Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-05-12, 12:35
  #13
Medlem
Mockens avatar
GP:s avdelning Världens gång har en dront som sin symbol. Det syns tyvärr bara i pappersupplagan, inte på nätet.
Citera
2005-05-12, 13:53
  #14
Moderator
Humbugs avatar
Oh, Dront! Jag saknar dig
Du var grädden på moset i mitt liv...
Citera
2005-05-12, 14:15
  #15
Medlem
....

Dronten dog ut för att den var en naiv varelse som i sitt naturtillstånd inte hade några fiender, den var därför inte rädd för personerna som jagade den och dödade den. Snart finns det inga svenskar mer och den naiva drontens öde är en bra paralell till de naiva dumsnälla svenskarnas.
Citera
2005-05-12, 17:43
  #16
Medlem
Treks avatar
"When was she killed
The very last dodo bird
And was she aware
She was the very last one"
Citera
2005-05-12, 18:42
  #17
Medlem
Dronten så hette en tidning jag samlade på när jag var en liten pojkspoling
Citera
2005-05-12, 18:58
  #18
Medlem
Kojaks avatar
I filmen "Ice age" så skändas Drontens rykte ännu mer...tråkigt när man inte kan hålla sig till sanningen i tecknad film.

(tyckte för övrigt att de scenerna var bland de roligaste i filmen)
Citera
2005-05-22, 01:00
  #19
Medlem
Nulles avatar
Dags att bumpa dronttråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Padme
På engelska (och många andra språk) heter fågeln dodo som tragiskt nog även är synonym med dumskalle och idiot - ett hån mot den bortgångna fågeln.
Vi har även uttrycket dead as a dodo, som betyder lifeless and dull.

Dronten lär för övrigt ha varit betydligt vackrare än vad den gängse nidbilden ger sken av. Tydligen är allting Oxfords fel. "Oxford's a complete dump", som General Melchett sa i Blackadder goes forth.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback