2014-07-24, 14:40
Medlem
planera en månad. med dagsrutiner där du undviker cola och andra socker drycker helt. du kommer må som skit under den månaden, men resten av livet så är du fri.
Citera
2014-11-08, 22:10
Medlem
Men ge mig era koder i korkarna innan ni slutar ^^
Jag vill kunna köpa fina julklappar iår så samlar ihop cola poäng.
Citera
2014-11-09, 12:15
Bannlyst
Är själv inne på min andra dag utan något socker. (Dricker bara vatten)
Ingen huvudvärk eller abstinens ännu och kan till och med läsa tråden utan att känna något sug (för tillfället iallafall)
Fruktar att huvudvärken kommer om någon dag haha.
Citera
2015-01-17, 14:16
Medlem
Ratis avatar
Jag hoppas att det enbart är koffeinet som gör beroendet. Jag tror dock det finns betydligt värre saker i coca cola.
Citera
2022-10-03, 21:43
Medlem
Samma här. Jag är beroende av Cola Zero och jag dricker mellan 3-5 liter per dag och jag dricker cola Zero till ALLT. Rent ekonomiskt och tandmässigt (min emalj har tagit stryk något enormt även om jag klarat mig från hål hittills). Jag började dricka (i mindre mängder såklart) redan i 7-årsåldern och är idag 44 år. Har försökt sluta flera gånger, men trillar alltid tillbaka. Mitt längsta uppehåll varade 2 veckor, sen sket det sig. Hur ska jag bära mig åt? Colan är dagens höjdpunkt hur dumt det än låter. Jag måste göra något åt det här.. Ekonomiskt har jag egentligen inte råd och tandmässigt så tål inte mina tänder mycket mer heller. Vet inte hur jag ska få till motivationen eller hur jag ska bära mig åt för att få ett hållbart resultat. Såååå tacksam för alla tips!!!!
Citera
2022-10-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majselito
Samma här. Jag är beroende av Cola Zero och jag dricker mellan 3-5 liter per dag och jag dricker cola Zero till ALLT. Rent ekonomiskt och tandmässigt (min emalj har tagit stryk något enormt även om jag klarat mig från hål hittills). Jag började dricka (i mindre mängder såklart) redan i 7-årsåldern och är idag 44 år. Har försökt sluta flera gånger, men trillar alltid tillbaka. Mitt längsta uppehåll varade 2 veckor, sen sket det sig. Hur ska jag bära mig åt? Colan är dagens höjdpunkt hur dumt det än låter. Jag måste göra något åt det här.. Ekonomiskt har jag egentligen inte råd och tandmässigt så tål inte mina tänder mycket mer heller. Vet inte hur jag ska få till motivationen eller hur jag ska bära mig åt för att få ett hållbart resultat. Såååå tacksam för alla tips!!!!

Bit ihop och Sluta handla coca colan…
Citera
2022-10-03, 21:50
Medlem
Hade nog önskat ett mer konstruktivt tips. Förstår ju att jag ”bara kan sluta köpa”. Hade det varit så lätt så hade jag slutat för längesen
Citera
2022-10-03, 21:53
Medlem
Men ni som är colaberoende kanske kan byta mot något annat beroende ni trivs bättre med? Cigg eller snus, öl, cannabis, Kratom eller nåt sånt där?
Citera
2022-10-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Bit ihop och Sluta handla coca colan…

Hade nog önskat ett mer konstruktivt svar. Hade det varit så lätt hade jag slutat för längesen.
Citera
2022-10-03, 21:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Hade nog önskat ett mer konstruktivt svar. Hade det varit så lätt hade jag slutat för längesen.
Börja köpa Trocadero istället, det är koffein I det också. Eller drick ren espresso och direkt därefter en äcklig cola så kommer du inte vilja ha cola därefter igen
Citera
2022-10-03, 22:02
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Hade nog önskat ett mer konstruktivt tips. Förstår ju att jag ”bara kan sluta köpa”. Hade det varit så lätt så hade jag slutat för längesen

Själv började jag med eget vatten med hallon. Kolsyrad vatten (loka, ramlösa) när jag känner extra sug efter cola. Förra året (våren) jag slutade. Innan kunde jag enkelt ta 5 burkar per dag.

Funkar inte kolsyrad vatten kollar jag Youtube videor, uppvärmd cola som exempel. Du kan också testa kolsyrad fun light i början. Om du har egen maskin.

https://youtu.be/JxyggkOiIkM

Finns videor med what happens inside your stomach when you drink coke.

Första veckan är jävulens vecka. Efter det går det bättre.
Senast redigerad av CyberIngmar 2022-10-03 kl. 22:11.
Citera
2024-07-31, 14:54
Medlem
nofjuns avatar
okay det var mycket, jag kan ibland dricka fem burkar om dan. men isf inte Zero eller nånting fjantigt utan det måste vara original taste.. av Coca Cola. upplever nästan det som beroende framkallande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in