Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-12, 18:24
  #1
Medlem
Ja som rubriken lyder. Har i stort sett befunnit mig i ett dödläge i ett par månader nu gällande dejting och allt annat, tills jag nyligen träffande en trevlig kille. Men vi har helt olika syn på vilken siffra som är acceptabel för att ej ses som "slampig!"

Att folk ser olika på saken är en sak som är självklar. Men den här killen ser även skillnad på vad som är acceptabelt för olika kön! Han tycker att det är mer okej om killar har en högre siffra än tjejer, och trots att min siffra är betydligt mycket lägre än hans, så tycker han att min siffra är mindre acceptabel än hans! han har inget emot den, men han menar som sagt att jag ändå hamnar på en högre "slampnivå" än han. Hans enda argument var att jag är tjej, och det är bara så de flesta killarna tycker. Han kunde inte förklara det mer ingående.

Jag blev riktigt förbannad. Jag är ingen typisk feminist eller så, men jag hatar folk som inte kan komma med riktiga argument för sina åsikter och dessutom om en sånt här relativt känsligt ämne!

Vilket antal tidigare sexpartners är okej för att du inte ska ge upp tankarna helt om den du träffar? Och hur resonerar du kring ovanstående text? Är det mer acceptabelt att killar har högre siffror även om de är lika gamla?
Citera
2013-02-12, 18:31
  #2
Medlem
.adepts avatar
En nyckel som öppnat många lås är bra, fast ett lås som blivit öppnats av många nycklar är ett dåligt lås. Det är nog så han resonerar, det är väl så killar generellt tänker.

Jag förvånas inte längre av antal sexpartners och jag bryr mig faktiskt inte. Allt spelar beroende på ålder och hur många förhållanden osv.

Är man en tjej på 15 år med 25 partners så är uppenbarligen något fel på henne. Men om hon istället hade varit 25 år och blivit av med oskulden när hon var 15 utan att ha haft ett enda förhållande hade det inte varit lika konstigt.
Citera
2013-02-12, 18:32
  #3
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Hans argument är oacceptabelt! Är han svartsjuk av sig? Tycker det borde vara likadant vare sig man är man eller kvinna, slampig kan man vara i alla fall. Killar klagar på internet att dom inte får ligga eller att tjejer är så jävla svåra att få i säng men när dom väl ligger så är dom slampiga, just därför dom inte legat med en själv.

Kunde inte bry mig mindre om min partners antal ligg, jag har överhuvudtaget inte ens frågat.
__________________
Senast redigerad av skitifittabaknull 2013-02-12 kl. 18:35.
Citera
2013-02-12, 18:41
  #4
Medlem
nnnipzs avatar
Varför bry sig?

Jag kan tycka folk är "slampiga" men det beror inte på antal sexpartners utan intentionen med sexet. Tycker de uppmärksamhetskåta tjejerna som har sex för att få bekräftelse är slampiga. Dessa tjejer har också nästan bara sex när de är ute och festar. (typiskt krogligg, ge tjejen bekräftelse så får du ligga och dessa tjejer känner man fan igen på 100m håll). Gillade det förut, man fick ju ligga men efter ett förhållande med en av dessa blir jag bara äcklad.
Citera
2013-02-12, 18:49
  #5
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Det finns inget magiskt nummer. Ensiffrigt är väl en bra utgångspunkt, men en 15åring som legat med 9 personer är ju avsevärt mer slampig än en 35åring som legat med 12. Kan spontant tycka att kortsiktig sexuell njutning, engångsföreteelser och dylikt är förkastligt. Rent relationsmässigt drar jag mig sedermera för personer som avverkat massa ONS och dylika korta sexuella förbindelser (även KK's), sex utomlands med lokalbefolkning eller turister (känns lössläppt, ansvarslöst) och särskilt interracial sex (rasblandning) snarare än någon som haft mer sex men enbart i förhållanden eller under dylikt ordnade former. Det är kravlösheten, slappheten, det dekadenta kortsiktiga och egoistiska som är avtändande. Inte det egentliga antalet partners (med vissa reservationer nu, har svårt att föreställa mig att man har 50 seriösa förhållanden i sitt liv). Man förlorar ingenting på att vara lite mer sexuellt selektiv än idealet av idag med krogONS varje helg, strandragg i Medelhavet och åtskilliga KK's. I utbyte har man möjligheten att vinna både självrespekt, eget värde och ett intimare kärleksliv.
Citera
2013-02-12, 18:55
  #6
Medlem
hokans1s avatar
Känns som eran relation är på en relativt naiv nivå om ni har problem över hur många ni legat med tidigare. Känns bara inte som en sak man bryr sig om alls när man träffat någon man genuint tycker om.

Men sen finns det gränser också som tidigare nämnts, hade kanske inte uppskattat om jag hade en flickvän med över 100 partners i bagaget, som exempel, tror det är individuellt vad man tycker och beror på vem man pratar om också. Skulle dock kunna tänka mig att de flesta som känner ett missnöje eller obehag över partnerns förflutna sexliv beror på osäkerhet i sig själva.
Citera
2013-02-12, 18:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .adept
En nyckel som öppnat många lås är bra, fast ett lås som blivit öppnats av många nycklar är ett dåligt lås. Det är nog så han resonerar, det är väl så killar generellt tänker ...


Jo jag vet att det är en vanligt förekommande resonemang bland 17-åriga pojkar som faller för grupptryck och vill få skryta om sina senaste ragg och erövringar, men jag kan inte hjälpa att jag mer eller mindre ser ner på människorna som tänker på det här sättet. Dels för att det är en löjlig jämförelse, och dels för att det är ett tecken på bristande intelligens att inte kunna se likvärdigt och objektivt på en sak.

Killar...*
Citera
2013-02-12, 19:00
  #8
Medlem
Varför skulle det överhuvudtaget finnas en siffra som avgör vad som är ok?



Din dejt är en idiot. Byt.
Citera
2013-02-12, 19:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokans1
Känns som eran relation är på en relativt naiv nivå om ni har problem över hur många ni legat med tidigare. Känns bara inte som en sak man bryr sig om alls när man träffat någon man genuint tycker om.....


Jag har inga problem med antalet, inte han heller, jag har problem med hans åsikt att det är värre för en tjej att ha många partners än tvärtom. Kanske inte var tydlig ang den biten..
Citera
2013-02-12, 19:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelybingen
Jag har inga problem med antalet, inte han heller, jag har problem med hans åsikt att det är värre för en tjej att ha många partners än tvärtom. Kanske inte var tydlig ang den biten..
Ärligt talat tycker jag det är nästan precis lika efterblivet att hålla på och resonera kring hur många som är ok och hur många som är för många som det är att resonera kring om det är olika för könen.
Citera
2013-02-12, 19:07
  #11
Medlem
hokans1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Ärligt talat tycker jag det är nästan precis lika efterblivet att hålla på och resonera kring hur många som är ok och hur många som är för många som det är att resonera kring om det är olika för könen.

Det kan jag hålla med om.
Citera
2013-02-12, 19:11
  #12
Medlem
kl4sseKocks avatar
Ponera att en tjej som är 28 år och haft ca 20st sexpartner, är det okej?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback