Off-topic
---------
Vill inte göra nån stor diskussion av det här i den här tråden ...
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Enligt artikel i expressen ska gänget varit kända som "lättkränkta". Det sorgliga är att min känsla är att om jag går ut en en helgkväll och gjorde kommentarer a'la marcus gabrielsson skulle jag kunna bli ihjälslagen tio ggr om, om möjligheten fanns. denna lättkränkthet är något av dagens signum och vad fan beror det på.
Enligt mig, beror på att du "dissar" dom och inte visar "respekt" när de pissar i en port ... vad allt "dissande" och "respekt" kommer från ... jag närmar mig 30 och vill säga "gangster-kulturen" förhärligad av MTV. Har inget emot hip-hop, lyssnade mycket på det förut. Innan MTV började köra ut gangster-skiten. Självklart identifierade sig många invandrade med att inte få "respekt" och bli "dissade" och ett decennium senare har även en hel del "svenskar" (orkar inte gå igenom en definitionsfråga) börjat bete sig på samma sätt. Det har också kablats ut många serier som glorifierar den kulturen och där folk kräver "respekt" (utan att gjort nåt för att förtjäna den), och det är väl ungdomligt oförstånd i att inte reflektera över varifrån det kommer och varför det uppstått gängbildningar och varför de gör som de gör.
End off-topic.