Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-14, 16:55
  #1
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Malmökonstären Dan Park gjorde en parodi på SSUs tilltag i somras där man fick lov att kasta pil på Jimmie Åkessons ansikte.

Han gjorde några affischer med SSUs förbudssekreterare Ellinor Eriksson. Dessa har hon ju anmält.

http://lidlday.blogspot.com/2013/02/...ras.html#links

Vad tycker ni om SSUs tilltag?
2013-02-14, 17:02
  #2
Medlem
Saccards avatar
Självfallet oerhört fånigt att först själva göra precis samma sak och sen bli arg och sur och anmäla när någon annan skämtar med en själv. Dagisnivå, något som alla sunt tänkande människor självfallet inser. SSU själva är den enda förloraren på det här tramset.
2013-02-14, 17:05
  #3
Avstängd
eMpleHs avatar
Ja humor är farligt för makten!

Dan Park är fan ta mig ett geni!
2013-02-14, 17:06
  #4
Medlem
Presentpappers avatar
Jag hejar som vanligt på Dan Park!

Arga och även hycklande rödingar är det roligaste som finns.
2013-02-14, 17:10
  #5
Avstängd
Straybullets avatar
Dan Park är riktigt skön och är en provokatör som inte räds att driva med någonting. En av mina absoluta favoritkonstnärer.
2013-02-14, 17:14
  #6
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att ssu anmäler detta efter att själv ha gjort samma sak är ju enbart pinsamt.
2013-02-14, 17:16
  #7
Medlem
Fjodorovs avatar
Det är lätt att vara provokatör i en tid när folk blir kränkta för vad som helst.
2013-02-14, 17:18
  #8
Avstängd
Straybullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Det är lätt att vara provokatör i en tid när folk blir kränkta för vad som helst.
Visst är det det. Fast Dan Park är ju en provokatör av klass, vilket hans tidigare verk vittnar om.
2013-02-14, 17:25
  #9
Avstängd
eMpleHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Visst är det det. Fast Dan Park är ju en provokatör av klass, vilket hans tidigare verk vittnar om.

Lite ojämn dock. Blir lite för mycket punk ibland.
2013-02-14, 17:26
  #10
Medlem
ManJuices avatar
Då får han anmäla tillbaka. Sebbe Staxx blev fälld för sitt twitterinlägg om Jimmie.
2013-02-14, 17:28
  #11
Moderator
skunkensunes avatar
Det var väl SSU eller Ung vänster som gjorde något liknande tilltag för ett antal år sedan då det var någon av kungens släktingar som hade dött? Då tryckte de upp en t-shirt i samma stil och texten "en nere, åtta kvar" eller något liknande. Tar det verkligen ur minnet och hittar inget när jag söker, men då var det också ett smärre rabalder.

Oavsett så är det rätt löjligt att polisanmäla en sådan här sak även om jag i viss mån kan förstå Eriksson (om det är hon som står bakom anmälan).
2013-02-14, 19:53
  #12
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Malmökonstären Dan Park gjorde en parodi på SSUs tilltag i somras där man fick lov att kasta pil på Jimmie Åkessons ansikte.

Han gjorde några affischer med SSUs förbudssekreterare Ellinor Eriksson. Dessa har hon ju anmält.

http://lidlday.blogspot.com/2013/02/...ras.html#links

Vad tycker ni om SSUs tilltag?
Man kan skilja pa sak och person har. Ar det Eriksson som anmalt Park i egenskap av privatperson eller som forbundssekreterare? Vidare, vad ar Erikssons installning till pilkastningen mot bilden av Akesson?

I det fall Eriksson anmalt Park i egenskap av privatperson och samtidigt tagit avstand till pilkastningen ar det inte mycket att anmarka pa. I ovriga fall ar hon en hycklare. Oavsett ar det hennes rattighet att anmala Park. Vad det sedan kommer att leda till ar en annan femma.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback