliga ICA batterier har än så länge klarat sig i 2 månader.

Intressant, men samtidigt inte det svar jag hade hoppats på. Känns som om det bara är att återgå till vanliga batterier. Där fick jag för att jag ville vara miljömedveten...
Citera
2013-02-15, 23:26
  #4
Medlem
Köp något 80 pack batterier så att du klarar dig ett tag.
Suger verkligen röv med handkontrollers som går på AA batterier, då använder jag hällre sladd.
Citera
2013-02-16, 03:13
  #5
Medlem
Varför inte köra på ett Play & Charge-kit? Efter att jag köpte det har jag inte behövt tänka på batterier alls - man blir riktigt bortskämd skall dock tilläggas.
Citera
2013-02-16, 11:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Varför inte köra på ett Play & Charge-kit? Efter att jag köpte det har jag inte behövt tänka på batterier alls - man blir riktigt bortskämd skall dock tilläggas.

Är det ett sånt här du menar?
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/...it-svart-black

Uppfattar du som om 30h speltid stämmer på en laddning och hur länge tar det att ladda batterierna? Laddkabeln man får till, hur lång är den?
Citera
2013-02-16, 14:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobody2
Är det ett sånt här du menar?
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/...it-svart-black

Uppfattar du som om 30h speltid stämmer på en laddning och hur länge tar det att ladda batterierna? Laddkabeln man får till, hur lång är den?
Ja, det skulle jag säga stämmer, om inte mer än 30 timmar. Bra fråga, jag har aldrig tänkt på hur lång tid det tar, c:a 2 timmar upplever jag det som. Du ju ändå spela under tiden du laddar och när du har spelat klart och skall stänga av din konsol så fortsätter batterierna att ladda om du har kabeln i konsolen och sedan när den har laddat klart stängs konsolen av. Kabeln är c:a tre meter skulle jag säga.
Citera
2013-02-16, 16:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ja, det skulle jag säga stämmer, om inte mer än 30 timmar. Bra fråga, jag har aldrig tänkt på hur lång tid det tar, c:a 2 timmar upplever jag det som. Du ju ändå spela under tiden du laddar och när du har spelat klart och skall stänga av din konsol så fortsätter batterierna att ladda om du har kabeln i konsolen och sedan när den har laddat klart stängs konsolen av. Kabeln är c:a tre meter skulle jag säga.

Det luktar köp på det. Man får tacka för tipset
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback