Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-05-11, 10:34
  #1
Medlem
Mack Bolans avatar
Lite hjärndött kanske, men...

Jag har en återkommande "mardröm" där jag biter ihop mina käkar såpass hårt att tänderna börjar spricka för att sedan slutligen splittras (ungefär som hårda karameller).

Det är jävligt obehagligt som ni kan förstå, så är det någon som har en aning om vad detta kan bero på? Några teorier?

Enligt min tandläkare så gnisslar jag inte tänderna i sömnen, så det bör inte vara på grund av det iallafall.
Citera
2005-05-11, 12:17
  #2
Medlem
miklons avatar
Jag brukar också drömma om att mina tänder går sönder, kanske inte direkt genom att jag biter sönder dem, men de går iaf sönder.

Tycker själv att det är lite störande, så det skulle vara intressant att veta vad det beror på.
Citera
2005-05-11, 12:31
  #3
Avstängd
Dagdrivarns avatar
Har också haft tand drömmar på siståne...jobbiga.

Jag har för mig att när man drömmer att man tappar tänderna så kommer någon i släkten dö...ifall man är tror på sånt
Citera
2005-05-11, 12:41
  #4
Medlem
Flinta82s avatar
Nja, tappa tänder betyder "sjukdom" om man kollar i drömtydarböcker.

Det står ingenting mer specifikt, kan vara att du är rädd för att bli sjuk eller tänker mycket på det eller helt enkelt ofta är småsjuk. Inget att hetsa upp dig över.
Citera
2005-05-11, 14:24
  #5
Medlem
284366s avatar
Oftast när man berättar om en återkommande dröm för någon annan så brukar den försvinna av sig själv.

Här kan du läsa lite om tanddrömmar
Citera
2005-05-11, 15:36
  #6
Medlem
Flytta till psykologiforumet, tack.
Citera
2005-05-11, 15:41
  #7
Medlem
Capones avatar
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=187507
Citera
2005-05-11, 16:35
  #8
Medlem
hagge3s avatar
I mitt drömlexikon finns att läsa under "Tappa tänder" som är det närmaste jag kan komma att tänderna spricker.
Det är en symbol för rädsla av åldrande och tidig död.
Citera
2005-05-11, 17:27
  #9
Medlem
Mack Bolans avatar
Hmmm.. Intressant. Tack för tipsen!
Citera
2005-05-11, 19:03
  #10
Medlem
dIRe_s avatar
Denna dröm låter ganska lik din dröm:

Citat:
Biting Down Too Hard

Hi. I keep on having reoccurring dreams about my teeth falling out. Last night I dreamt that Ii had a big crack in my front tooth and it then chipped. I asked my mum and dad to take me to the dentist but they didn't seem too bothered about it. That is where my dream ended. I have had lots of dreams like this, and usually bite down hard on my teeth in my dream and I can't stop doing this until I hear in my head one of my teeth break. I hope you can help me?

Thank You
Carolyn
May 7, 2001

Hi Carolyn,

Your recurring dreams about your teeth falling out reflects your anxieties about your appearance and how others perceive you. The notion that your parents are not concerned suggests that you feel that they do not understand you. Your parents may view your concerns as frivolous.

Biting down on your teeth, signifies your growing frustrations. You may be literally feeling that you are at the breaking point of some situation.

Best Regards,
Steve

från:

http://dreammoods.com/cgibin/teethdr...ch=teethdream8
Citera
2005-05-11, 21:08
  #11
Medlem
Flyttas från Övrigt till Psykologi & Psykiatri
Citera
2005-05-13, 16:19
  #12
Medlem
låter som det har med ilska att göra!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback