Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-16, 20:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Joo det fungerar inte att gå vidare annars.


Du gör fel någonstans.
Såhär ska det se ut.
Citera
2013-02-16, 23:57
  #14
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Du gör fel någonstans.
Såhär ska det se ut.

Ahaaa, där. Jag gick in under Alternate Configuration.
Så därför det inte fungerade. Men nu har jag satt det, har inte fått något mer problem än så länge.
Ska ge det några dagar nu innan jag återvänder till tråden här ör att säga om det har hjälp eller inte
Tack för svaren än så länge
Citera
2013-07-01, 14:20
  #15
Medlem
alroberts avatar
har detta problem jag med!

Jag har flikar sparade och när jag klickar på en kommer laddningssymbolen fram vid pekaren och det tar cirka 1min innan sidan kommer och då laddar allt klart på 1ms, Har 100/100 så det är inte problemet, har ju laddat allt på 1ms innan men nu de senaste dagarna vet jag inte vad som hänt..
Citera
2014-04-05, 17:25
  #16
Medlem
Scraps avatar
Samma här, det verkar som om sidorna väntar på att börja laddas, men när de väl gör det går det undan. Vissa sidor kommer dock inte fram alls och vissa laddar bara halva. Sjukt irriterande..
Citera
2014-04-22, 19:50
  #17
Medlem
Nu var det förvisso några dagar sedan ni sista skrev i tråden. Låter som det kan röra sig om DNS-strul, vilket nämnts tidigare i tråden. Detta är om första uppslaget av en sida tar lång tid. DNS används för att bland annat översätta mer människovänliga domäner (t ex aftonbladet.se) till IP-adresser som din dator behöver veta så den kan skicka paketen rätt.

Sitter du bakom router så kommer troligtvis DNS-servern peka på din router. Din router i sin tur skickar vidare dessa DNS-förfrågningar till internetleverantörens DNS-resolver (som faktiskt tar reda på din förfrågan och rapporterar tillbaka det hela). Så vad som troligtvis kan inträffa är att internetleverantörens DNS-server tar lång tid på sig att svara. Det man vill göra är helt enkelt att ställa en fråga till den direkt och se svarstiden. Är den väldigt hög så kommer det ta lång tid för dig när du för första gången försöker nå dn.se. Det är alltså inte sidan som laddar långsamt utan översättningen till en IP-adress som tar tid.

Det finns olika "DNS Benchmark"-program som man kan pröva, t ex https://www.grc.com/dns/benchmark.htm. Ange internetleverantörens DNS-servrar. DNS-verktyget Dig finns till Windows http://www.isc.org/downloads/ men finns troligtvis installerat om du kör linux/unix (eller väldigt lättillgängligt i pakethanteraren). Kör dig @ispsdns-server aftonbladet.se så får ni reda på hur lång tid det tagit. Windows egna verktyg "nslookup" verkar inte printa ut svarstiden vad kan jag se, även fast den är satt i debug. Testa slå upp mot några domäner, gärna några mer ovanliga. Är svarstiden väldigt hög så har ni svaret framför er

Vad man kan göra? Kontakta internetleverantören och rapportera problemet, eller använda öppna DNS-resolvrar som t ex google DNS (https://developers.google.com/speed/public-dns/?hl=sv).
Citera
2018-04-11, 22:11
  #18
Medlem
manfred85s avatar
Men att byta till en fast dns adress fungerar bra i början men webbläsaren blir lika seg efter ett tag och står och tuggar.
Citera
2018-06-08, 05:31
  #19
Medlem
Ubbe66s avatar
Har samma problem! Tror det började efter senaste Windows uppdateringen...
Chrome tar upp 90-95% av CPU!

Stänger jag av "Använd maskinvaruacceleration när det är tillgängligt" så går det ner till 5-10%...

Men sedan efter ett tag, några timmar typ så är man där igen!

Har aldrig varit med om detta tidigare!

Vad fan är det som är fel?
Har 100/10 fiber..
Citera
2018-06-19, 19:48
  #20
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe66
Har samma problem! Tror det började efter senaste Windows uppdateringen...
Chrome tar upp 90-95% av CPU!

Stänger jag av "Använd maskinvaruacceleration när det är tillgängligt" så går det ner till 5-10%...

Men sedan efter ett tag, några timmar typ så är man där igen!

Har aldrig varit med om detta tidigare!

Vad fan är det som är fel?
Har 100/10 fiber..

Har nu hittat felet!! Det var ett tillägg som ställde till skiten!! AD Block pro.... , så det tillägget hade förmodligen uppdaterat sig själv

Så har avinstallerat skiten, kör nu bara med AD Blocker
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback